- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Είναι μια «άβολη κατάσταση» –όπως εξηγούσε ο Ντόναλντ Τζαντ– που ωθεί και τον Ανδρέα Κάργστεν να επεξεργάζεται κάθε φορά νέες μορφές. Το ξύλο είναι το κυρίαρχο υλικό στα έργα που παρουσιάζονται σε αυτήν την έκθεση. Ξεχωρίζουν δύο ομάδες.
Στην πρώτη ομάδα, διακρίνονται η τονισμένη απτική αξία, οι στρογγυλευμένες μαλακές φόρμες, οι προσεγμένες ενώσεις που διαχειρίζονται θαυμάσια τις νευρώσεις των ξύλων σε σχηματισμούς και που δημιουργούν συνέχειες πολλαπλών μορφών μέσα σε μία. Το χρώμα προστίθεται είτε για να ακολουθήσει το παιχνίδι των ενώσεων, τονίζοντας ή κρύβοντάς τες, είτε για να καλύψει και να απομονώσει τα μέρη που παραμένουν εκτός αυτής της διαδικασίας. Ένα νέο είδος μορφών προκύπτει που προτρέπει, ενίοτε, στην εύρεση νέας χρήσης από τη μεριά του κοινού. Προτρέπει επίσης στο άγγιγμα, καθώς πολλά από τα γλυπτά είναι δουλεμένα για να «χωράνε στην παλάμη» -σύμφωνα με τον καλλιτέχνη- με μαλακή υφή, γυαλισμένες κάποιες από τις όψεις τους και με επεξεργασία που αφήνει ίχνη από την διαδικασία παραγωγής τους.
Η δεύτερη ομάδα γλυπτών που παρουσιάζεται στην έκθεση συνδιαλέγεται με την πρώτη ως alter ego. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη «να δημιουργεί συνέχειες» παράγει μορφές με οργανικές σχέσεις ή αντιθετικές. Εδώ, η φόρμα είναι ενιαία, γωνιώδης, δυσδιάστατη, διάτρητη, καλυμμένη με χρώμα, χωρίς να επιθυμεί να αποκαλύψει απαραίτητα το υλικό της. Απαλλαγμένη από οποιαδήποτε απτική διεκδίκηση, σχετίζει τον εαυτό της με τη σκιά της –ή τη σκιώδη σιλουέτα της- δημιουργώντας συνέχειες στον περιβάλλοντα χώρο, μέσα από ένα παιχνίδι με το φως και το βλέμμα που τις διαπερνά. Μοιάζουν να λειτουργούν στο χώρο ως τοτεμ-τοπόσημα.
Τα έργα αυτής της έκθεσης, όσον αφορά κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τους, δεν διακρίνονται από τα υπόλοιπα έργα του καλλιτέχνη, που στο σύνολό τους χαρακτηρίζονται από την παιγνιώδη διάθεση, τον πειραματισμό σε σχέση με την φόρμα, τους συνδυασμούς των υλικών, και την προτίμηση για την αόριστη μορφή.
Info: Παλιό Σχολείο, Χώρα, Πάτμος, 16 – 30/9, ώρα 19.30-21.00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.