Πολιτισμος

Ελεύθερη και στα 25

Ο γενικός διευθυντής του «Αθήνα 9,84», Τάκης Καμπύλης, εξηγεί τη φιλοσοφία του σταθμού που κλείνει 25 χρόνια ζωής

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 394
11’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
22816-50380.jpg

Ο «Αθήνα 9,84» συστήθηκε στο κοινό ως «ο πρώτος σταθμός της ελεύθερης ραδιοφωνίας». Αυτό εκφράζει και τα 25 χρόνια του;

Η δημιουργία του δημόσιου/δημοτικού σταθμού 9,84 σηματοδότησε το τέλος του κρατικού μονοπωλίου στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ. Τότε είχε τη σημασία του και λειτούργησε σ’ ένα περιβάλλον ανακατονομών και νέων σχέσεων εξουσίας που καθόρισαν τις επόμενες δύο δεκαετίες. Στο άλλο μέτωπο, το δημοσιογραφικό, ο 9,84 άλλαξε πολλά από τα δεδομένα. Νέες φωνές, νέα προσέγγιση, ζωντάνια, αμεσότητα, πολυφωνία. Αλλά το όνειρο δεν κράτησε πολύ. Ο σταθμός γινόταν όλο και περισσότερο δημοτικός, υπό την έννοια ότι απετέλεσε έναν προνομιακό χώρο για ρουσφέτια. Ακολούθησε τελικά την πορεία που πολέμησε, αυτή της ΕΡΤ.

Τα έξοδά του απογειώθηκαν την περίοδο Αβραμόπουλου και Μπακογιάννη. Την περίοδο 2007-2010, επί Νικήτα Κακλάμανη, είχε ήδη μετατραπεί σε απολίθωμα της παλαιάς χρυσής εποχής του. Μια εποχή που επιπλέον τη χαρακτηρίζουν τεράστια έξοδα, αδιαφάνεια, διασπάθιση δημοσίου χρήματος. Περίπου 400 εργαζόμενοι, πολλοί από αυτούς τριπλοθεσίτες και τετραπλοθεσίτες, που κόστιζαν ακριβά και προσέφεραν ελάχιστα ή και καθόλου. Τα έχουμε ξαναπεί: 20 πολιτικοί συντάκτες, σύλλογος πρώην διευθυντικών στελεχών με υψηλότατες απολαβές... Μία διακομματική ομερτά οδήγησε το σταθμό να μετατραπεί σε μέγιστο πρόβλημα για τον Δήμο τόσο σε επίπεδο κόστους όσο και σε επίπεδο συμβολισμών.


Πρακτικά, εσείς τι κάνατε για να αλλάξει η κατάσταση;  Το πρώτο που έπρεπε να κάνουμε, αφού ο νέος δήμαρχος αποφάσισε να μείνει ανοιχτός ο σταθμός, ήταν να αποκαταστήσουμε το όνομά του. Το σφιχτά οικονομικά περιθώρια επέβαλλαν ένα πλάνο εξυγίανσης με μονάχα μία κόκκινη γραμμή: Κανείς να μην μείνει άνεργος.

Χρειάστηκε επίσης να γίνει σαφές ότι ο 9,84 από δω και πέρα δεν θα είναι το φερέφωνο του εκάστοτε δημάρχου. Σ’ αυτό είχαμε τη στήριξη του Γιώργου Καμίνη. Δεν έκανε καμία παρέμβαση, παρότι υπήρξαν στιγμές που οι αποφάσεις της διοίκησης του σταθμού τον δυσαρέστησαν. Αλλά μας στήριξε, ακόμη κι όταν εντός της δικής του παράταξης καταγράφηκαν δυσαρέσκειες με το νέο κλίμα στον 9,84. Και θα το ξαναπώ: Όταν δεχόμασταν πιέσεις από πολιτικούς για τον ένα ή τον άλλο πολυθεσίτη, ο Καμίνης δεν έκανε πίσω. Μάλιστα, μία φορά που είχε έρθει σημαντικός πολιτικός στο γραφείο μου για να παρέμβει υπέρ συγκεκριμένου συναδέλφου, πήρα το δήμαρχο τηλέφωνο και τον ενημέρωσα σχετικά. «Τι θα κάνεις;» ήταν το σχόλιό του. Θα του καταγγείλω τη σύμβαση αύριο κιόλας, του απάντησα και συμφώνησε μαζί μου. Δεν ήταν εύκολο. Διότι η απομάκρυνση τόσων «ισχυρών» δημοσιογράφων δημιούργησε πρόβλημα και στον ίδιο. Ας αφήσουμε κατά μέρος την ανυπόγραφη λάσπη των γνωστών αρπακτικών του δημοσιογραφικού σιναφιού, που δεχτήκαμε.

Περισσότεροι από 160 εργαζόμενοι, δημοσιογράφοι στην πλειονότητά τους, απομακρύνθηκαν με όλες τις νόμιμες διαδικασίες ή αποχώρησαν από το σταθμό χωρίς να υπάρξει ούτε μία μέρα απεργίας. Παράλληλα ξεκίνησε διαχειριστικός έλεγχος που τώρα ολοκληρώθηκε και σύντομα θα τεθεί στο ΔΣ του 9,84, στο δημοτικό συμβούλιο και βεβαίως όπου αλλού χρειασθεί. Πρόκειται για –τουλάχιστον– κακοδιαχείριση δημοσίου χρήματος και η εντολή προς τη διοίκηση είναι να αποδοθούν όλες οι ευθύνες σε όσους εμπλέκονται. Και εμπλεκόμενος δεν είναι μόνο αυτός που υπέγραφε αλλά και πολλοί συνάδελφοι που πληρώθηκαν για έργο το οποίο ουδέποτε αποδόθηκε. Άλλωστε, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη και εισαγγελική έρευνα στο σταθμό για τα πεπραγμένα 2001-2010. Επίσης εκκρεμεί και μηνυτήρια αναφορά της ΔΕΡΑ (Δημοτική Επιχείρηση Ραδιοφωνίας), διότι όλα τα πρακτικά της επιτροπής προμηθειών του σταθμού της περιόδου 2007-2010 είναι ανυπόγραφα και μερικά αποδεδειγμένα έχουν παραποιηθεί! Μιλάμε για προμήθειες εκατομμυρίων.

Το δεύτερο μέτωπο ήταν το εσωτερικό. Έπρεπε οι άνθρωποι του 9,84 να πειστούν ότι η παλιά εποχή τελείωσε. Ότι εδώ κριτήριο είναι ο επαγγελματισμός και η μεγάλη ελευθερία αποφάσεων που έχουμε. Μερικές φορές νιώθω ότι χτίζουμε μια δημοσιογραφική ουτοπία.

Η δέσμευση του Καμίνη για πλήρη ελευθερία εξαργυρώθηκε με μια ανώδυνη κριτική από μέρους του σταθμού στα πεπραγμένα του Δήμου; Καθόλου. Μόλις στη χθεσινή εκπομπή μου (σ.σ. «9.00-10.00», Δευτ.-Παρ.) είχαμε καταστηματάρχες που τα έβαζαν με τη δημοτική αρχή. Σας είπα, οργανώνουμε τη δουλειά μας όπως οι ανεξάρτητοι ειδησιογραφικοί μηχανισμοί, με έρευνες, συσκέψεις για επιλογή θεμάτων, καμπάνιες. Βεβαίως ο 9,84 είναι δημοτικό ραδιόφωνο και χρηματοδοτείται από τους δημότες. Αυτό είναι άλλωστε και το ισχυρό πλεονέκτημα του σταθμού απέναντι στον ανταγωνισμό. Κι αυτό δεν πρέπει ούτε να το απαξιώσουμε ούτε να το σπαταλήσουμε.

Ειδικά αυτή την εποχή, η ερώτηση «γιατί να υπάρχει ένα δημοτικό ραδιόφωνο;» έχει έρεισμα. Μπορεί να δοθεί μια αποστομωτική απάντηση; Πριν την απάντηση, θα πρέπει να δώσω μερικά ακόμα νούμερα: Από 9,5 εκατομμύρια μισθολόγιο τον χρόνο το 2010, φέτος είμαστε κάτω από 4,5 εκατομμύρια – με πληρωμένους τους υπαλλήλους και προσπαθώντας να εξοφλήσουμε το 1,5 εκ. χρεών που βρήκαμε. Το 2010 τα έξοδα (αναλώσιμα, δωράκια…) ήταν δύο εκ. οκτακόσιες χιλιάδες και εμείς τα κατεβάσαμε στις τετρακόσιες πενήντα χιλιάδες. Δώδεκα χιλιάδες το μήνα λογαριασμός κινητών τηλεφώνων, τώρα χίλια πεντακόσια. Από τα τετρακόσια άτομα σήμερα στο σταθμό είμαστε διακόσιοι και κανένας τριπλοθεσίτης. Αυτό σημαίνει πως επιστρέψαμε –ίσως οι μόνοι; – χρήματα στον δημότη. Όμως, μην κοροϊδευόμαστε: δεν πρόκειται για ένα κερδοφόρο μέσο. Από την άλλη, δεν μπορούμε να ξεχνάμε πως και τα ιδιωτικά Μέσα Ενημέρωσης επιβίωσαν για χρόνια ή γιγαντώθηκαν με κρατικά χρήματα. Ποια είναι η διαφορά; Θα τη δώσω με ένα παράδειγμα. Εμείς βγάζουμε πολύ συχνά στις εκπομπές μας τον Στέφανο Μάνο, ο οποίος στον αέρα λέει πως «πρέπει να κλείσει ο 9,84». Όταν, λοιπόν, μια μέρα τον ρωτήσαμε, «θα σας έβγαζε στον αέρα ένας ιδιωτικός σταθμός αν επιμένατε πως πρέπει να κλείσει;», απάντησε όχι.

Το πρόγραμμα του σταθμού βγαίνει με καινούργιους δημοσιογράφους μετά από νέες προσλήψεις; Δεν έχει γίνει ούτε μία πρόσληψη, μόνο μίια απόσπαση από την ΕΡΤ –αφορά τη μουσική φυσιογνωμία του προγράμματος–, η οποία και δεν έχει ολοκληρωθεί ένα χρόνο μετά! Το πρόγραμμα βγαίνει με δημοσιογράφους του σταθμού. Κάποιοι ήταν παροπλισμένοι διότι έπρεπε να βγαίνουν μπροστά οι πρωτοκλασάτοι επισκέπτες δημοσιογράφοι προκειμένου να λένε κοινοτυπίες με τους πολιτικούς φίλους τους, να παίζουν τα τραγούδια φίλων τους –ακόμη και σκυλάδικα–, να παίρνουν το μισθό τους και μετά να πηγαίνουν στις άλλες δουλειές τους. Όσοι είμαστε τώρα εδώ δουλεύουμε όλοι. Γιατί σήμερα μόνο η δουλειά μπορεί να αποδείξει το ποιος είσαι και να στηρίξει το όποιο εγχείρημα. Είμαστε πολλοί και πάλι, αλλά δεν μπορείς να προσπεράσεις το μεγάλο πρόβλημα της ανεργίας. Για να αντιμετωπίσουμε και αυτό το πρόβλημα έχουμε μειώσει τους μισθούς μας – ζήτησα να μειωθεί και ο δικός μου κατά χίλια πεντακόσια ευρώ, σήμερα δεν είναι ο υψηλότερος του σταθμού, όπως και πέρασα από το συμβούλιο πως η θέση μου θα πρέπει να είναι ορισμένου χρόνου και κάθε χρόνο θα επαναξετάζεται. Έχουμε αρχές, οφείλουμε να λογοδοτούμε για την παραμικρή δαπάνη και το κυριότερο έχουμε άποψη. Ο σταθμός πιστεύει στο ευρώ, στην Ενωμένη Ευρώπη και πως η Ελλάδα πρέπει να διατηρήσει τον κοσμοπολιτισμό της και να μην περιοριστεί στην βαλκανική ενδοχώρα.

Έχουν πολύ ενδιαφέρον τα εμβόλιμα πεντάλεπτα ρεπορτάζ από την πόλη. Υπενθυμίζουν πως καλές οι αναλύσεις, αλλά η πραγματική ζωή είναι έξω και τρέχει με χίλια. Το «Παραπέντε» είναι η αναπνοή του 9,84, είναι η πόλη μας. Οι έρευνες επιπλέον βοηθάνε κι εμάς να συμπεριφερόμαστε ως αυτό που είμαστε, κανονικοί άνθρωποι, καθώς μας υπενθυμίζουν πως εκτός από τις θεωρίες υπάρχει και η καθημερινότητα· μας βοηθούν να αποφεύγουμε τα στερεότυπα. Ειδικά αυτή την περίοδο έχει φανεί πόσο ναρκισσιστικά αντιμετωπίζουμε εμείς οι δημοσιογράφοι τα θέματα, αφήνοντας απ’ έξω την πραγματικότητα. Κουρασμένοι όλοι μας από την αντίληψη που θεωρεί πολιτική την παραπολιτική, αλλά και από το αναμάσημα των ίδιων και των ίδιων από τους ίδιους ανθρώπους, επιζητούμε την ανοιχτή επικοινωνία με το τι συμβαίνει έξω – στην Αθήνα, την Ευρώπη, τον κόσμο.

Όποιος ακούσει το νέο πρόγραμμα μπορεί να καταλάβει πως γίνεται εξαιρετική δουλειά. Στα πολύ θετικά, και τα οικονομικά δεδομένα που μου απαριθμήσατε. Όμως, αυτά δεν μπορούν να σταματήσουν τις ορέξεις μιας μελλοντικής π.χ. διοίκησης για ένα νέο πάρτι. Ήταν από τα πρώτα πράγματα που θελήσαμε να διασφαλίσουμε: ο 9,84 αύριο ή μεθαύριο να μην επιστρέψει στο κακό παρελθόν του. Θέλω να πιστεύω πως άλλαξαν οι εποχές και δεν θα ευνοούνται παρόμοιες συμπεριφορές. Επειδή, όμως, το τελευταίο είναι ευχή, περάσαμε σε κάτι πολύ πρακτικό. Στην κατάρτιση ενός νέου αναλυτικού οργανογράμματος, το οποίο θα καταγράφει τις ακριβείς απαιτήσεις του σταθμού και σε ανθρώπινο δυναμικό. Θα περάσει για έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο –ευελπιστούμε μέσα στο μήνα και πριν από τα γενέθλιά μας–, έτσι ώστε όποιος στο μέλλον θέλει να «επιστρέψει στα πάρτι» θα πρέπει να γνωρίζει ότι θα χρειαστεί να εκτεθεί.

Με δεδομένο πως το ραδιόφωνο είναι και συνήθεια, το παλιό κοινό του 9,84 σας ακολούθησε, ενώ προστέθηκε νέο; Το κοινό έχει αλλάξει, αλλά παραμένει και ένα ποσοστό από τα παλιά. Μας εκπλήσσει ευχάριστα πως αν και έχει αλλάξει τόσο η φυσιογνωμία του σταθμού, παραμένουν πιστοί τόσοι παλιοί ακροατές. Προχθές, από το τηλεφωνικό κέντρο, μου έκαναν πλάκα διότι ζήτησαν να μιλήσουν μαζί μου 5 διαφορετικές γυναίκες. Αποδείχτηκε πως και οι 5 ήταν πάνω-κάτω στην ηλικία των εξήντα και παλιές ακροάτριες. Από τα λεγόμενά τους ένιωσα ότι καταλαβαίνουν πως εδώ κάνουμε μια προσπάθεια που τις αφορά και την επικροτούν.

Κινήσεις για το μέλλον; Από τα πρώτα πράγματα που έγιναν από τη διοίκηση, όταν ανέλαβα, ήταν να βοηθήσουμε τον Δήμο να αντιληφθεί ότι δεν είμαστε βάρος. Ότι χτίζουμε μαζί στη βαριά βιομηχανία της Αθήνας που είναι ο πολιτισμός και ο τουρισμός κι ότι ο 9,84 μπορεί να παίξει το ρόλο μιας σύγχρονης ψηφιακής πλατφόρμας. Αλλά για να πεισθεί ο Δήμος –κυρίως στο οικονομικό–, έπρεπε να δημιουργήσουμε και έσοδα. Το αμφιθέατρό μας έχει πλέον αξιοποιηθεί –πέρυσι φθάσαμε κέρδη ρεκόρ–, αλλά το σημαντικότερο: Το πρώτο που έκανε η νέα διοίκηση ήταν να δημιουργήσει ένα τμήμα κοινοτικών προγραμμάτων. Με τα χειρότερα σενάρια υπολογίζουμε στα δύο επόμενα χρόνια να έχουμε μια εκταμίευση επτακοσίων χιλιάδων ευρώ από κει.

Δεν έχουμε δείξει ακόμα τις δυνατότητές μας σε σχέση με το πρόγραμμα, γιατί ο όγκος της διοικητικής δουλειάς ήταν απίστευτος. Ο διοικητικός φόρτος δεν τελείωσε και ούτε πρόκειται να τελειώσει, αλλά μπήκε σ’ ένα δρόμο. Αυτό δίνει την ευκαιρία να δοθεί πολύ μεγαλύτερη προσοχή στο πρόγραμμα.

Επιπλέον, ετοιμάζουμε ένα καινούργιο καταστατικό, το οποίο εκτός του 9,84 θα συμπεριλαμβάνει τον πολύγλωσσο air 104,4 κι ένα web TV κάτω από ένα πόρταλ. Ο air 104,4 είναι μία πάρα πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση σταθμού και περιμένουμε να του δοθεί η συχνότητα του Ράδιο Φιλία από την ΕΡΤ – έχουν κωλυσιεργήσει οι διαδικασίες, αν και έχει εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο της EΡΤ. Τέλος, επειδή η σύγχρονη εποχή δεν είναι των γιγάντων αλλά των συμμαχιών, εργαζόμαστε πάνω σ’ αυτό σε δύο επίπεδα: Το ένα είναι η δικτύωση του 9,84 με άλλους σταθμούς – ήδη 12 σταθμοί στην Ελλάδα, περιφερειακοί, αναμεταδίδουν μέρος του προγράμματος του 9,84, ενώ βρισκόμαστε λόγω και των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων σε διαδικασία δικτύωσης με ραδιόφωνα από την ανατολική Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και από την ανατολική Ευρώπη. Τέλος συζητάμε για συμμαχίες και κοινές πρωτοβουλίες με άλλα μίντια της πόλης μας. Δεν χρειάζεται –ούτε αξίζει τον κόπο– να γίνεις μεγάλος μόνος σου, μπορούμε να γίνουμε μεγάλοι πολλοί μαζί.

Δώστε ένα ανθρώπινο προφίλ στον 25χρονο σταθμό σας... Σίγουρα γυναίκα, ανήσυχη, αλλά όχι εξοργισμένη. Θέλει να κάνει πράγματα, θυμώνει που δεν μπορεί να τα κάνει, αλλά πεισμώνει για να τα πραγματοποιήσει. Κοσμοπολίτισσα, της αρέσει το γέλιο και το χιούμορ, όταν όμως συζητήσει μαζί της έχει τεκμηριωμένη θέση στα προβλήματα. Θα ήθελα να είναι νεότερη σε ηλικία, ώστε να μπορεί να εκφράσει απόλυτα την πιο χαμένη γενιά της μεταπολίτευσης, που δεν είναι άλλη από τη γενιά των σημερινών τριαντάρηδων. Αγαπάει την πόλη της. Είναι ανεξάρτητη και κυρίως ελεύθερη και ασυμβίβαστη. Μια γυναίκα με έντονη σεξουαλικότητα, όπως άλλωστε όλες οι γυναικείες αρχετυπικές μορφές των μεσογειακών πολιτισμών.

Ποια θα είναι η επιτυχία και ποια η αποτυχία για το σταθμό;  Η μεγάλη του επιτυχία θα είναι σε συνθήκες εντεινόμενης κρίσης να παραμείνει ανοιχτός ο σταθμός.

Και σε περίπτωση που κλείσει ο σταθμός, μεγάλη επιτυχία μας θα είναι να πάρει φωτιές το τηλεφωνικό κέντρο του Δήμου από δημότες που θα ζητούν την επαναλειτουργία του. Με αυτούς τους όρους πορευόμαστε εδώ στο Γκάζι.


Το πρόγραμμα εκδηλώσεων για τα 25 χρόνια

«ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ»

Τρεις πρωτότυπες μουσικοθεατρικές παραστάσεις από διαφορετικές καλλιτεχνικές ομάδες με θέμα το ραδιόφωνο, γραμμένες κατά παραγγελία αποκλειστικά για το αφιέρωμα στα 25 χρόνια του «Αθήνα 9.84».

Αμφιθέατρο «Αθήνα 9.84», Πειραιώς 100, είσοδος ελεύθερη (με σειρά προτεραιότητας)


29/5, 21.00

Cityspits - Μια ραδιοφωνική εκπομπή που τη βλέπεις

Ο άνθρωπος ακούει γιατί οι ήχοι ανακλώνται στο πτερύγιο του αυτιού και οδηγούνται στο τύμπανο. Το τύμπανο κάνει παλμικές κινήσεις και οδηγεί τον ήχο στον κοχλία κι από κει στα ακουστικά νεύρα του εγκεφάλου. Πολλοί πιστεύουν ότι αυτό είναι και το τέλος της διαδρομής του και γι’αυτό όταν μιλούν, φωνάζουν ή τραγουδάνε δεν προσέχουν τι φοράνε οι λέξεις τους, αν είναι χτενισμένες οι νότες τους ή αν είναι κόκκινες οι κραυγές τους. Το «Cityspits» είναι μια απόπειρα να θυμίσουμε ότι ο ήχος μας φαίνεται, ότι κάθε εκπομπή μπορεί να γίνει παράσταση και ότι το αυτί μπορεί να μας ανοίξει τα μάτια! Πρόκειται για το πρώτο επεισόδιο μια πραγματικής ραδιοφωνικής εκπομπής που γράφτηκε πριν 3 χρόνια με στόχο να ξανανεβάσει θεατρικούς διαλόγους στη σκηνή των ραδιοκυμάτων και να γίνει μια ραδιοφωνική εκπομπή που τη βλέπεις.

Παραγωγοί: Δημήτρης Κουρούμπαλης, Δανάη Δάσκα, Βασιλική Ανδρίτσου


30/5, 21.00

Demo - Μια μουσική παράσταση που δίνει τη λύση για την ιδανική εκπομπή στο ραδιόφωνο

Μια ζωντανή μπάντα με δύο κιθάρες, ένα μαντολίνο, ένα cajon, ένα μπουζούκι, τέσσερις φωνές και έναν ηχολήπτη, προσπαθεί να επινοήσει το τέλειο δοκιμαστικό/demo διάρκειας μίας ώρας που θα αλλάξει την πορεία του ραδιοφώνου όπως το ξέραμε ως τώρα. Πολλές προσπάθειες γίνονται και πολλές απορρίπτονται, πολλές αναφορές σε παλιότερες συνταγές επιτυχίας στο ραδιόφωνο που ...δυστυχώς έχουν ήδη γίνει, πολλές μουσικές προτείνονται αλλά λίγες δοκιμάζονται τελικά, μιας και η ιδανική εκπομπή είναι μόνο αυτή που μπορείς να προτείνεις. Η καλύτερη πρόταση είναι η δημιουργία και όχι η αντιγραφή.

Mια συμπαραγωγή της ομάδας θεάτρου 4frontal και του μουσικοθεατρικού σχήματος Το Λουκούμι

Σύλληψη ιδέας - Σκηνοθεσία: Tζωρτζίνα Κακουδάκη

Κείμενα - Έρευνα: Θανάσης Ζερίτης, Απόστολος Κουτσιανικούλης

Επί σκηνής: Σπύρος Πανταζής, Απόστολος Κουτσιανικούλης, Φίλιππος Πασσαλίδης, Νικολέττα Σαριδάκη, Άρης Παυλίδης


31/5, 20:00

«Μιφασολασιρε… ύφεση» ή «Μη Φας Όλα συ ρε!... Ύφεση»

Το «ΜΙΦΑΣΟΛΑΣΙΡΕ… ΥΦΕΣΗ» ή καλύτερα το «ΜΗ ΦΑΣ ΟΛΑ ΣΥ ΡΕ!... ΥΦΕΣΗ» είναι ένα μείγμα από διαχρονική ποιοτική μουσική και επίκαιρο θεατρικό λόγο. Το έργο γράφτηκε ειδικά για τα γενέθλια του «Αθήνα 9.84» από την ομάδα «Όπερα Νέων» και προσφέρει μια άλλη ματιά στα σοβαρά και τα παράλογα της εποχής μας, αλλά και μια νέα προοπτική για ό,τι αποκαλούμε «σοβαρή ή κλασική» μουσική – κλασική όχι με την αυστηρή έννοια των ειδικών, αλλά με ό,τι αποκαλούμε εμείς οι μη εξειδικευμένοι κλασική. Όλα αυτά, στην υπηρεσία του γέλιου, της καλής διάθεσης, της ψυχαγωγίας και της καλής διασκέδασης!

Κείμενο - Σκηνοθεσία - Επιμέλεια σκηνικού χώρου - Επιμέλεια κοστουμιών: Σίμος Παπαναστασόπουλος, Γιώργος Ποτίδης. Μουσική προετοιμασία και πιάνο: Μαριλίνα Τζελέπη. Κίνηση – Χορογραφία: Εύη Πονηρίδου. Παίζουν και τραγουδούν οι Αναστάσιος Λαζάρου, Μαρία Λυμπεράκου, Αναστάσιος Στέλλας και Μαριλίνα Τζελέπη. Για το φωτισμό συνεργάζεται ο Γιώργος Βαζαίος.

Στα κινηματογραφημένα στιγμιότυπα κάμερα και μοντάζ έχει κάνει ο Γιώργος Οικονομέας, ενώ συμμετέχουν οι ηθοποιοί Γιώργος Ποτίδης και Ευγενία Παγκάλου. Συμμετέχει ακόμα ο Σίμος Παπαναστασόπουλος και οι δημοσιογράφοι και παραγωγοί του «Αθήνα 9.84» Απόστολος Βαξεβανέλης και Δώρα Αποστόλου.


ΠΑΡΤΙ, 31/5

Ένα μεγάλο πάρτι που θα ξεκινήσει από το αμφιθέατρο του «Αθήνα 9.84» με την παράσταση της Όπερας Νέων και θα απλωθεί στον προαύλιο χώρο του σταθμού στην Τεχνόπολη, με μία performance της Αφρικανικής Σχολής Χορού «Seli Kanou» και δύο live με τους Lazy Trains και τους Swing Generis.


ΞΕΝΑΓΗΣΗ, 1/6

Ο «Αθήνα 984», στηρίζοντας το έργο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, που έχει ως σκοπό την εξοικείωση των Αθηναίων με τους αρχαιολογικούς χώρους, και σε συνεργασία μαζί τους, προσφέρει δωρεάν εκπαιδευτικές περιηγήσεις στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού στους μαθητές του 64ου και του 49ου δημοτικών σχολείων της Αθήνας και σε κατοίκους της πόλης-ακροατές του «Αθήνα 9.84»

Το 64ο Δημοτικό Σχολείο βρίσκεται στο Μεταξουργείο (Μ.Αλεξάνδρου και Θερμοπυλών) και οι μαθητές του είναι κατά το ήμισυ παιδιά Ελλήνων και κατά το ήμισυ παιδιά μεταναστών, ενώ η πλειονότητα των Ελλήνων είναι παιδιά μουσουλμάνων από τη Θράκη.

Στο 49ο Δημοτικό Σχολείο που βρίσκεται στον Κεραμεικό (Ασωμάτων 35) οι μαθητές είναι σε ποσοστό 90% παιδιά μεταναστών.

Οι ξεναγήσεις θα πραγματοποιηθούν από την κ.Εύη Πίνη από τις 10:00 το πρωί έως τις 14:00 το μεσημέρι, με αφετηρία το νεοκλασικό κτίριο του Συλλόγου που βρίσκεται στον πεζόδρομο της Ερμού. Η ονομασία του προγράμματος που θα παρακολουθήσουν οι μαθητές είναι: «Κεραμεικός – Μια γειτονιά της Αρχαίας Αθήνας».


ΣΥΝΑΥΛΙΑ, 2/6

Μια μεγάλη συναυλία για την υποστήριξη των άστεγων της Αθήνας!

Συμμετέχουν: Leon, Idra Kayne και Ορέστης Ντάντος.

Ώρα Έναρξης: 21:00

Η είσοδος είναι ελεύθερη και αντί εισιτηρίου συγκεντρώνουμε:

- Γάλα εβαπορέ

- Συσκευασμένα όσπρια, ρύζι και ζυμαρικά

- Λάδι συσκευασμένο σε μπουκάλια

- Ντοματοχυμούς συσκευασμένους

- Διάφορα τρόφιμα σε κονσέρβες

- Αλάτι

- Αλεύρι

- Χαρτικά

- Οδοντόκρεμες

- Σαπούνια

Τα είδη που θα συγκεντρωθούν θα περισυλλεγούν από κλιμάκιο του Κέντρου Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων (ΚΥΑΔΑ) και θα μεταφερθούν στις εγκαταστάσεις του για να διανεμηθούν στους άστεγους της πόλης.

Παράλληλη ειδική φωταγώγηση του εμβληματικού κτηρίου του «Αθήνα 9.84» στην Τεχνόπολη, από την OSRAM.

Καθημερινά, μεταδίδονται αποσπάσματα από παλαιότερες εκπομπές του «Αθήνα 9.84» που άφησαν εποχή και ξαναθυμόμαστε φωνές που αγαπήσαμε μέσα από αφιερώματα σε σημαντικούς παραγωγούς και δημοσιογράφους που πέρασαν όλα αυτά τα χρόνια από το μικρόφωνο του ιστορικού σταθμού της πόλης.


ΦΩΤΟ: Νikos Maraveyas

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.