Κινηματογραφος

Φεστιβάλ Καννών: 8η μέρα με διχασμένες κριτικές

H ταινία του Wes Anderson «The French Dispatch» δεν πολυάρεσε στους κριτικούς

A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Φεστιβάλ Καννών 2021: H ταινία του Wes Anderson «The French Dispatch» δεν πολυάρεσε στους κριτικούς - Οι εντυπώσεις από την όγδοη μέρα του φεστιβάλ

Την Τρίτη 13 Ιουλίου είδαμε στο Κόκκινο Χαλί του Φεστιβάλ Καννών τους πολύ συμπαθητικούς αδελφούς Podalydès, Bruno και Denis, την Isabelle Huppert και την Tilda Swinton η οποία ήρθε στις Κάννες για την ταινία του Wes Anderson, αλλά και για την προβολή της παλιάς, αβανγκάρντ «Ο θάνατος της Φιλίας» του Peter Wollen στην οποία πρωταγωνιστεί. «Ο θάνατος της Φιλίας» προβλήθηκε στο πλαίσιο των κλασικών ταινιών του φεστιβάλ. Στο Κόκκινο Χαλί, τη Swinton συνόδευαν ο αγαπημένος όλων Bill Maurray, ο Timothée Chalamet, ο Wes Anderson και η Lyna Khoudri.

Stephen Park, Mathieu Amalric, Adrien Brody, Timothee Chalamet, Lyna Khoudri, Wes Anderson, Tilda Swinton, Bill Murray, Benicio Del Toro και Alexandre Desplat στο Φεστιβάλ Καννών © EPA/IAN LANGSDON

Χθες προβλήθηκε στο διαγωνιστικό πρόγραμμα το «Titane» της Julia Ducournau, το «Ένας ήρωας» του Asghar Farhadi και «Ο πυρετός του Πέτροφ» του Kirill Serebrennikov, που θεωρήθηκε «η πιο τρελή ταινία» του φεστιβάλ. H ταινία του Wes Anderson «The French Dispatch» δεν πολυάρεσε στους κριτικούς: μόνο η βρετανική εφημερίδα «Telegraph» την επαίνεσε, ενώ η γαλλική «Libération» την έθαψε εντελώς. Γενικά, οι κριτικοί δεν μπορούν να συμφωνήσουν: η ταινία του Léo Carax «Annette» απέσπασε διθυραμβικές κριτικές στον βρετανικό Τύπο, αλλά το γαλλικό περιοδικό «Positif» δεν φάνηκε να πείθεται. Η ταινία του François Ozon «Όλα πήγαν καλά» πήρε καλούτσικες κριτικές από όλους, πλην της «Libération» και της «Le Monde» που την απέρριψαν τελείως. Η «Μπενεντέτα» δεν άρεσε καθόλου στην «Telegraph», η οποία επέκρινε σφοδρά και την ταινία της Catherine Corsini «La Fracture» γύρω από τα Κίτρινα Γιλέκα: με την «Telegraph» συμφώνησε η «Le Monde» η οποία μέχρι σήμερα δημοσίευσε τις χειρότερες κριτικές για το «La Fracture» και το «Flag Day» του Sean Penn.

Η Sarina Farhadi, ο ιρανός σκηνοθέτης Asghar Farhadi, Amir Jadidi, o παραγωγός Alexandre Mallet-Guy και καλεσμένοι στο Φεστιβάλ Καννών © EPA/Sebastien Nogier

H ιαπωνική «Drive My Car» του Ryusuke Hamaguchi φαίνεται να τους ενώνει όλους, από το σάιτ του Roger Erbert μέχρι τον «Guardian»: τη θεωρούν την καλύτερη ταινία της χρονιάς. Ο Nanni Moretti απογοήτευσε με το «Τρεις όροφοι» το οποίο ο Βen Kenisberg στο σάιτ του Roger Erbert έκραξε κανονικά αφιερώνοντάς του μονάχα έξι αράδες. Πράγμα που έκανε η «Libération» για την ταινία του Ρώσου Kirill Serebrennikov η οποία ωστόσο ξετρέλανε τον κριτικό της κινέζικης εφημερίδας «The Paper» Wang Muyan. Ο Serebrennikov δεν μπόρεσε να παρευρεθεί διότι δεν έχει δικαίωμα εξόδου από τη Ρωσία και συμμετείχε μέσω FaceTime.

To «Νησί του Μπέργκμαν» της Mia Hansen-Love δίχασε επίσης με καλή κριτική από τη «Libération» και κακή από τη «Le Monde» και τη γερμανική «Die Zeit». Καλά τα πήγε γενικά και το «Compartment No 6» του Φιλανδού Juho Kuosmanen.