- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
Στην AGORA της 4ης Μπιενάλε της Αθήνας
Η A.V., χορηγός επικοινωνίας, ρώτησε «Τι είναι η AGORA;»
Περισσότερα από 100 έργα από Ελλάδα και εξωτερικό φιλοξενούνται στην 4η Μπιενάλε της Αθήνας, που έστησε την AGORA προκειμένου να απαντήσει στο ερώτημα «Και τώρα τι;». Κινείται ταυτόχρονα σε φυσικό και ψηφιακό χώρο, ενώ τη διοργάνωση υπογράφει μια μεγάλη ομάδα δημιουργικών ανθρώπων. Η A.V., χορηγός επικοινωνίας, τους ρώτησε «Τι είναι η AGORA;».
Ελπίδα Καραμπά
Αφορά ένα πειραματικό σχήμα διευρυμένης επιμέλειας και οργάνωσης, το οποίο διαταράσσει την προοπτική του σχηματισμού ενός ενιαίου νοήματος αναφορικά με το ερώτημα «και τώρα τι;» και αφήνει να αναδυθούν διαφορετικές, συμπληρωματικές και άλλες φορές αντικρουόμενες θέσεις. Η συμμετοχή διαφορετικών προσώπων με διαφορετικούς βαθμούς και ποιότητες εμπλοκής, συμβολαίων, δέσμευσης και σχέσεων μεταξύ τους πιθανά θα αφήσει το ίχνος της δίνοντας την ευκαιρία να αναλογιστούμε γενικότερα για τους όρους με τους οποίους οφείλουμε, μπορούμε και θέλουμε να συμμετέχουμε σε συλλογικά
εγχειρήματα.
Δέσποινα Ζευκιλή
Σε μια εποχή που όλο και περισσότερες Μπιενάλε καλούνται να αναμετρηθούν με την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα, το στοίχημά της είναι να αποτελέσει μία από τις σπάνιες στην Αθήνα στιγμές που η τέχνη βγαίνει από τον κλειστό αυτοαναφορικό της κόσμο και δίνει αφορμές να ξανασκεφτούμε τα όσα συνέβησαν και συμβαίνουν γύρω μας με ένα διαφορετικό τρόπο.
Thomas Poulsen (FOS)Tzatziki, 2005, Courtesy of Max Wigram Gallery, London
ΦΥΤΑ, Fyta
Κατερίνα Νίκου
Η AGORA παρουσιάζει διεθνείς καλλιτέχνες που σχολιάζουν σύγχρονα ζητήματα άμεσα συνδεδεμένα με έννοιες όπως: κοινωνική αντίληψη, ιστορική γνώση, συλλογικό - ατομικό, διαμόρφωση κοινωνικού χώρου. Προτείνει τη δημιουργία νέων συνθηκών και ενεργοποιεί τη σκέψη.
Κατερίνα Σταυρούλα
Και τώρα τι; Ένα ερώτημα που αναζητά διαρκώς νέα ερωτήματα. Η AGORA είναι το σημείο που τα ερωτήματα της γενιάς της κρίσης μπορούν να συναντηθούν. Οι απαντήσεις δεν είναι προαπαιτούμενο αυτής της συνάντησης.
Stephanie Smith
Η 4η Μπιενάλε προσφέρει τη στιγμή για να σκεφτούμε το ρόλο του έργου τέχνης στην εποχή της κρίσης. Η Τέχνη μπορεί να μας βοηθήσει να θέσουμε –και να απαντήσουμε– επείγουσες ερωτήσεις για το πώς ζούμε σήμερα και πώς θα μπορούσαμε να ζούμε διαφορετικά.
Juan Carlos Romero, De Alejandra, 2000
Θέμης Παπαδημόπουλος
Η αγορά ως αξία επανατοποθετείται στο μυαλό μας μέσω της τέχνης, μέσα από ένα πείραμα. Μένει να δούμε αν η ΑΒ θα είναι προφητική και στην 4η έκφρασή της.
Χρήστος Δημολίκας
Ο τρόπος οργάνωσης και συντονισμού του πειράματος AGORA. Ανοιχτός, Αντιιεραρχικός, Ανατρεπτικός, μια πιθαμή απάντησης στο ερώτημα… τώρα τι;
Ζαφείρης Καραμπάσης
H AGORA είναι μια εφήμερη απόπειρα συγκρότησης συνθηκών που θα διευκολύνουν τη συνομιλία και hopefully το συμφυρμό ιδεών που πέρα από τη μεμψιμοιρία, ψηλαφίζουν με κόπο, νέες και λειτουργικές προσεγγίσεις απέναντι στη δεδομένη συστημική κρίση παγκοσμίως.
Γιώργος Παπαναγιώτου
H AGORA είναι το σημείο τήξεως της άκαμπτης πραγματικότητας σε ρευστή επιθυμία.
Marinella Senatore Rosas, 2012, Όπερα σε 3 Πράξεις, D-E-UK
Amund Sjolie Sveen, EconomicTheoryforDummies, 2013.
Ζάφος Ξαγοράρης, Συζητήσεις σε ανώμαλο έδαφος , Δράση , Σεπτέμβριος 2013.
Μαίρη Παλμούτσου
Το συλλογικό έναντι του ατομικού. Κάθε ένας ατομικά μπορεί να κάνει αυτό το οποίο μπορεί. Ο κάθε ένας είναι μοναδικός και παράλληλα ενωμένος με κάθε έναν άλλο σε αυτή την ενότητα. Πόσο μπορεί ακόμα να σταθεί ο ανθρώπινος φυλετικός, εθνικιστικός και οικονομικός διαχωρισμός; Αγορά. Το Εμείς έναντι του Εγώ.
Κωστής Σταφυλάκης
Η AGORA είναι ένας χώρος που δημιουργείται μέσα από τη σύγκρουση διαφορετικών «προγραμμάτων». Είναι όμως ταυτόχρονα μια εστίαση στην ακατάσχετη ηθικολογία που τείνει σήμερα να υποκαταστήσει την πολιτική σύγκρουση.
Η Μπιενάλε της συνεργασίας
Η AGORA δεν είναι μόνο μια έκθεση τέχνης…
Arbit City Group, Απινακίδες
Είναι μια ευκαιρία για ανταλλαγή, διασύνδεση, συνδιαχείριση, συναλλαγή και διαπραγμάτευση μέσω της συνεργασίας. Στην ιστοσελίδα της athensbiennale.org/agora έχει στηθεί μια διαδικτυακή πλατφόρμα έκθεσης προτάσεων. Εκεί προσκαλούνται όσοι επιθυμούν να υποβάλουν επίκαιρες ιδέες και τα περισσότερα Projects θα δημοσιοποιηθούν στο blog ή θα εκτεθούν στο φυσικό χώρο. Τέλος μέσω του hashtag #ab4agora θα γίνονται συνομιλίες, θα θέτονται ερωτήσεις και θα δίνονται απαντήσεις.
Κώστας Τσώλης, Welcome in Greece Mr. Marshal, 2013
Rainer Ganahl
ΙΝFO
29/9 - 1/12
Κτίριο Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, Σοφοκλέους 8-10/ CAMP!, Ευπόλιδος 4 & Απελλού 2, Τρ.-Παρ. 13.00-21.00, Σάβ.-Κυρ. 10.00-22.00. € 8 για τους 2 μήνες, 5 ημερήσιο, 3 (Φοιτ./12-18 ετών/+70), δωρεάν (Άνεργοι ΟΑΕΔ/ Φοιτ. ΑΣΚΤ/ μέλη ΕΕΤΕ, ΙCOM, AICA, IKT/συνοδοί ΑΜΕΑ/-12 ετών), www.athensbiennale.org/agora .
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γιατί η Μαρία Αλμπάνη και η γκαλερί Alma αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της αθηναϊκής εικαστικής σκηνής
Μιλήσαμε με την καλλιτέχνιδα για την έκθεσή της «Κτίσματα» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Μια έκθεση κόμιξ και δυο εικαστικών στις προτάσεις μας
Ο γκαλερίστας σε κάθε έκθεση χτίζει μια ολοκληρωμένη εμπειρία
Μια έκθεση για ιστορίες που αποκαλύπτονται όταν διασταυρώνονται οι φυλές, οι πολιτικές, τα ανθρώπινα δικαιώματα
Έξι προτομές του γνωστού γλύπτη θα εκτεθούν στο προαύλιο του ναού του Αγίου Γεωργίου των Ελλήνων
Το Μουσείο Μουνκ ανέλυσε τη χρωματική χημεία δύο εκδοχών του διάσημου πίνακα και έφτιαξε μία «Χρονομηχανή της Κραυγής»
«Ελπίζω να προσφέρει ανακούφιση στους ασθενείς», δήλωσε ο καλλιτέχνης
Μια συνάντηση ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας με αφορμή τον τόπο και τοπίο με δωρεάν δράσεις από 26 ως 29 Σεπτεμβρίου
Στην ομαδική έκθεση, που ξεκινάει 13 Σεπτεμβρίου, θα συμμετέχουν όλοι οι συνεργάτες που αποτελούν τον κορμό και την οικογένεια της γκαλερί
Ο θρυλικός πίνακας και ίσως ένα νέο μουσείο αρκούν για να ξεπλύνουν τις κατάφωρες παραβιάσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων στην περιοχή;
Πριν από λίγες μέρες ο δρόμος με έφερε στην εντυπωσιακή είσοδο της Βασιλέως Κωνσταντίνου. Σύντομα όμως, η εξιδανίκευση άρχισε να υποχωρεί.
Μία έκθεση που θέτει μερικά από τα πιο πιεστικά ερωτήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη και ο κόσμος σήμερα
Στη Γαλλία για έργα του Miró, στη Γερμανία για το δημοφιλές φιλί και μέχρι την Κύπρο για ένα υποβρύχιο… δάσος
Ολοκληρώνεται η «σειρά των ζώων» που εμφανίστηκαν αιφνιδιαστικά σε τοίχους της βρετανικής πρωτεύουσας
Όλα τα τελευταία του έργα περιέχουν ζώα
Τα προηγούμενα έργα του και οι εικασίες γύρω από τους συμβολισμούς
Ποιος ήταν ο ζωγράφος της Κόλασης και των δαιμόνων
Δείτε τη φωτογραφία που ανάρτησε ο καλλιτέχνης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.