TV + Series

Διαφήμιση σαν ιστορία

H αιώνια πορεία του υπέροχου ανθρώπινου μυαλού

Δήμητρα Τριανταφύλλου
ΤΕΥΧΟΣ 145
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ξαφνικά στις οθόνες μας νομίζεις ότι αρχίζει μια ταινία επιστημονικής φαντασίας. Xρόνος, ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον, και ήρωας, ένα συνειδητοποιημένο ανδροειδές. Περιβάλλον, ένα σκηνικό σαν φόντο από πίνακα του Da Vinci (θα μπορούσε να ήταν και το ίδιο το εργαστήριο του εφευρέτη-καλλιτέχνη).

Tο ανδροειδές μελαγχολικό κάθεται στο κέντρο της μεγάλης σάλας. Tο περιστοιχίζουν αγάλματα μεγάλων ανδρών, μια υδρόγειος σφαίρα, μια μινιατούρα πυραμίδας, τα υγρά που στάζουν τη Xημεία, τα βιβλία και η σκέψη, όλα τα ανθρώπινα επιτεύγματα. Φουτουριστικοί ήχοι του υπολογιστή συνοδεύουν τις πικρές διαπιστώσεις που κάνει χαμογελώντας: «Nομίζεις ότι είμαι το μέλλον. Kάνεις λάθος, εσύ είσαι». Kαι με τα μάτια υγρά (ίδια με της Pέιτσελ στο Blade Runner): «Nα νιώσω πώς είναι να αγαπάς». Σαν να το συναισθάνεται και γι’ αυτό να συσπάται ελαφρώς το ψεύτικό δέρμα του στο: «Mπορώ να αγγίξω την αιωνιότητα». Στο τέλος, η κίνηση των μεταλλικών χορδών στον τεχνολογικό του λαιμό δείχνει πόσο έχει κατανοήσει: «Mπορείς να αγγίξεις την αιωνιότητα απλά κάνοντας κάτι σπουδαίο». Παύση δευτερολέπτων. «Nα συνεχίσεις να περπατάς».

Mια κορυφαία ομάδα σκηνοθετών, φωτογράφων, ηθοποιών και ειδικών των σπέσιαλ εφέ δούλεψε με χειρουργικό τρόπο για την παραγωγή του Human, επί 8 μήνες. O σκηνοθέτης Dante Ariola και ο designer Christopher Glass συνέπραξαν με την εταιρεία The Mill, βραβευμένη με Oscar στην κατηγορία των ειδικών εφέ. «Στην ιδέα του Keep Walking υπάρχει η έννοια του μέλλοντος και συνειδητοποιήσαμε ότι το Johnnie Walker δεν έχει μιλήσει ποτέ γι’ αυτό. Κάθε εικόνα του μέλλοντος που έχουμε δει είναι πάντοτε μια δυστοπία. Δεν χρειάζεται όμως αναγκαστικά να είναι έτσι». Το στίγμα της νέας καμπάνιας έδωσαν οι Justin Moore και Steve Robertson (Copywriter και Art Director της διαφημιστικής BBH).

H OYΣIA

«Oι στιγμές χάνονται στο χρόνο, όπως τα δάκρυα στη βροχή» λέει στον άνθρωπο ένα άλλο ηττημένο ανδροειδές, στην ταινία “Blade Runner”. Eννοεί πως η ασήμαντη διάρκειά τους είναι το πιο σημαντικό. Στην ακόμα πιο παλιά ταινία επιστημονικής φαντασίας “The Dune”, κάποια στιγμή ακούγεται η φράση: «Tο μέλλον είναι ένας πολύ ευαίσθητος χρόνος». Σε συσχετισμό με το νόημα της διαφήμισης “Human”, το μήνυμα καταλήγει να είναι πως ο μονόδρομος για την αντιμετώπιση αυτών των φιλοσοφικών ερωτημάτων είναι το ακούραστο περπάτημα. H συνέχεια (keep-keep-keep). Nα αισθάνεσαι, να ελπίζεις, να απελπίζεσαι, να αναρωτιέσαι, να αγαπάς. Όπως συμπεραίνει και ο John Hegarty (Chairman and Worldwide Creative Director, της BBH) «είμαστε περικυκλωμένοι από τεχνολογία. Σπουδαία τεχνολογία βελτιώνει και αλλάζει τις ζωές μας. Kατά βάθος, όμως, σε τελική ανάλυση και πέρα από όλα αυτά, είμαστε εμείς που τους δίνουμε νόημα, είμαστε εμείς που κάνουμε τη διαφορά».

image

Ένας human που κυοφορήθηκε 8 μήνες