Χορος

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Μπες στον χορό

Από την Πειραιώς 260 έως το Ηρώδειο και την Αρχαία Επίδαυρο, 18 παραστάσεις χορού σε ρυθμούς χιπ χοπ, Χατζηδάκι ακόμα και με ηπειρώτικα μοιρολόγια

Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 787
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021: οι παραστάσεις χορού που θα παρακολουθήσουμε φέτος

"Οικοδομή" του Άντι Τζούμα στο Φεστιβάλ Αθηνών © Φαίη Τζούμα

Άντι Τζούμα, Οικοδομή

Πειραιώς 260, Πλατεία, 4-5, 7- 8, 10- 11, 15-16 & 24-25/6, 20:15

Το ρεμπέτικο συναντά το χιπ-χοπ στη νέα δουλειά του δημιουργού έργων videodance και περφόρμερ της περίφημης ομάδας DV8 Physical Theatre. Ανάμεσα σε σκαλωσιές και δομικά υλικά, τέσσερις χορευτές και δύο μουσικοί «μιλούν» για τις ανθρώπινες σχέσεις και τις σχέσεις εξουσίας, για την επικοινωνία και την αποξένωση, για τη ζωή και τον θάνατο.

"The roots" από τον Kader Attou στο Φεστιβάλ Αθηνών

Kader Attou, Οι ρίζες - Μετάδοση

Πειραιώς 260, Δ, 4-5/6, 21:00

Κρατάτε στη μνήμη σας το The Roots από το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας του 2019; Ο Ατού, διευθυντής του Εθνικού Χορογραφικού Κέντρου στη Λα Ροσέλ της Γαλλίας, ξαναδουλεύει τη χορογραφία με Έλληνες ερμηνευτές και ανοίγει την αυλαία στο αφιέρωμα του φεστιβάλ για τη streetdance κουλτούρα.

Μαρία Κολλιοπούλου, Clear Midnight

Πειραιώς 260, Ε, 7-9/6, 21:00, 8/6, 21:00 & 23:00

Μια σύγχρονη πανδημία που επιβάλλει την παύση. Μια ιδιαίτερη επιδημία που έφερε τον κόσμο σε κατάσταση χορομανίας το 1518. Ιδού τα γεγονότα-αφετηρία για τη νέα παράσταση της ομάδας Πρόσχημα που διερευνά τον τρόπο με τον οποίο το σώμα κινείται, δονείται, υπάρχει. 

κι όμΩς κινείται, 9.25

Πειραιώς 260, Δ, 10-11/6, 21:00

Μια νέα παράσταση-αλληγορία για το πέρασμα του χρόνου μάς υπόσχεται η δημοφιλής ομάδα, που συνδυάζει την ακροβασία με τον χορό και το τσίρκο με την τέχνη του θεάτρου.

Δανάη & Διονύσιος, Free at last: Rerooted

Πειραιώς 260, Ε, 12-13/6, 21:00

Το νεαρό και βραβευμένο ντουέτο προσεγγίζει τον θρύλο για τον χορό του Ζαλόγγου σε μια παράσταση με σκοτεινή ατμόσφαιρα και μια χορογραφία εμπνευσμένη από παραδοσιακούς χορούς που εικονοποιούν τη φύση.

"Μοιρολόγια" από τους Koen Augustijnen & Rosalba Torres Guerrero στο Φεστιβάλ Αθηνών © Heloise Faure

Koen Augustijnen & Rosalba Torres Guerrero, Μοιρολόγια

Πειραιώς 260, Δ, 15-16/6, 21:00

Σε μια εποχή που τα τελετουργικά πένθους δεν έχουν θέση στις δυτικές κοινωνίες, το καλλιτεχνικό δίδυμο Siamese Cie εμπνέεται από τα παραδοσιακά ηπειρώτικα μοιρολόγια και μας καλεί να συμφιλιωθούμε με την απώλεια μέσα από τη δύναμη της μουσικής και του χορού.

"Οι κόσμοι των αέναων μετατοπίσεων" σε χορογραφία Alexandra Waierstall στο Φεστιβάλ Αθηνών © Katja Illner

Alexandra Waierstall, Οι κόσμοι των αέναων μετατοπίσεων

Πειραιώς 260, Δ, 19-20/6, 21:00

Εύθραυστες αλλά ταυτόχρονα τολμηρές, τρεις περφόρμερ συναντιούνται και αποχωρίζονται σ’ ένα συναισθηματικό και υπαρξιακό χορευτικό τρίο. Η Βρετανίδα δημιουργός σμιλεύει τις μεταμορφώσεις του γυναικείου σώματος με σύμμαχο τη μουσική του πιανίστα Hauschka.

"D-Construction" από τους Dyptik στο Φεστιβάλ Αθηνών © Dyptik

Dyptik, Απο-δόμηση

Πειραιώς 260, πλατεία, 19-20/6, 20:15

Πώς μπορούμε να αποσπαστούμε από ένα σύνολο στο οποίο ανήκουμε και όπου δεν έχουμε πλέον θέση; Υπό τους ήχους σύγχρονης αραβικής μουσικής, έξι Γάλλοι χορευτές χρησιμοποιούν το κινητικό λεξιλόγιο του χιπ χοπ και του μπρέικντανς για να εκφράσουν την επαναστατικότητα, την οργή και τον πόνο, τη φυγή και την ανάγκη για ελευθερία.

Σοφία Μαυραγάνη, Μauθ

Πειραιώς 260, Ε, 24-25/6, 21:00

Η γνωστή χορογράφος συνεχίζει την έρευνά της γύρω από τη μουσικότητα του σώματος συντονίζοντας επί σκηνής τρεις ερμηνεύτριες, ένα τραμπολίνο, μερικά μικρόφωνα, έναν υπολογιστή, ροχαλητά και φωνές.

Ίρις Καραγιάν, A dance as a dance

Πειραιώς 260, Ε / 28-30/6, 21:00

Ένα έργο με άξονα τον ίδιο το χορό, την εμπειρία ως κιναίσθηση και τη ζωντανή παρουσία ως συνθήκη σχέσης με τον κόσμο. Η Καραγιάν εστιάζει στον πυρήνα της κίνησης, στους παλμούς και τις ανάσες.

Eύα Γεωργιτσοπούλου, Groove

Πειραιώς 260, Ε / 5-6/7, 21:00

Καινούργια χορογραφία, αφιερωμένη σε όσους γεννήθηκαν τη δεκαετία του ’90, ενηλικιώθηκαν σε μια χρεοκοπημένη Ελλάδα και τριαντάρισαν την εποχή του κορωνοϊού. Ένα ταξίδι στα ματαιωμένα όνειρα της γενιάς των σέλφις.

Λενιώ Κακλέα, Age of crime

Πειραιώς 260, Ε, 7-8/7, 21:00

Ανάθεση του Φεστιβάλ για τον Κύκλο 1821, η νέα δημιουργία της Κακλέα σχολιάζει τις επίσημες αφηγήσεις που διαμόρφωσαν την εθνική μνήμη ανατρέχοντας στη φιγούρα των βαμπίρ, εθιμικές τελετές και σε οθωμανικές αφηγήσεις της επανάστασης.

ΕΛΣ, Μ. Χατζιδάκης-Χορός με τη σκιά μου

Ηρώδειο, 25, 27, 29/7, 21:00

Τέσσερα έργα του μεγάλου συνθέτη (Ο Κύκλος του C.N.S, ο Καπετάν Μιχάλης, το Καταραμένο φίδι και το Χαμόγελο της Τζοκόντας) συγκροτούν την παρτιτούρα πάνω στην οποία ξετυλίγει τη χορογραφική του πρόταση ο διευθυντής του μπαλέτου της ΕΛΣ.

Ευριπίδης Λασκαρίδης, Ευριπίδης του Ευριπίδη

6-7 Αυγ. Μικρό θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, 21.30

Σχεδιασμένο για το συγκεκριμένο χώρο, το έργο του ταλαντούχου περφόρμερ και δημιουργού εξερευνά πτυχές της αρχαιοελληνικής και σύγχρονης ελληνικής ταυτότητας ανασύροντας μνήμες, κινήσεις, εικόνες και συναισθήματα από το ατομικό και το συλλογικό μας παρελθόν.

"Ένα, δύο, τρία" του Martin Zimmermann στην Πειραιώς 260 © Augustin Rebetez

Martin Zimmermann, Ένα, δύο, τρία

9-10 Σεπτ. Πειραιώς 260, Η 21.00

Τρεις κλόουν στο περιβάλλον ενός μουσείου με διάθεση για… ανατροπές: η συνέχεια μπορεί να προοιωνίζεται ξεκαρδιστική αλλά όχι μόνο. Με φόντο ένα πολυμορφικό σκηνικό, το Eins Zwei Drei αντικατοπτρίζει την πολυπλοκότητα, την ποίηση και τη βία των σημερινών σχέσεων και συγκρούσεων για την εξουσία.

Marcos Morau, Pasionaria - Το λουλούδι του πάθους

Πειραιώς 260, Η, 20-21/9, 21:00

Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς πάθος, αγάπη, πόνο; Στην πρώτη εμφάνισή τους στην Ελλάδα, η ομάδα Veronal και ο Ισπανός ανερχόμενος χορογράφος αναζητούν τι μας κάνει ανθρώπινους σ’ έναν πλανήτη οι κάτοικοι του οποίου μας μοιάζουν, αλλά φαίνεται να έχουν ξεχάσει κάθε συναίσθημα.

Serge Aimé Coulibaly, Wakatt - Η εποχή μας

Πειραιώς 260, Δ, 29-30/9, 21:00

Βλέπει τον χορό ως μια παγκόσμια γλώσσα για την κοινωνία κι αντικρίζει τον κόσμο με αισιοδοξία. Στο Wakatt, ο Μπουρκινέζος Κουλιμπαλί στοχάζεται πάνω στη φύση της ανθρωπότητας κόντρα στη μισαλλοδοξία και στα τείχη που υψώνει η εποχή μας.

Sharon Eyal, Κεφάλαιο 3: Το βάναυσο ταξίδι μιας καρδιάς

Πειραιώς 260, Δ, 9-10/10, 21:00

Παλμός, χιούμορ, αισθησιασμός, μπαλετικές φιγούρες και voguing ειρωνικές αναφορές συνθέτουν το τελευταίο μέρος της τριλογίας για τον έρωτα της περιζήτητης Ισραηλινής χορογράφου. Τα κοστούμια, σαν ολόσωμα τατουάζ, υπογράφει η Maria Grazia Chiuri του οίκου Dior.