Πολιτισμος

To ελληνικό design βραβεύεται

Στις 26 Μαΐου θα ταξιδέψουν στα European Design Awards για το χρυσό πανευρωπαϊκό βραβείο

114980-643438.jpg
Ελίζα Συναδινού
ΤΕΥΧΟΣ 393
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
22483-50068.jpg

Στις 26 Μαΐου θα ταξιδέψουν στο Ελσίνκι και στα European Design Awards για να παραλάβουν το χρυσό πανευρωπαϊκό βραβείο για το νέο λογότυπο της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών που σχεδίασαν, όπως και το αργυρό για τα προγράμματά της. Οι τρεις γραφίστες του g-design studio, Μιχάλης Γεωργίου, Αλέξανδρος Γαβριλάκης και Δημήτρης Στεφανίδης, από το λευκό τους γραφείο στου Ψυρρή, στέλνουν ένα μήνυμα αισιοδοξίας.

«Κυριαρχεί η οπτική ότι “ελληνικό είναι να δείξεις ή την Ακρόπολη ή έναν αρχαίο αμφορέα ή κάτι μπλε”. Οι μεγάλοι οργανισμοί έχουν πάντα την ανάγκη να είναι πολύ “ελληνική” η εικόνα τους. Αυτό που εμείς δείξαμε με το νέο λογότυπο είναι ότι ελληνικότητα επίσης είναι κάτι πολύ λιτό, κάτι το οποίο έχει ρυθμό. Δεν ορίζεται μόνο από τα κλασικά κλισέ. Το λογότυπο που σχεδιάσαμε αντιπροσωπεύει τις 3 βασικές κατηγορίες οργάνων στην ορχήστρα – έγχορδα, κρουστά, πνευστά. Σαφώς το χαρακτηρίζει και η ελληνικότητα. Μέσα του μπορείς να διακρίνεις ένα κυκλαδικό ειδώλιο, έναν αρχαίο αμφορέα, την έλικα από ένα ιωνικό κιονόκρανο. Παραμένει, όμως, λιτό.

Η διαφορά μεταξύ εθνικού και πανευρωπαϊκού βραβείου είναι κυρίως στο μέγεθος των οργανισμών που έχεις να ανταγωνιστείς. Εμάς και τα δυο μας κάνουν χαρούμενους (σ.σ. η δουλειά τους για την ΚΟΑ απέσπασε δύο επαίνους στα ΕΒΓΕ), απλώς στην Ευρώπη υπάρχουν πολύ πιο πολλά και πολύ καλά γραφεία design και ο ανταγωνισμός είναι σαφώς μεγαλύτερος. Άρα και η διάκριση, μάλλον.

Σε οποιοδήποτε επάγγελμα, είναι καλό να γνωρίζεις ποιος είναι πριν από σένα και ποιος μετά. Μετά από χρόνια, μπορούμε πια να πούμε ότι είμαστε ένα καλό δημιουργικό γραφείο, αλλά σαφώς ξέρουμε ποιοι κάνουν καλύτερη και ποιοι χειρότερη δουλειά από μας. Αυτό που μας χαρακτηρίζει κυρίως είναι ότι δουλεύουμε λιτά και με μια ιδέα πάντα από πίσω – έχουμε ένα concept για οτιδήποτε κάνουμε, γιατί πιστεύουμε ότι αυτό θα κάνει την οπτική διαφορά μέσα στον καταιγισμό των εικόνων που κυκλοφορεί. Εκείνοι στους οποίους αρέσει οι δουλειά μας, βλέπουν αυτό το κάτι που υπάρχει πάντα πίσω από την εικόνα.

Θεωρούμε εξαιρετική τη δουλειά που έχουν κάνει οι mnp για το Εθνικό Θέατρο, το λογότυπο και τα προγράμματα. Είναι μια φωτεινή στιγμή – δυστυχώς, οι εθνικοί οργανισμοί στην Ελλάδα έχουν δημιουργήσει τέτοιους κανόνες που συνήθως, αντί να πάρει τη δουλειά ο καλύτερος, την παίρνει εκείνος που έχει αντιμετωπίσει καλύτερα τη γραφειοκρατία. Υπάρχουν άνθρωποι που το έχουν επάγγελμα, να κερδίζουν σε διαγωνισμούς χωρίς να είναι designers! Γι’ αυτό βλέπεις αυτή την εικόνα στους περισσότερους δημόσιους φορείς.  Είναι τόσο χρονοβόρο, δύσκολο και ψυχοφθόρο το να συμμετάσχεις σε ένα διαγωνισμό, που σου βάζει τρικλοποδιές το σύστημα.

Ως ομάδα είμαστε πολύ αισιόδοξοι. Πιστεύουμε ότι θα μείνουν στην αγορά αυτοί που το πιστεύουν, που δουλεύουν και αγαπούν αυτό που κάνουν. Αυτό τον καιρό προσπαθούμε να διατηρήσουμε το επίπεδο της δουλειάς μας ακόμη πιο υψηλό, για να ανταγωνιστούμε την κατάσταση. Υπάρχει διάθεση των ενεργών πολιτών να φρεσκάρουν την εικόνα τους, και οι designers είναι οι κατάλληλοι να τους βοηθήσουν. Το θετικό της κρίσης είναι ότι ο κόσμος αλλάζει – κι εμείς θέλουμε να αλλάξουμε μαζί τους».


(Από αριστερά) Δημήτρης Στεφανίδης, Αλέξανδρος Γαβριλάκης, Μιχάλης Γεωργίου, η δημιουργική ομάδα του g-design studio

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρίστα Αλφαγιάτε: Χρειάζεται η ελαφρότητα όταν η ζωή δυσκολεύει
Κρίστα Αλφαγιάτε: Χρειάζεται η ελαφρότητα όταν η ζωή δυσκολεύει

Τι μας είπε η πρωταγωνίστρια του βραβευμένου στις Κάννες «Grand Tour», λίγο πριν έρθει στην Αθήνα ως επίσημη καλεσμένη του 13ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.