Κινηματογραφος

Ο Πινόκιο του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο θα είναι ένα καθαρά πολιτικό animation

Η γνωστή ιστορία μεταφέρεται στην Ιταλία του Μουσολίνι και αναμένεται από το Netflix

Νίκος Παπαηλιού
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Μαρακές, ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο απάντησε στις ερωτήσεις του Hollywood Reporter σχετικά με τη νέα του ταινία κινουμένων σχεδίων, τον «Πινόκιο», που αναμένεται το 2020 στο Netflix. Το animation, όπως είπε ο σκηνοθέτης της «Μορφής του Νερού», δεν θα παραθέτει τη γνωστή ιστορία του ξυλουργού, όπως την γνωρίζουμε, και σίγουρα δεν θα είναι μια οικογενειακή ταινία, αφού τοποθετείται στην Ιταλία της δεκαετίας του ’30 και πρόκειται για ένα καθαρά πολιτικό φιλμ.

© Imdb

«Ο Πινόκιο δεν θα είναι μια ταινία για όλη την οικογένεια, αφού η ιστορία του θα μεταφερθεί κατά τη διάρκεια της ανόδου του Μουσολίνι. Μια ξύλινη μαριονέτα που γεννιέται ενώ ο φασισμός εδραιώνεται, οπότε αντιλαμβάνεστε ότι πρόκειται για ένα πολιτικό φιλμ».

Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης έκανε στη συνέχεια μια αναλογία του Πινόκιο με το τέρας του Φρανκενστάιν, καθώς «ο πρωταγωνιστής του είναι πρώτα απ’ όλα ένα τεχνητό ανθρώπινο κατασκεύασμα, του οποίου ο πατέρας (ο Τζεπέτο) σταδιακά θα απομακρυνθεί από αυτό και θα πρέπει να λύσει το θέμα της μοναξιάς, του πόνου και της αποτυχίας».

© Imdb

Το φαντασιακό συνήθως ταιριάζει στον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο ενώ σύμφωνα με τον ίδιο είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για να αντικαταστήσει σημαντικά ζητήματα, αφού «Δεν υπάρχει κανένας μύθος, χωρίς πολιτική». Όπως σημείωσε ο σκηνοθέτης η τωρινή κατάσταση είναι αρκετά απογοητευτική για τον ίδιο, ενώ αναφέρθηκε στις πρόσφατες εικόνες των μεταναστών στα σύνορα ΗΠΑ και Μεξικού που δέχθηκαν ακατάπαυστα χημικά, κάνοντας λόγο για μίσος: «Το μίσος είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για να κυριαρχήσει κάποιος και αν ξέρετε λίγο από ιστορία θα δείτε ότι χρησιμοποιείται αποτελεσματικά κάθε αιώνα».

Ο Πινόκιο, όπως ακριβώς και η «Μορφή του Νερού», θα μιλάει για τις διακρίσεις και τον κοινωνικό αποκλεισμό, ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως ο διάσημος σκηνοθέτης τον έχει στα σκαριά για περίπου 10 χρόνια, καθώς «κάθε στούντιο στο Χόλιγουντ έλεγε όχι», μέχρι που ο Διευθύνων Σύμβουλος του Netflix, Ρίντ Χάστινγκς, δέχθηκε μετά χαράς να υποστηρίξει την ιδέα του.