- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Φίλοι και γείτονες: Η μεγάλη επιστροφή του Τζον Χαμ αξίζει το binge της
Μια δεκαετία μετά το τελευταίο επεισόδιο τoυ «Mad Men» o πρωταγωνιστής του επιστρέφει αποδεικνύοντας ότι «το έχει» ακόμα
Ο Τζον Χαμ θα κλέψει ακόμη και τους φίλους του για να παραμείνει πλούσιος
It’s not like I’d never noticed, but I guess now I was seeing it differently. Αυτή η ατάκα του Τζον Χαμ ως Άντριου Κούπερ, πρωταγωνιστή της σειράς «Φίλοι και γείτονες» στο Apple TV+ θα μπορούσε κάλλιστα να έρχεται από κάποιο από τα 92 επεισόδια της σειράς Mad Men – μιας σειράς για μια συντροφιά διαφημιστών στη Νέα Υόρκη των 60s που «έγραψε» όσο λίγες τους είδους της στη σύγχρονη τηλεοπτική ιστορία. Της σειράς που καθόρισε και έστρωσε την καριέρα του Τζον Χαμ ως alpha male προτύπου που καταφέρνει με έναν sui generis τρόπο να εξάγει συμπάθεια από τον ρόλο ενός στερεοτυπικού άντρα που θέλει και έχει μάθει να έχει και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο ως αντίτιμο της άκοπης γοητείας του (ναι, όλη αυτή η περίφραση μπορεί να αντικατασταθεί με τη λιτότητα της γνωστής λέξης από «μ»).
Το γεγονός ότι ο διαχρονικά ακαταμάχητος Τζον Χαμ επιστρέφει σε πρωταγωνιστικό τηλεοπτικό ρόλο δέκα χρόνια μετά τους τίτλους τέλους του Mad Men δεν είναι το μόνο κοινό που μοιράζονται οι δύο μεγάλες τηλεοπτικές του εγγραφές του βιογραφικού του. Αν το Mad Men ήταν η πληρέστερη, ηθογραφική υποδόρια κριτική αποτύπωση της μεταπολεμικής, καταναλωτικής, αμερικανικής κοινωνίας και του ονείρου της, το «Φίλοι και γείτονες» ζουμάρει πάνω στις απόγονες οικογένειες των απανταχού λύκων της Madison Avenue, της Wall Street και των όμορων εδρών της αμερικανικής οικονομικής και εμπορικής κυριαρχίας και χλευάζει, αυτοσαρκάζοντας, την ελεύθερη πτώση τους μέσα από μια βροχή των υπολειμμάτων αυτού του ονείρου.
O Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο διαχειριστή hedge funds Άντριου «Κουπ» Κούπερ, o οποίος από το πρώτο κιόλας επεισόδιο τελεί υπό διπλή πτώση θυμίζοντας στους μυημένους τους αλησμόνητους τίτλους αρχής του «Mad Men»: μία κυριολεκτική στην πισίνα μιας βίλας τρέχοντας να ξεφύγει από τον τρόμο που τον καταλαμβάνει όταν ξυπνάει δίπλα σε ένα πτώμα, και μία μεταφορική που έχει εκκινήσει από το διαζύγιο του από τον κολεγιακό του έρωτα, μετά από μια ιστορία απιστίας με τον καλύτερο του φίλο και πυροδοτείται επιπλέον από την καρατόμηση και απόλυσή του από την εταιρεία του, λόγω εσωτερικών παιχνιδιών εξουσίας. Εν τω μεταξύ τα έξοδα μιας μέσης οικογένειας της φανταστικής clean cut κωμόπολης – άντρου πλούσιων Νεοϋορκέζων Westmont Village (εμπνευσμένης από το πραγματικό αντίστοιχο στην κοιλάδα του Hudson, Westchester County) τρέχουν: διατροφή, δύο καλοαναθρεμμένα παιδιά (καινούργια ντραμς για τον γιο, δερματικές θεραπείες και μαθήματα τένις για την τελειόφοιτη κόρη), επισκευές στο υπερπολυτελές σπίτι, αχρείαστες συνδρομές στις αχρείαστα ακριβές λέσχες για να διατηρηθεί το κοινωνικό status του προνομιούχου κατοίκου προνομιούχου προαστίου. Αντιμέτωπος με όλα αυτά ο Κουπ, και φορώντας τα νέα κριτικά που του έχει χαρίσει η νέα του πραγματικότητα, θα μετατρέψει μια συγκυριακή κλοπή ενός πανάκριβου, συλλεκτικού Patek Philippe σε επιχειρηματικό πλάνο – σανίδα σωτηρίας των οικονομικών του. Η ιδέα είναι απλή, ποτισμένη από μια ιδιαίτερη κοινωνική ηθική: θα τιμωρήσει τους υλιστές, άπληστους, πλούσιους φίλους και γείτονες που νιώθουν τόσο ασφαλείς στις ήσυχες γειτονιές τους με την ιδιωτική αστυνομία ώστε δεν χρειάζεται καν να κλειδώνουν τις πόρτες τους, αφαιρώντας τους κομμάτια των προσωπικών τους συλλογών επίδειξης πλούτου που καθώς δεν ξέρουν τι έχουν ίσως να μη συνειδητοποιήσουν καν ότι λείπουν από τα συρτάρια και τις δερμάτινες θήκες τους.
Από εκεί και πέρα η σειρά παίρνει μια σκοτεινή τροπή που ποτίζει την dramedy φόρμα της με στοιχεία αστυνομικού μυστηρίου και γκανγκστερικές νότες.
Ο Τζον Χαμ, o οποίος για μια ακόμη φορά αποδεικνύει ότι μπορεί να κατακτήσει ρόλο και κοινό ακόμα κι αν διαβάζει μόνο τον τηλεφωνικό κατάλογο, επιδίδεται με όλη την προσωπική του χάρη σε αυτή την ιδιότυπη σταυροφορία πρώην στρατιώτη στην πρώτη γραμμή του καπιταλισμού εναντίον της ελίτ των παλιών του συμπολεμιστών παίρνοντας όλα τα γλυκόπικρα μαθήματα ζωής, συνειδητοποίησης και επαναπροσδιορισμού αξιών που προσφέρει ταχύρρυθμα μια ελεύθερη πτώση. Τα βλέπει όλα διαφορετικά, όπως συχνά πυκνά το έκανε και ως το χρυσό παιδί της διαφήμισης, Don Draper, στο «Madmen». Και επειδή το «Φίλοι και γείτονες» μάλλον δεν θα διαγράψει τη μακρά, δεκαετή πορεία του «Madmen» η κάθαρση του Άντριου Κούπερ αναμένεται να έρθει πολύ πιο γρήγορα, στη δεύτερη σεζόν για την οποία πήρε ήδη το πράσινο φως η σειρά. Μέχρι τότε, η πρώτη αξίζει το binge της και ο Τζον Χαμ όλα τα credits για την επιτυχημένη επιστροφή του.