Κινηματογραφος

Σκορσέζε για Ρέι Λιότα: Ελπίζω να ξέρει τι σήμαινε για μένα η συνεργασία μας

Ο αποχαιρετισμός του μεγάλου σκηνοθέτη από τον Guardian

Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Μάρτιν Σκορσέζε για Ρέι Λιότα: «Ελπίζω να γνωρίζει πόσo σημαντική ήταν για μένα η δουλειά μας στο Goodfellas».

Ο Μάρτιν Σκορσέζε γύρισε τον χρόνο στην εποχή που προετοίμαζε το Goodfellas και στην συνεργασία του με τον Ρέι Λιότα

Ο σκηνοθέτης της θρυλικής ταινίας εξήγησε ότι η στελέχωση του κάστινγκ για την ταινία δεν ήταν εύκολη για εκείνον καθώς δεν περνούσε μία πολύ καλή περίοδο στην καριέρα του και ειδικά ο ρόλος του Henry Hill απαιτούσε μία πολυπλοκότητα που έκανε πολύ δύσκολη την επιλογή του ηθοποιού. Όταν είχαν μείνει λίγες επιλογές στον Σκορσέζε και είχε καταλήξει στους τελευταίους υποψηφίους, ο Ρέι Λιότα τον μάγεψε με την ερμηνεία του στο «Something Wild» και αμέσως κατάλαβε ότι έχει όλα όσα χρειάζονται για να παίξει τον ρόλο του Henry Hill.

Βέβαια, τα πράγματα δεν έγιναν τόσο εύκολα. Ο παραγωγός της ταινίας δεν πίστεψε σε εκείνον και δεν ήθελε να του δώσει τον ρόλο. Θεωρούσε, όπως εξηγεί ο Σκορσέζε, ότι του έλειπε η απαραίτητη γοητεία για να υποδυθεί τον Henry Hill. Μία τυχαία συνάντηση όμως με τον Ρέι Λιότα ήταν αρκετή. Ένα βράδυ, βρέθηκαν στο ίδιο εστιατόρια και μία ολιγόλεπτη κουβέντα τους, ήταν αρκετή για να αλλάξει η γνώμη του Irwin Winkler και ο Λιότα να πάρει τον ρόλο.

Ο Σκορσέζε αναφέρθηκε επίσης και στα γυρίσματα της ταινίας. Όπως αποκάλυψε, το Goodfellas ήταν σχεδόν μία οικογενειακή υπόθεση, με συνεργάτες που είχαν ξαναδουλέψει για χρόνια μαζί και πολλά αυτοσχεδιαστικά κομμάτια. Ο Ρέι Λιότα έγινε αμέσως κομμάτι αυτής της ομάδας, χωρίς να δείξει ποτέ ότι ήταν ο «νέος».

Ρέι Λιότα - Ρόμπερτ ντε Νίρο © ΕPA/Pool

Μάρτιν Σκορτσέζε: Ο θάνατος της μητέρας του Λιότα

Ο Μάρτιν Σκορσέζε περιέγραψε μία στιγμή που του έχει μείνει χαραγμένη από τα γυρίσματα της ταινίας. Όταν ο Ρέι Λιότα έμαθε ότι η μητέρα του πέθανε, γυρίζανε τη σκηνή που η ληστεία πέτυχε και οι πρωταγωνιστές συναντιούνται έχοντας τα χρήματα. 

Ο Σκορσέζε προέτρεψε τον Λιότα να αφήσει το γύρισμα και να είναι δίπλα στη μητέρα του που είχε πεθάνει από καρκίνο. Εκείνος, παρότι ήταν συντετριμμένος, δεν θέλησε να ακυρώσει τη σκηνή και τη γύρισε κανονικά. 

Όπως εξηγεί ο Σκορσέζε, ήταν απίστευτο το πώς κατάφερε ο Λιότα να υποδυθεί τον χαρούμενο σε μία σκηνή γεμάτη γέλια και πανηγυρισμούς, την ίδια ώρα που μέσα του είχε αυτόν τον πολύ μεγάλο πόνο. Η σκηνή βγήκε και ο Λιότα έφυγε για να είναι με τη μητέρα του. Ο Σκορτσέζε δεν το ξέχασε ποτέ και αυτή η στιγμή είναι ένας από τους λόγους που πάντα χαρακτήριζε τον Ρέι Λιότα «ατρόμητο». Ένα στοιχείο που θέλει στους ηθοποιούς του. 

Οι δυο τους, παρά τα σχέδια που έκαναν δεν ξανασυνεργάστηκαν ποτέ, με τον Μάρτιν Σκορσέζε να κλείνει τη συνέντευξη λέγοντας: «Θα ήθελα να μπορούσα να τον ξαναδώ έστω για μία φορά ακόμα. Απλά για να του πω πόσα πολλά σήμαινε για μένα η δουλειά που κάναμε μαζί. Μπορεί να το γνωρίζει. Το ελπίζω να το γνωρίζει».

Ρέι Λιότα © ETIENNE LAURENT/EPA

Ο ξαφνικός θάνατος του Ρέι Λιότα και η καριέρα του

Υπενθυμίζεται ότι ο Ρέι Λιότα πέθανε πριν λίγες ημέρες στα 67 του χρόνια, ξαφνικά, στον ύπνο του και ενώ βρισκόταν στη Δομινικανή Δημοκρατία για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας με τίτλο «Dangerous Waters». Μαζί του βρισκόταν η σύντροφός του Jacy Nittolo με την οποία είχαν αρραβωνιαστεί τα Χριστούγεννα του 2020.

Ο Λιότα είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως ηθοποιός από την αμερικανική τηλεόραση των 80s, ενώ το βάπτισμα του πυρός στον κινηματογράφο το έκανε το 1983 στο εντελώς αποτυχημένο «The lonely lady» με ένα δεύτερο ρόλο δίπλα στην Πία Ζαντόρα. Το 1989, ένα χρόνο πριν έρθει το λαχείο του Σκορσέζε, θα παίξει στο «Field of dreams» (Ξυπόλυτος Τζο) όπου πρωταγωνιστούσε ο Κέβιν Κόστνερ (πάλι αυτός;). Κι ενώ όλα έδειχναν στις αρχές των 90s ότι ο Λιότα θα είχε από εδώ και πέρα σπουδαίες προτάσεις από κορυφαίους σκηνοθέτες, περιέργως οι επιλογές του δεν ήταν και τόσο προσεχτικές. Αναλώθηκε σε ρόλους ψυχοπαθών («Απαγορευμένη έλξη», «Απειλή στον αέρα») ή πήρε μέρος σε ανούσιες κωμωδίες («Επιχείρηση ιπτάμενος ελέφαντας», «Κορίνα»).

Οι καλές δουλειές του ήταν μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού: στο «Hannibal» αποτέλεσε ιδανικό συνδαιτημόνα για τον Άντονι Χόπκινς, στο «Cop Land» τους Τζέιμς Μάνγκολντ βρίσκεται στο στοιχείο του υποδυόμενος ένα διεφθαρμένο μπάτσο, στο «Narc» του Τζο Κάρναχαν κλέβει την παράσταση από τον πρωταγωνιστή Τζέισον Πάτρικ, στο «Τέλος του δρόμου» του Ντέρεκ Σιάνφρανς θυμίζει ξανά πόσο καθοριστικός είναι στο να ισορροπεί κατάλληλα τις ερμηνείες των πιο μεγάλων ονομάτων όπως είναι εδώ ο Μπράντλι Κούπερ και ο Ράιαν Γκόσλινγκ.

Η τελευταία του ταινία ήταν το «Broken Soldier» του Μάθιου Κόπολα.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις