Εικαστικα

Τα τοπόσημα της Αθήνας

Αθήνα, μεσοπόλεμος. Ένας νέος, πολλά  υποσχόμενος αρχιτέκτονας, σπουδασμένος στη Δρέσδη, κάνει δυναμικά αισθητή την παρουσία του.

A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 408
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Αθήνα, μεσοπόλεμος. Ένας νέος, πολλά  υποσχόμενος αρχιτέκτονας, σπουδασμένος στη Δρέσδη, κάνει δυναμικά αισθητή την παρουσία του. Η πόλη είναι έτοιμη να εγκαταλείψει τα νεοκλασικά, εκλεκτικστικά μέγαρα για ένα πιο μοντέρνο πρόσωπο. Η αστική αθηναϊκή πολυκατοικία γεννιέται και ο Μανώλης Βουρέκας (1907-1992) καθιερώνεται. Είναι όμως τη δεκαετία του ’60 που κυριολεκτικά θα πρωταγωνιστήσει στην αθηναϊκή αρχιτεκτονική σκηνή.

Η μελέτη και ανέγερση του ξενοδοχείου Athens Hilton (φωτό κάτω) θεωρείται έργο-σταθμός και συζητιέται ιδιαίτερα στον αθηναϊκό τύπο της εποχής. Ακολουθούν πολλά πρωτοποριακά έργα, τοπόσημα της πρωτεύουσας και των προαστίων της, όπως οι τουριστικές εγκαταστάσεις στα Αστέρια της Γλυφάδας, στο Καβούρι, τη Βουλιαγμένη, τη Θεσσαλονίκη, έργα που αλλάζουν τη μορφή της παραλίας του Σαρωνικού και του Θερμαϊκού. Τελευταίο μεγάλο έργο του είναι η μελέτη του Μεγάρου Μουσικής της Αθήνας, από την οποία πραγματοποιήθηκαν ουσιαστικά μόνο οι όψεις.

n

Η έκθεση «Ο κόσμος του Εμμανουήλ Βουρέκα» είναι αφιερωμένη στο έργο του καταξιωμένου από το χρόνο αρχιτέκτονα. Περιλαμβάνει το προσωπικό του αρχείο –ευγενική προσφορά του Ανδρέα Βουρέκα-Πεταλά– στα Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη. Μια ιδιαίτερα πλούσια εργογραφία που πλησιάζει τα 200 έργα, σε επιστημονική επιμέλεια Μάρως Καρδαμίτση-Αδάμη. Την έκθεση συνοδεύει δίγλωσσος κατάλογος-μονογραφία (εκδ. Μέλισσα σε συνεργασία με το Μουσείο).


Ιnfo ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ - ΚΤΙΡΙΟ ΟΔΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Διάρκεια έκθεσης: 11 Οκτωβρίου - 2 Δεκεμβρίου