Εικαστικα

Πώς βρέθηκε ο Ελ Γκρέκο στο Χίλτον;

Θανάσης Καρατζάς
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Τα εργοτάξια διαρκείας με τις λαμαρίνες μέσα στην πόλη, είναι εικόνα που μάθαμε να μην ενοχλεί το μάτι. Αποτελούν έναν πρώτης τάξεως καμβά για γκράφιτι και street art, αφού η μεταλλική και γκρίζα όψη τους είναι μια τεράστια αδιάφορη επιφάνεια.

Το κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης που βρίσκεται υπό ριζική ανακαίνιση όμως δεν θα μπορούσε να είναι ένα συνηθισμένο εργοτάξιο. Αξιοποιώντας χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση, οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να καλύψουν τις μεγάλες λαμαρίνες των 2,5 μέτρων με αναπαραγωγές έργων του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου, που έμεινε στην ιστορία ως ο Έλληνας (Ελ Γκρέκο), γιορτάζοντας με αυτόν τον πρωτότυπο τρόπο την επέτειο 400 χρόνων από το θάνατό του.

Τριάντα έργα του κοσμούν τις όψεις επί της Βασιλέως Κωνσταντίνου και της Βασιλέως Αλεξάνδρου, μήκους 70 μ. Το έργο του κορυφαίου ζωγράφου «Η κηδεία του κόμητος Οργκάθ» βρίσκεται στο κέντρο της αναπάντεχης έκθεσης με “στριτάδικο” χαρακτήρα.