Πολιτισμος

Repubblica: Η Ελλάδα διανύει τον 7ο χρόνο κρίσης, αλλά δεν ξεπουλά την Ακρόπολη

Η ιταλική εφημερίδα χαιρετίζει την απόφαση του ΚΑΣ να αρνηθεί στον ιταλικό οίκο μόδας Gucci να διοργανώσει επίδειξη μόδας στον Παρθενώνα

sgdi.jpg
Μαριάννα Μαρμαρά
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
340690-708628.jpg
© PEDRAZZINI Jean-Pierre / Paris Match / Getty Images / Ideal Image

Η ιταλική εφημερίδα La Repubblica και ο αρθρογράφος Έτορε Λίβινι έχουν αφιερώσει ένα εκτενές άρθρο για το αίτημα του ιταλικού οίκου μόδας Gucci και την απόρριψή του από το ΚΑΣ για διοργάνωση επίδειξη μόδας στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.

Ο Λίβινι επικαλείται τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης και τονίζει ότι ο οίκος που έχει την έδρα του στη Φλωρεντία προσέφερε στο ελληνικό κράτος 2 εκατ. ευρώ προκειμένου να νοικιάσει το μνημείο για 900 δευτερόλεπτα πασαρέλας η οποία θα μεταδιδόταν ζωντανά από την ιταλική τηλεόραση.

Παράλληλα, μεταφέρει αυτολεξεί την αιτιολογία απόρριψης του αιτήματος από το ΚΑΣ: «Ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση».

Η ιστορία και ο πολιτισμός δεν έχουν τιμή

Ο Ιταλός δημοσιογράφος επισημαίνει: «Η ιστορία και ο πολιτισμός δεν έχουν τιμή. Και η Αθήνα, ενώ διανύει τον 7ο χρόνο οικονομικής κρίσης κι ενώ έχει χάσει το 25% του ΑΕΠ της, λέει “όχι” στην προσφορά της Gucci να διοργανώσει επίδειξη μόδας διάρκειας ενός τετάρτου στην Ακρόπολη. Το αίτημα του οίκου μόδας που εξετάστηκε από το ΚΑΣ, περιελάμβανε μια προσφορά που δύσκολα θα φανταζόταν κανένας ότι θα μπορούσε η Ελλάδα με την κατάσταση της οικονομίας της να αρνηθεί [….] Ωστόσο, η απάντηση του ΚΑΣ ήταν κατηγορηματική: “Ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση”. Τελεία. “Δεν έχουμε ανάγκη διαφήμισης” είπε ο Δημήτρης Παντερμαλής, διευθυντής του Μουσείου όπου εκτίθενται τμήματα του αρχαίου Ναού και οι Καρυάτιδες».

Η Ελλάδα είναι στην πραγματικότητα φτωχή, αλλά όχι τόσο ώστε να πωλήσει την ψυχή της

Ο αρθρογράφος της πιο διάσημης ιταλικής εφημερίδας επισημαίνει ότι μπορεί η Ελλάδα να είναι «στην πραγματικότητα φτωχή, αλλά όχι τόσο ώστε να θέσει προς πώληση την ψυχή της».

Βέβαια, ο Λέβινι επισημαίνει πως το 1951 είχε δοθεί άδεια για πασαρέλα και φωτογράφιση στον γαλλικό οίκο Christian Dior, ενώ και η Coca Cola και η Lufthansa είχαν αποσπάσει άδεια για διαφημιστικό στο παρελθόν, ενώ είχε επιτραπεί από τον ίδιο τον υπουργό Πολιτισμού -παρακάμπτοντας το ΚΑΣ- στην Τζένιφερ Λόπεζ να φωτογραφηθεί στο μνημείο. Την ίδια ώρα, ωστόσο τονίζει ότι η Gucci είχε ζητήσει άδεια εκτός από την επίδειξη μόδας και για εγκατάσταση ειδικών εξεδρών και βιντεοσκόπησης και φωτορυθμικών στο μνημείο.

Η ιστορία της Ελλάδας δεν είναι προς πώληση. Ακόμη και τώρα που το κράτος έχει σχεδόν πτωχεύσει

Ο δημοσιογράφος καταλήγει: «Αλλά η ιστορία της Ελλάδας δεν είναι προς πώληση. Ακόμη και τώρα που το κράτος έχει σχεδόν πτωχεύσει».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.