Κινηματογραφος

Κριτική ταινίας: Το ταξίδι (Charter)

Μητρικό ένστικτο σε ένα ταξίδι απολύτρωσης

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 804
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κριτική για την ταινία «Το ταξίδι (Charter)» της Αμάντα Κέρνελ με τους Ανε Νταλ Τορπ, Σβέριρ Γκούντασον, Εβα Μελάντερ.

Η Άλις βιώνει μια ζόρικη διαδικασία διαζυγίου κι έχει χάσει την προσωρινή επιμέλεια των δύο παιδιών της, τα οποία μένουν με τον πατέρα τους μέχρι να βγει η τελική δικαστική απόφαση. Ύστερα από ένα τηλεφώνημα του 8χρονου γιου της που φαίνεται να τη ζητά, αποφασίζει να κλέψει τα παιδιά της και να ταξιδέψει μαζί τους για μια βδομάδα διακοπές στις Κανάριες Νήσους.

Μια επώδυνη ιστορία διαζυγίου που κρύβει επιμελώς τα βασικά χαρακτηριστικά της είναι η νέα ταινία της σκηνοθέτριας της «Καταγωγής των Σάμι» Αμάντα Κέρνελ. Το «Ταξίδι» σκιτσάρει το αμφιλεγόμενο πορτρέτο μιας γυναίκας που μοιάζει να χάνει από τη ζωή της ότι αγαπά περισσότερο: τα παιδιά της. Η ταινία που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Σάντανς και ήταν η επίσημη πρόταση της Σουηδίας για τα φετινά βραβεία Όσκαρ, παρότι παρουσιάζει τις κλισέ καταστάσεις με τις αναμενόμενες προβλέψιμες συμπεριφορές που συνήθως συναντάμε σε παρόμοια περιστατικά, δεν παραδίνεται εύκολα στις συμβατικές λύσεις. Υπάρχει διαρκώς ένα πέπλο σκιάς και υποψίας στη συμπεριφορά της μητέρας που σε κάνει να κρατάς την ανάσα σου, ενώ η αμείωτη ένταση που συνοδεύει το ξεδίπλωμα της ιστορίας, σταδιακά δίνει τη θέση της σε μια αφοπλιστική λύση του δράματος. 

Σκηνοθεσία: Αμάντα Κέρνελ Πρωταγωνιστούν: Ανε Νταλ Τορπ, Σβέριρ Γκούντασον, Εβα Μελάντερ