- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Η γκαλερί alma μετά από 5 χρόνια λειτουργίας στην πόλη των Τρικάλων ανοίγει νέα γκαλερί στο κέντρο της Αθήνας. Το πολύ πετυχημένο concept στην επιλογή καλλιτεχνών φαίνεται να προσελκύει τόσο το ενδιαφέρον των δημιουργών όσο και των φιλότεχνων σε μία πραγματικά δύσκολη εποχή για τη σύγχρονη τέχνη και τον πολιτισμό. Στόχος των ιδιοκτητών είναι να παρουσιάσουν εκθέσεις που χαρτογραφούν πρωτοποριακές τάσεις της σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς θα προβάλουν αξιόλογους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες. Η αίθουσα τέχνης alma ξεκινά στις 28 Μαΐου 2015 με την ατομική έκθεση του Κλεομένη Κωστόπουλου.
Ο Θανάσης Μουτσόπουλος ακολουθώντας το ιστορικό νήμα της καλλιτεχνικής πορείας του Κλεομένη Κωστόπουλου πιστεύει ότι με την τελευταία δουλειά του ο ζωγράφος «ξεδιπλώνει ένα προσωπικό ύφος». Και συνεχίζοντας διευκρινίζει ότι «αυτό όμως που ίσως διαφοροποιεί τον Έλληνα καλλιτέχνη από άλλους Ευρωπαίους είναι η ανάπτυξη ενός εξαιρετικά πολύπλοκου πολυγλωσσικού ύφους: Τα πολύ μεγάλα σε μέγεθος τελάρα του Κωστόπουλου διαστρωματώνονται σε μία αφάνταστα πολύπλοκη παράθεση ζωγραφικών στιλ. Μία ολόκληρη ιστορία ζωγραφικής παρελαύνει μπροστά στον θεατή, από τα συχνά ασπρόμαυρα φόντα –αναφορά ίσως στις παιδικές μας αναμνήσεις μίας (ασπρόμαυρης) φωτογραφίας και τηλεόρασης, ίσως και σχόλιο για το έργο του γερμανού καλλιτέχνη Gerhard Richter– έως τη στρωματογραφία που ακολουθεί, από βυζαντινά θέματα έως εξπρεσιονισμό και από εκεί στην ποπ-αρτ και τα κόμικς αλλά και τα videogames. Ο Κλεομένης Κωστόπουλος αποδέχεται ότι η ζωγραφική οπτική έχει μεταβληθεί και χρησιμοποιεί τη διαδικασία του τηλεοπτικού zapping ή του διαδικτυακού surfing ως συστατικά στοιχεία μίας νέας ζωγραφικής αντίληψης. Αν η λεγόμενη σχολή της Λειψίας στην Ευρώπη και η Καλιφορνέζικη σκηνή γύρω από το περιοδικό Juxtapoz διέλυσαν το προ-μοντέρνο ταμπού της χρήσης μίας και μόνο ζωγραφικής γλώσσας σε ένα τελάρο εισάγοντας κάθε είδους τροποποιήσεις, ο Κωστόπουλος είναι ο πρώτος έλληνας ζωγράφος που εξερευνά τις (απ’ ό,τι φαίνεται, απεριόριστες) δυνατότητες αυτού του ζωγραφικού μίγματος».
Μία θεματική από τα έργα του Κλεομένη Κωστόπουλου που θα εκτεθούν στην γκαλερί alma αφορούν πορτραίτα. Εδώ ο καλλιτέχνης «τολμάει να πλησιάσει το μοτίβο του ανακλινόμενου γυμνού (που συχνά δεν είναι ακριβώς ανακλινόμενο αφού υιοθετεί κάθε είδους παράδοξη στάση), όχι ακριβώς αποδομητικά ή βέβηλα, αλλά μ’ έναν αδιάψευστα σύγχρονο –του 21ου αιώνα πιο ειδικά– τρόπο. Αυτό ακριβώς το παράδειγμα αποκαλύπτει τη διαφοροποίηση του Κλεομένη Κωστόπουλου από τους περισσότερους συμπατριώτες του εικαστικούς, ειδικά τους ζωγράφους, και καθιστά παρωχημένη τη διάκριση από τη δεκαετία του ’80 των εικαστικών σε αναπαραστατικούς και εννοιακούς, αφού αποδεικνύει ότι μπορεί κάποιος να είναι και τα δυο. Παρά την αξιόλογη παράδοση αναπαραστατικής ζωγραφικής που κρατάει ζωντανή και αδιάσπαστη σε αυτόν τον τόπο εδώ και πενήντα χρόνια (με ρίζες, φυσικά, ακόμη πιο παλιές), συχνά ακροβατούμε ανάμεσα σε έναν ακραίο αναχρονισμό και σε έναν φόβο να πειράξουμε τα βασικά μοτίβα της ιστορίας της τέχνης, βαλτωμένοι σε έναν κομφορμισμό. Αυτή η έκθεση του Κλεομένη Κωστόπουλου καταθέτει μία πρόταση» αναφέρει ο Θανάσης Μουτσόπουλος.
Ο Γιάννης Μπόλης γράφοντας για το έργο του Κλεομένη Κωστόπουλου μας μεταφέρει στο αισθητικό πλαίσιο των ζωγραφικών του έργων αναφέροντας ότι «στις συνθέσεις του, η ευαισθησία συμβιώνει με τη σκληρότητα αλλά και το χιούμορ, το ενδόμυχο με το φανερό, η μελαγχολία με την εσωτερικότητα της αποξένωσης σε ευθεία αντιστοιχία με ζητήματα υπαρξιακής τάξεως. Η σκηνοθεσία των έργων σε συνάρτηση με την παρουσία ετερόκλητων μοτίβων –από φιγούρες κόμικς, εικόνες του ανθρώπινου εγκέφαλου ή ενός σκύλου έως το άγαλμα του θνήσκοντος σκλάβου του Μιχαήλ Άγγελου ή τα σιδερένια κάγκελα μίας φυλακής– που συνυπάρχουν με τις μορφές, συμβάλλει καθοριστικά στην τελική εικόνα που κερδίζει σε αμεσότητα και εκφραστική δύναμη. Ένας ολόκληρος κόσμος αναδύεται στην προέκταση της πραγματικότητας, των βιωμάτων, των εμπειριών και της μνήμης, ένας κόσμος αμφίσημος και ανοιχτός σε προσεγγίσεις, συνδέσεις και ερμηνείες, ένα απρόβλεπτο σκηνικό της ανθρώπινης ζωής που λειτουργεί αλληγορικά απέναντι στις σύγχρονες πραγματικότητες, επιζητά και επιβάλλει την εμπλοκή, τη συνενοχή και την αντίδραση του θεατή».
Info: Εγκαίνια έκθεσης Πέμπτη 28 Μαΐου 2015, ώρα 20.00, Υψηλάντου 24, Αθήνα - Κολωνάκι. Διάρκεια Έκθεσης 28 Μαΐου – 31 Ιουλίου 2015
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Τι θα δούμε σε γκαλερί και σε χώρους τέχνης της Αθήνας;
Είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ για σουρεαλιστικό πίνακα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.