- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Το Χάρλεμ μέσα από τα μάτια του φωτογράφου Dawoud Bey
Μία ρετροσπεκτίβα από το 1975 έως το 2017 στο μουσείο Whitney
Το Χάρλεμ των τελευταίων 40 ετών μέσα από τις εικόνες του Dawoud Bey στην αναδρομική έκθεση φωτογραφίας «An American Project» στο μουσείο Whitney.
Στη μεγάλη αναδρομική έκθεση φωτογραφιών με τίτλο «An American Project» ο Dawoud Bey παρουσιάζει το Χάρλεμ των τελευταίων σαράντα ετών, καθρεφτίζοντας ολόκληρη την πρόσφατη αφρο-αμερικανική ιστορία. Πρόκειται για την πρώτη ρετροσπεκτίβα του γνωστού φωτογράφου από το 1996: το Whitney παρουσιάζει 80 έργα, από πορτρέτα μέχρι κλασική φωτογραφία δρόμου -σκηνές της καθημερινής ζωής- και νυχτερινά τοπία.
Ο Dawoud Bey γεννήθηκε στο Κουίνς το 1953. Συνεχίζει την παράδοση των μεγάλων Αμερικανών φωτογράφων, όπως ο James Van Der Zee, ο Roy DeCarava, ο Walker Evans και ο Robert Frank, που αιχμαλώτισαν με τον φακό τους όλες τις πλευρές της αμερικανικής ζωής: τον κόσμο της εργασίας, το γεωγραφικό σκηνικό και τη ζωή της πόλης. Τα προηγούμενα project του Βey, «Harlem, U.S.A.» (1975–79) και «Night Coming Tenderly, Black» (2017) θεωρούνται ντοκουμέντα της αφρο-αμερικανικής κουλτούρας και της περιοχής του Χάρλεμ που δεν είναι πια σήμερα αυτό που ήταν. Ήδη, to 2015, με τη σειρά φωτογραφιών «Harlem Redux» ο Βey είχε καταγράψει τις πολεοδομικές και δημογραφικές αλλαγές, τις αστικές αναπλάσεις και τον «εξευγενισμό» του Χάρλεμ που οδήγησαν σε μετατοπίσεις πληθυσμών αλλοιώνοντας τον χαρακτήρα ολόκληρης της Νέας Υόρκης πάνω από την 125η οδό. Σήμερα αυτή η διαδικασία είναι ολοφάνερη: στο Χάρλεμ οι τιμές των ακινήτων έχουν φτάσει στα ύψη και το αστραφτερό Μανχάτταν έχει καταπιεί την παλιά αφρο-αμερικανική συνοικία.
Στη δεκαετία του 1980, ο Bey χρησιμοποιούσε μηχανή 35mm με ευρυγώνιο φακό αλλά από το 1988, άρχισε να εργάζεται με πιο ογκώδη μηχανή 4-x-5 ιντσών και τρίποδο, πλησιάζοντας τα αντικείμενά του ανοιχτά και με ειλικρίνεια - δεν φωτογράφιζε πια ανθρώπους που δεν ήξεραν ότι κάποιος τους φωτογραφίζει. Στη συνέχεια υιοθέτησε μια Polaroid View 20-x-24 ιντσών που του επέτρεπε να ενοσχηστρώνει το κάδρο του και πειραματίστηκε με την προσωπογραφία σε μεγάλο μέγεθος και σε τρίπτυχα.
Το 2012, ο Bey έφτιαξε μια σειρά πορτρέτων μηνμονεύοντας την 50ή επέτειο της βομβιστικής επίθεσης σε εκκλησία Αφρο-Αμερικανών Βαπτιστών στο Μπέρμινχαμ της Αλαμπάμα και της βίας που ακολούθησε. Φωτογραφίζοντας το «μαύρο» Μπέρμινχαμ, απαθανάτισε την ιστορία του ρατσισμού και των φυλετικών ταραχών στην Αλαμπάμα, μια αφήγηση που συνέχισε στην έκθεση «Night Coming Tenderly, Black» όπου αναπαρέστησε τη φυγή των σκλάβων από την Αλαμπάμπα στο βορειοανατολικό Οχάιο.
Ο Dawoud Bey έκανε την πρώτη του έκθεση στο Studio Museum του Χάρλεμ το 1979. Έκτοτε έχει εκθέσει στα μεγαλύτερα αμερικανικά μουσεία, από την Ουάσιγκτον μέχρι το Σικάγο και τη Μινεάπολη. Η έκθεση «Αn American Project» στο Whitney θα διαρκέσει μέχρι 12 Οκτωβρίου και έπειτα θα μεταφερθεί στο Μουσείο Τέχνης του Χιούστον όπου θα παραμείνει μέχρι 30 Μαΐου 2022.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 69 πορτραίτα φιλοξενήθηκαν από την Εθνική Βιβλιοθήκη το 2022
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.