TV + Series

Διδασκάλου-Κακούρης: Το πιο επιτυχημένο ζευγάρι της σεζόν

Τη Δευτέρα 18 Μαΐου έρχονται νέα επεισόδια στις «Άγριες Μέλισσες»

Γιούλη Τσακάλου
9’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Συνέντευξη με την Κατερίνα Διδασκάλου και τον Λεωνίδα Κακούρη, πρωταγωνιστές της σειράς «Άγριες Μέλισσες» του ANT1

Η Κατερίνα Διδασκάλου δυναμική, απρόβλεπτη, γοητευτική, πάντα εκπλήσσει με τους ρόλους που αναλαμβάνει. Στις Άγριες Μέλισσες στον ρόλο της Μυρσίνης μεταμορφώνεται σε μια σκληρή, καπάτσα, ξιπασμένη και, πάνω απ' όλα, βαθιά πονεμένη γυναίκα. Ο Λεωνίδας Κακούρης πάλι δεν μοιάζει καθόλου στον Δούκα Σεβαστό. Οικείος, με θετική αύρα, ευγενής, χαμογελαστός − όταν τον ρωτάω γιατί επιλέγει ρόλους με σκληρό χαρακτήρα ή αν αυτοί τον επιλέγουν, χαμογελάει. Σε μια κοινή συνέντευξη μάς μίλησαν για τη συνεργασία τους αλλά και τη ζωή τους.

Δούκας. Εμβληματικό όνομα. Δούκας Σεβαστός, αξιοσέβαστος… Μυρσίνη Σεβαστού, ένας ρόλος δυνατός, καθοριστικός, τρομερά πολυεπίπεδος, μιας γυναίκας με έντονη προσωπικότητα που της αρέσει να κινεί τα νήματα  στη σειρά «Άγριες Μέλισσες». Ο Λεωνίδας Κακούρης και η Κατερίνα Διδασκάλου τι κοινό έχουν με τους ήρωες που ενσαρκώνουν;

Κ.Δ. Εκτός από το ότι είναι πολύτεκνη; (γέλια). Την αγάπη για τα παιδιά της, αλλά όχι με δεσποτικό τρόπο και κοινωνικά κλισέ.

Λ.Κ. Η αλήθεια είναι ότι με συνδέουν ελάχιστα με την ψυχοσύνθεση του Δούκα. Κι αυτό έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Το να αναπαράγεις τον εαυτό σου σε κάθε ρόλο είναι πεπερασμένο και μονοσήμαντο.

Έχω πραγματικά μια απορία, όπως και πολλοί άλλοι φαντάζομαι... Πώς επιλέγονται τα ονόματα σε μια σειρά και ειδικά εποχής;

Κ.Δ. Α, να μια καλή ερώτηση για τη Μελίνα! (Μελίνα Τσαμπάνη, η σεναριογράφος της σειράς). Από τις συζητήσεις που έχω κάνει μαζί της, η έρευνα για τα ονόματα έχει να κάνει με την εποχή και τον τόπο που διαδραματίζεται η σειρά, έρευνα για τις οικογένειες που έζησαν εκεί και την καταγωγή τους.

Είστε ένα από τα πιο επιτυχημένα ζευγάρια της ελληνικής τηλεόρασης στη σειρά «Άγριες Μέλισσες». Τι σας οδήγησε σε αυτή την εξαιρετική συνεργασία;

Κ.Δ. Όταν διάβασα τα πρώτα σενάρια σκέφτηκα ότι θα ήθελα πολύ να μπω στο ταξίδι αυτό μαζί με τον Λεωνίδα, τον οποίο εκτιμώ πολύ και ως συνάδελφο και ως άνθρωπο. Και πριν προλάβω να του τηλεφωνήσω, τον συνάντησα στη Θεσσαλονίκη όπου συμπέσαμε για ένα απόγευμα και του είπα πόσο με έχει ενθουσιάσει αυτή η ιστορία και πόσο πολύ θα ήθελα να κάνουμε μαζί αυτό το πολύπλοκο ζευγάρι. Κι έτσι έγινε το... συνοικέσιο!

Λ.Κ. Νομίζω ήταν αμφίδρομο. Πάντως το γεγονός ότι η Κατερίνα είχε κλείσει για τον ρόλο της Μυρσίνης με έκανε να αγαπήσω τον Δούκα περισσότερο και σίγουρα έπαιξε σημαντικό ρόλο στην απόφασή μου. Την εκτιμώ βαθιά. Και ως άνθρωπο και ως καλλιτέχνη. Τα πετυχημένα ζευγάρια άλλωστε χτίζονται κι από τους δυύ.

Πιστεύετε στη δύναμη της τύχης;

Κ.Δ. Φυσικά! Και στις επιλογές που την καθορίζουν. Οι παππούδες μας στην Αρχαία Ελλάδα έλεγαν «Ου φρενών πύθον, αλλά σταγόνα τύχης» όχι ένα πιθάρι μυαλά, μια σταγόνα τύχης!

Λ.Κ. Αλίμονο. Έχει μεγάλη δύναμη το τυχαίο. Όπως έλεγε και ο Θεόφιλος Γκοτιέ, είναι  το ψευδώνυμο του Θεού όταν δεν θέλει να βάλει την υπογραφή του...

Αν είναι μια σκηνή εξαιρετικά δύσκολη, με μεγάλο εσωτερικό σπαραγμό, σας επηρεάζει; Ή σκέφτεστε τι πρέπει να ανασύρετε από μέσα σας για να ξεγελάσετε τον ψυχισμό σας;

Κ.Δ. Ανατρέχω στον ψυχισμό της ηρωίδας και στη μοναξιά μας... Αλλά ποτέ δεν χρησιμοποιώ δικούς μου ανθρώπους! Κάθε πρωί ξεκινώντας για το γύρισμα λέω «μια ακόμη μέρα στη ζωή της Μυρσίνης».

Λ.Κ. Ναι, δεν μένω πάντα αλώβητος. Αυτό που έχω έννοια πάντως δεν είναι το δράμα του κάθε ήρωα αλλά το αν έχω βρει τον τρόπο για να αναδειχθεί το νόημα της κάθε σκηνής.

© Παναγιώτης Μάλλιαρης

Οι αντιδράσεις είναι ανάλογα με τον χαρακτήρα του καθενός;

Κ.Δ. Ναι, βέβαια! Εδώ ισχύει το «δράση-αντίδραση». Και το σημαντικό στη δουλειά του ηθοποιού είναι να ακούει. Ίσως το πιο σημαντικό.

Λ.Κ. Ναι, αλλιώς δεν θα τον έχεις ψάξει σωστά.

Μετά από αυτή τη μεγάλη επιτυχία και άλλες πολλές στο ενεργητικό σας αν σας πρότειναν κάποιο μικρό ρόλο, απαιτητικό μεν αλλά μικρό δεν θα μπαίνετε στον πειρασμό να τον ερμηνεύσετε;

Κ.Δ. Το έχω ήδη κάνει. Έπαιξα τη Μαρίκα Κοτοπούλη στην ταινία «Ευτυχία» του Άγγελου Φραντζή.

Λ.Κ. Αν περιμένεις να ορίσεις την αξία σου ως ηθοποιός από το μέγεθος του ρόλο, είσαι πολύ εγωιστής. Δεν έχω τέτοια κόμπλεξ.

Πώς συνδυάζεται το απαιτητικό πρόγραμμα του ηθοποιού με την οικογένεια; Ποιο υπερτερεί; Υπάρχει επιλογή;

Κ.Δ. Νομίζω πάντα καταφέρνουμε αυτό που πραγματικά θέλουμε. Και είναι καλό να ξεκαθαρίζουμε μέσα μας ότι υπάρχουν επιλογές, όχι θυσίες. Θα πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στη δουλειά και την οικογένεια.

Λ.Κ. Με λίγη καλή θέληση όλα γίνονται.

Η ζωή, κάποιες φορές, είναι τόσο απρόβλεπτη, άνιση, άδικη, κι άλλες φορές τόσο μεγαλειώδης και απλόχερη. Εσείς τι εμπειρίες είχατε απ' αυτήν; Θέλετε να τις μοιραστείτε μαζί μας;

Κ.Δ. Μέχρι τώρα νιώθω πολύ τυχερή. Μεγάλωσα με γονείς που μου έδωσαν αγάπη, είμαι υγιής, τα αδέλφια μου και τα παιδιά μου επίσης, έχω αγγέλους φίλους και ζω από το όνειρο των δεκαπέντε μου χρόνων. Μεγάλη ευλογία!

Λ.Κ. Η ζωή είναι απρόβλεπτη. Κι αυτό είναι το μεγαλείο της. Αλίμονο αν ήταν ίδια. Είναι από μόνη ένα μικρό θαύμα. Σε όλες της τις εκφάνσεις.

Oι σπόροι που έχουν πέσει στο έδαφος της παιδικής μας ηλικίας είναι αυτοί που θα καθορίσουν και το φυτό που θα γίνουμε όταν ενηλικιωθούμε και στην μετέπειτα πορεία μας;

Κ.Δ. Φυσικά. Θεωρώ ότι επίσης παίζουν ρόλο και οι επιλογές μας, η δουλειά που κάνουμε με τον εαυτό μας, πόσο είμαστε διατεθειμένοι να κοιτάξουμε μέσα μας.

Λ.Κ. Ναι, σίγουρα οι σπόροι μπαίνουν στην παιδική μας ηλικία. Σε μια περίοδο που ο άνθρωπος δεν μπορεί ο ίδιος να ορίσει τη ζωή του καθώς είναι παιδί… Αργότερα όμως πρέπει να φροντίσει ο ίδιος τον εαυτό του. Να καθαρίσει τον κήπο του. Να ξεριζώσει τα αγριόχορτα  και να κάνει συνειδητά τη φωτοσύνθεσή του.

© Παναγιώτης Μάλλιαρης

Αυτή την εποχή που όλα έχουν έρθει τα πάνω κάτω μια παγκόσμια κρίση, η οποία έχει ήδη συνέπειες σε κάθε πτυχή της ζωής μας, στην καθημερινότητά μας, στις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους, τους συναδέλφους, στην ελευθερία μας, στις δουλειές μας, πώς τo αντιμετωπίζετε όλο αυτό; Σας φοβίζει;

Κ.Δ. Έχω αποφασίσει να ζω χωρίς φόβους που μας κρατούν δέσμιους και να πορεύομαι με αγάπη για τον εαυτό και τους συνανθρώπους μου, με σεβασμό στο περιβάλλον που με φιλοξενεί, με ευγνωμοσύνη γι' αυτά που έχουμε.

Λ.Κ. Ναι, δεν είναι ευχάριστη συνθήκη. Πιστεύω όμως ότι θα βρούμε τα πατήματα μας σιγά σιγά.

O κόσμος του θεάματος ζει δύσκολες επαγγελματικά στιγμές. Τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει;

Κ.Δ. Ναι, πλήττεται. Μαζί με τον κόσμο που ζει από την εστίαση, τον τουρισμό, την οικοδομή... Φτάνει μια στιγμή που πρέπει να αποφασίσουμε ότι είμαστε κατ' αρχάς συνάνθρωποι και να κάνουμε αυτό που ξέρει ο καθένας μας με τον καλύτερο τρόπο. Να αλληλοϋποστηριχτούμε. Με απλά πράγματα. Έχω αποφασίσει ας πούμε ότι με το που ανοίξουν τα εστιατόρια θα πάω κι ας είναι μόνο για τέσσερα άτομα τα τραπέζια. Φαίνεται απλοϊκό αλλά η οικονομία για να στηριχθεί τέτοιες απλές κινήσεις χρειάζεται. Από την άλλη, καλείται το κράτος να προσφέρει κίνητρα στην ελεύθερη καλλιτεχνική παραγωγή (συμπληρώνοντας τα χρήματα των εισιτηρίων που χάνονται λόγω των μέτρων για παράδειγμα) ώστε να μην πέσει η ποιότητα στις παραστάσεις. Η τέχνη είναι αναγκαία όσο και η τροφή πιστεύω. Και όπως λέει ο Henry David Thoreau: «Η τέχνη είναι ένα φως που κάνει το σκοτάδι ορατό».

Η ηθοποιός Κατερίνα Διδασκάλου στην τηλεοπτική σειρά «Άγριες Μέλισσες»

Λ.Κ. Πρέπει να στηρίξουμε ο ένας τον άλλον. Και να στηριχθούμε από την πολιτεία.

Πολλοί φοράνε τη μάσκα του «όλα πάνε μια χαρά». Σας ταιριάζει αυτό;

Κ.Δ. Δεν έχω αυτή την αίσθηση. Ο κόσμος είναι βαθιά προβληματισμένος για το τι ακριβώς συμβαίνει.

Λ.Κ. Είναι άλλο να είσαι αισιόδοξος κι άλλο χαζοχαρούμενος. Όχι, δεν μου ταιριάζει. Ούτε οι μάσκες.

Πώς φαντάζεστε την επόμενη μέρα που θα επανέλθουμε (υποτίθεται) στην καθημερινότητά μας με ό,τι αυτό συνεπάγεται;

Κ.Δ. Μουδιασμένη από το καθισιό. Αλλά σιγά-σιγά με προσοχή και συνέπεια πιστεύω θα επανέλθουμε στους κανονικούς μας ρυθμούς, λίγο καλύτεροι και με περισσότερο σεβασμό στη φύση και τους συνανθρώπους μας.

Λ.Κ. Διαφορετική σίγουρα... Τα εύκολα έγιναν δύσκολα. Τα απλά, σύνθετα. Πρέπει να είμαστε ώριμοι, υπομονετικοί κι αισιόδοξοι.

Ο κόσμος θα μπορέσει να είναι ξανά ο ίδιος; Ή περιοριζόμαστε για να απλωθούμε πάλι; Χωρίς έπαρση για να σμίξουμε ξανά πιο άνθρωποι;

Κ.Δ. Ακριβώς έτσι. Άλλωστε ο κόσμος δεν μένει ποτέ ο ίδιος. Η εξέλιξη είναι αναπόφευκτη. Πολύ ωραία το θέσατε. Θα μου άρεσε αυτή η εκδοχή.

Λ.Κ. Βέβαια η καθημερινότητα είναι πιο πεζή τις περισσότερες φορές. Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε ό,τι συνέβη. Και επίσης την τεράστια σημασία που έχουν οι απλές χαρές της ζωής.

© Βιβή Πανταζοπούλου

Και τέλος... Οι τηλεθεατές αναφέρουν συχνά πόσο τους έλειψε η σειρά «Άγριες Μέλισσες» και ότι ανυπομονούν να επιστρέψουν οι αγαπημένοι τους ήρωες στη μικρή οθόνη. Πότε λέτε να γίνει αυτό; Θα μοιραστείτε μαζί μας κάποια μικρά μυστικά σας;

Κ.Δ. Ναι, παίρνω τόσα μηνύματα αγάπης για τη σειρά μας και χαίρομαι πολύ! Από τη Δευτέρα 12 Μαΐου ξαναμπήκαμε στο στούντιο. Όσο για μυστικά. Καλές σκέψεις και πολύ νερό!

Λ.Κ. Ξεκινάμε σε λίγες μέρες... Η συνέχεια επί της οθόνης. Καλή μας αντάμωση!


«Άγριες μέλισσες»: Τι θα δούμε στα νέα επεισόδια που θα προβληθούν 18-21 Μαΐου 2020

Δευτέρα 18 Μαΐου
Επεισόδιο 90

Ο Δούκας προσπαθεί να πάρει με το μέρος του τον Κυπραίο, σε μια ακόμα προσπάθεια να διαλύσει τον Συνεταιρισμό. Θα καταφέρει να πείσει τον ορκισμένο, πλέον, εχθρό του; Το ίδιο βράδυ, ο Κωνσταντής με τον Μελέτη, ύστερα από εντολή του Δούκα, μαζεύουν τους πιο έμπιστους άντρες τους και εξαπολύουν επίθεση εναντίον των αγροτών που συμμετέχουν στον Συνεταιρισμό προκειμένου να τους φοβίσουν και να τους οδηγήσουν σε διάλυση. Το επόμενο πρωί βρίσκει το Διαφάνι σε μεγάλη αναστάτωση. Παράλληλα, ο Κλεομένης δείχνει να πέφτει στην παγίδα του Κωνσταντή και του Μελέτη και η πραγματική του ταυτότητα κινδυνεύει να αποκαλυφθεί σε όλους ενώ η Ανέτ βρίσκεται αντιμέτωπη  με το σκληρό πρόσωπο του Μελέτη. Την ίδια ώρα, όλο το χωριό βρίσκεται στο πλευρό των αγροτών που επλήγησαν, κάνοντας έρανο και μαζεύοντας ρούχα και τρόφιμα. Οι αγρότες γνωρίζοντας πως ο Δούκας είναι πίσω απ’ το χτύπημα, εξαγριώνονται μαζί του και η κατάσταση εκτροχιάζεται, με όποιον Σεβαστό βρίσκεται στο διάβα τους. Ο εμφύλιος μέσα στο Διαφάνι είναι προ των πυλών…

Τρίτη 19 Μαΐου
Επεισόδιο 91

Η επίθεση που έγινε στους αγρότες έχει ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου, μετατρέποντας το Διαφάνι σε πεδίο μάχης. Ο καυγάς που είχε ο Δούκας με κάποιους αγρότες του Συνεταιρισμού, τους οδηγεί στο κρατητήριο μετά από εκατέρωθεν μηνύσεις. Κι ενώ η οικογένεια Σεβαστού είναι αναστατωμένη με τα γεγονότα, ο Δούκας έχει μια ιδέα για να γυρίσει ξανά το παιχνίδι υπέρ του. Παράλληλα, όλο το χωριό συνεχίζει να βοηθάει τους πληγέντες ενώ ο Συνεταιρισμός παίρνει κάποιες σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον του. Η Ανέτ μάταια προσπαθεί να πείσει την Πηνελόπη πως ο Μελέτης δεν είναι καλή περίπτωση για εκείνη ενώ ο Κυπραίος έχει μια συζήτηση με τη Μάρθα- τη νύφη του Νέστορα- που θα περιπλέξει τα πράγματα. Ο Νικηφόρος παίρνει μια απόφαση που θα θέσει σε κίνδυνο τα σχέδια της βιομηχανικής ζώνης αλλά και τη σχέση του με τον Δούκα. Την ίδια στιγμή, η Ασημίνα επισκέπτεται το πατρικό της αλλά εκεί την περιμένει μια δυσάρεστη έκπληξη απ’ τις αδερφές της…

Τετάρτη 20 Μαΐου
Επεισόδιο 92

Η παρουσίαση από την τοπική εφημερίδα των γεγονότων της μαύρης νύχτα του Διαφανίου ως παράνομη κίνηση των αγροτών κι η προφυλάκιση δύο από αυτών, προκαλεί τη δυσφορία και την αντίδραση όλου του χωριού. Εν τω μεταξύ, ο Δούκας επιστρέφει ανακουφισμένος στο σπίτι του, με τον αέρα του νικητή. Η Ασημίνα αρχίζει και απομακρύνεται όλο και πιο πολύ από την Ελένη και τη Δρόσω. Η Μυρσίνη συναντάει κρυφά τον Κυπραίο, προσπαθώντας να μάθει αν θα κρατήσει το μυστικό για τη σχέση τους, ενώ η Ματίνα εμφανίζεται ξαφνικά και ομολογεί στην Ανέτ το φριχτό ψέμα του αδελφού της για την έρευνα του γιου της. Η Θεοδοσία συναντάει και πάλι κρυφά  τον Βασταρδή, την περιμένει, όμως, μια δυσάρεστη έκπληξη. Την ίδια στιγμή, ο Λάμπρος θα δει τον Κυπραίο και την Ελένη σε μια ιδιαίτερη στιγμή που μπορεί να αλλάξει για πάντα τη ζωή τους.

Πέμπτη 21 Μαΐου
Επεισόδιο 93

Ο Κυπραίος περιμένει μια απάντηση από την Ελένη, η οποία δείχνει να διστάζει να δεχτεί. Ο Λάμπρος θέλει να την αποτρέψει αλλά εκείνη αφήνει ελπίδες στον Κυπραίο. Ο Δούκας κάνει πρόταση συνεργασίας στον Τόλλια και θέλει να τον στηρίξει στις εκλογές που έρχονται. Ο Τόλλιας είναι αναποφάσιστος, ξέροντας πως έχει αντίπαλο υποψήφιο τον Προκόπη. Θα δεχτεί τα λεφτά του Δούκα; Ο Βασταρδής προσπαθεί να εξηγήσει στη Θεοδοσία ότι ετοιμάζεται να πάρει διαζύγιο και να την πείσει για τα αισθήματά του, εκείνη όμως είναι ανένδοτη. Μέχρι που είναι αποφασισμένος να φτάσει για να την κερδίσει; Ο Μελέτης πιέζει τον Δημητράκη να παγιδεύσει τον Κλεομένη εκείνος όμως καθυστερεί, προσπαθώντας να καταλάβει ποια είναι η αλήθεια. Ο Κλεομένης ανυποψίαστος αρχίζει ν’ ανοίγεται στον νεαρό ζωγράφο. Η Ανέτ πλησιάζει τον Μελέτη για να δει αν έχει αληθινά αισθήματα για την Πηνελόπη αλλά η συζήτηση δεν πάει όπως περίμενε. Ο Νικηφόρος αποκαλύπτει στην Ασημίνα το σχέδιό του για να βοηθήσει τον Μιλτιάδη και τον Συνεταιρισμό ενώ ο Προύσαλης ανακρίνει τον Λια με τη βοήθεια της Δέσπως, προσπαθώντας να τον στριμώξει. Θα τον κάνει να ομολογήσει την ενοχή του; Η Ελένη ζητάει από τον Δούκα να αποσύρει τη μήνυση κι εκείνος δέχεται να το κάνει εφόσον η Ελένη δώσει τα χωράφια της. Θα δεχτεί η Ελένη την πρόταση του Δούκα;