- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Αυθεντική η αυτοπροσωπογραφία του Γκογκέν, ανακοινώνει το Kunstmuseum Βασιλείας
Ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα έργα του Πολ Γκογκέν, το Portrait de l’artiste par lui-même (1903), επιβεβαιώθηκε ως γνήσιο από το Kunstmuseum της Βασιλείας, το οποίο το κατέχει από το 1945. Το μουσείο της Ελβετίας έβαλε τέλος σε σχεδόν έναν αιώνα αμφισβητήσεων γύρω από την αυθεντικότητα του πίνακα, που θεωρείται ένα από τα τελευταία έργα του Γάλλου ζωγράφου πριν από τον θάνατό του.
Η αμφισβήτηση είχε ξεκινήσει ήδη από το 1924, όταν ο πίνακας εμφανίστηκε σε δημοπρασία, ενώ το 1928, σε έκθεση στην Kunsthalle Basel, παρουσιάστηκε με την επιφύλαξη «πιθανό αυτοπροσωπογραφία». Τους τελευταίους μήνες, το θέμα επανέφερε ο Φαμπρίς Φουρμανούαρ, ερασιτέχνης «ντετέκτιβ τέχνης», υποστηρίζοντας ότι ο πίνακας ήταν έργο του φίλου του Γκογκέν, Ky-Dong Nguyen Van Cam, ο οποίος το φιλοτέχνησε μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη.
Το Kunstmuseum πήρε σοβαρά υπόψη του τις αμφιβολίες και διέταξε νέα επιστημονική έρευνα. Δείγματα του έργου στάλθηκαν στην Ακαδημία Τεχνών της Βέρνης, ενώ έγιναν αναλύσεις με ακτίνες Χ, υπέρυθρη φωτογράφηση και άλλες τεχνικές. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι χρωστικές ύλες αντιστοιχούν στην περίοδο ζωής του Γκογκέν, επιβεβαιώνοντας ότι το έργο δημιουργήθηκε γύρω στο 1903.
Ωστόσο, οι ειδικοί εντόπισαν μεταγενέστερη «υπερζωγράφιση» σε τμήματα του προσώπου – στο μέτωπο, τα μάτια, τη μύτη, το πηγούνι και τον λαιμό. Αυτές οι παρεμβάσεις φαίνεται να έγιναν μεταξύ 1918 και 1926, πιθανότατα από άλλο καλλιτέχνη. Το μουσείο δεν απέκλεισε να ήταν ο Nguyen Van Cam, αλλά τόνισε πως δεν υπάρχουν ενδείξεις εσκεμμένης πλαστογραφίας.
Ο πίνακας είναι ήδη καταχωρισμένος ως αυθεντικός Γκογκέν στο catalogue raisonné του Wildenstein Plattner Institute, το οποίο συνεργάστηκε με το Kunstmuseum για την έρευνα. Μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων, το έργο επέστρεψε ξανά στην έκθεση του ελβετικού μουσείου, αυτή τη φορά με σφραγίδα γνησιότητας.