- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Το «Λεωφορείον ο Πόθος» σταμάτησε στη ζέστη της Νέας Ορλεάνης
Ο ζωώδης ερωτισμός του Μάρλον Μπράντο κλέβει πάντα την παράσταση από τη αιθέρια Βίβιαν Λι
Τι Να Δω Σήμερα: "A Streetcar Named Desire" του Ελία Καζάν - Η Φωτεινή Αλευρά διαλέγει την ταινία της ημέρας
Υπάρχουν κάποιες ταινίες που η σκέψη τους αμέσως θυμίζει καλοκαίρι και υψηλές θερμοκρασίες. Στην αυγή του δεύτερου κύματος καύσωνα που μόλις ξεκίνησε μέσα στον ίδιο μήνα σχεδόν, βλέπουμε μια ταινία της οποίας και μόνο ο τίτλος θυμίζει το αποπνικτικό καλοκαίρι του Τενεσί Γουίλιαμς. Σήμερα βλέπουμε το «Λεωφορείον ο Πόθος» του Ελία Καζάν.
Η Μπλανς (Βίβιαν Λι) -που όλοι ξέρουν τώρα πια πως δεν ήθελε ρεαλισμό μα ήθελε μαγεία και πάντα βασιζόταν στη καλοσύνη των ξένων- είναι μια ασταθής δασκάλα η οποία καταφθάνει στην καυτή Νέα Ορλεάνη για να βρει μέσα σε μια ανυπόφορη τρώγλη -όπως την αντιλαμβάνεται- την αγαπημένη της αδερφή Στέλλα (Κιμ Χάντερ), τον άξεστο σύζυγό της Στάνλεϊ (Μάρλον Μπράντο) ο οποίος σπάει πράγματα, ιδρώνει και εκπέμπει κτηνώδη σεξουαλική ενέργεια που λιώνει την οθόνη πριν το κάνει η ζέστη και τους παρακατιανούς όμοιους του να μπεκροπίνουν, να χαρτοπαίζουν και να κάνουν σαματά όλο το καλοκαίρι. Η ένταση μεταξύ της Μπλανς και του Στάνλεϊ χτίζεται όπως ανεβαίνει ο υδράργυρος και δεν θα αργήσουν οι συγκρούσεις.
Αν και ήδη σταρ η Βίβιαν Λι, ο φρέσκος τότε Μάρλον Μπράντο της έκλεψε ολοκληρωτικά την παράσταση με την αμεσότητα, τον νατουραλισμό και την επανάσταση που έφερε με την υποκριτική του, όντας ο ίδιος υποστηρικτής της «Μεθόδου», μετά την εμφάνιση της οποίας τίποτα δεν ήταν το ίδιο στο Χόλιγουντ. Ο ίδιος μοιάζει να είναι ο μόνος που παίζει σε ταινία, σε σχέση με τις θεατρικές ερμηνείες του υπόλοιπου καστ, συμπεριλαμβανομένης και της πολύ δραματικής προσέγγισης της Λι. Με τον ζωώδη ερωτισμό του ο θρυλικός Στάνλεϊ Κοβάλσκι μαγνητίζει όσα χρόνια κι αν περάσουν το ίδιο ισχυρά το κοινό και την ευάλωτη και αιθέρια Μπλανς Ντιμπουά, της οποίας η ευαισθησία και η τρυφερότητα πέφτει ανεπανόρθωτα θύμα της αγένειας, του εκφοβισμού και της ωμότητας που συμβολίζονται τόσο ρεαλιστικά από τη γήινη και ενστικτώδη ερμηνεία του Μπράντο.
Το «Λεωφορείον ο Πόθος» έχει κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους από την AMA Films. Είναι διαθέσιμο στα iTunes, Google Play Movies και YouTube.
Λεωφορείον ο Πόθος (A Streetcar Named Desire)
Η.Π.Α., 1951, Ασπρόμαυρη
Δράμα, 113’
Σκηνοθεσία: Ελία Καζάν
Σενάριο: Τενεσί Γουίλιαμς, Όσκαρ Σολ
Πρωταγωνιστούν: Βίβιαν Λι, Μάρλον Μπράντο, Κιμ Χάντερ, Καρλ Μόλντεν
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι ταινίες, οι αριθμοί, οι αλλαγές, οι διαμάχες
Στο πλευρό του θα βρίσκεται ο Μπάρι Κιόγκαν στο ρόλο του Ρίνγκο Σταρ
Όλα είναι εκεί: τα καλά και τα κακά του Στέλιου Καζαντζίδη, που θίγονται σε ακριβοδίκαιες δόσεις, με μια λέξη, ένα βλέμμα, έναν υπαινιγμό
Ήταν έτοιμη να αποχωρήσει από τον κινηματογράφο και τώρα είναι υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα
Οι Ρέιφ Φάινς και Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον έρχονται αντιμέτωποι με ορδές από ζόμπι
Ο 43χρονος ηθοποιός αναμένεται να εμφανιστεί στο επερχόμενο «Avengers: Doomsday»
Στις 16 Δεκεμβρίου στο Studio New Star Art Cinema
Στο πλευρό των Σιγκούρνεϊ Γουίβερ και Πέδρο Πασκάλ για την επόμενη ταινία Star Wars
Τι μας είπε η πρωταγωνίστρια του βραβευμένου στις Κάννες «Grand Tour», λίγο πριν έρθει στην Αθήνα ως επίσημη καλεσμένη του 13ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
«Δεν θυμάμαι 20 ημέρες», περιέγραψε ο ηθοποιός στο σόου του Netflix, «What Had Happened Was»
Η ταινία που βγήκε στην μεγάλη οθόνη το 2003
Κάτι μικρό, αλλά πανέμορφο, πριν τη νέα του ταινία Bugonia
Το πολυαναμενόμενο sequel τρόμου καταφθάνει επιτέλους, μετά από 17 ολόκληρα χρόνια
Οι νικητές θα επιλεγούν από 334 δημοσιογράφους
Χαρακτηρίστηκε «απαράδεκτη» - Η αντίδραση της ηθοποιού
Σύντομα στους κινηματογράφους
Έφυγε με 5 βραβεία - ανάμεσά τους κι αυτό της Καλύτερης Ευρωπαϊκής ταινίας 2024
Είδα και εγώ την πολυσυζητημένη ταινία με την Αντζελίνα Τζολί
Η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι το θέμα της νέας ταινίας του 43χρονου σταρ
Τα αριστουργήματα του σκηνοθέτη σε ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες - Το πρόγραμμα προβολών
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.