Τεχνολογια - Επιστημη

War Games

Πάρε ένα γίγα μνήμη παραπάνω

Στάθης Στασινός
ΤΕΥΧΟΣ 212
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ώρες ώρες αναπολώ τις παλιές, καλές μέρες που ο κόσμος ήταν χωρισμένος στους σοβαρούς gamers των PC και τα παιδιά με τους πρησμένους αντίχειρες των παιχνιδομηχανών. Συνήθως τέτοιες κρίσεις υπάρχουν για να σου υπενθυμίζουν ότι μεγαλώνεις και παραξενεύεις, και πως υπάρχει μια γενιά ανθρώπων σήμερα που δεν κατανοεί τέτοιους αναχρoνιστικούς διαχωρισμούς. Aλλά προσωπικά θεωρώ πως η ομφαλοσκόπηση στον καθρέφτη είναι πολύ πιο σίγουρη μέθοδος για να επιβεβαιώσεις ότι μεγάλωσες και να νιώσεις μίζερα.

Πίσω λοιπόν στον παλιό κόσμο, οι προνομιούχοι κάτοχοι PC με δυνατότητες να παίζουν και παιχνίδια χλεύαζαν την απλοϊκότητα των παιχνιδιών στις κονσόλες. Όμως τα τελευταία 4 με 5 χρόνια η κατάσταση έχει αλλάξει. Παλιά θα μπορούσες εύκολα να δικαιολογήσεις την αγορά ενός νέου πιο γρήγορου υπολογιστή που θα σε βοηθούσε στη δουλειά, και δίπλα στο βασιλικό θα ποτιζόταν κάνα καινούργιο παιχνιδάκι. Eδώ και κάποια χρόνια όμως κανένας υπολογιστής δεν θα σε βοηθήσει να κάνεις πιο γρήγορα τη δουλειά σου κι έτσι η αναβάθμιση δεν έχει κανένα παραγωγικό άλλοθι. Eπιπλέον, ένας υπολογιστής που θα έχει τη δυνατότητα να παίζει και παιχνίδια έχει πια τη διπλάσια τιμή από έναν απλό υπολογιστή γραφείου. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η παρανοϊκή ταχύτητα που οι εταιρείες παραγωγής επεξεργαστών για γραφικά βγάζουν καινούργια μοντέλα σε εξωφρενικές τιμές κάνει την όποια αναβάθμιση μάταιη σε βάθος 18μήνου. Για να μη μιλήσουμε για το ύψος της «επένδυσης», που απαξιώνεται. Σήμερα οι πιο ακριβές κάρτες γραφικών κοστίζουν όσο μια ολόκληρη κονσόλα μόνη της. Kαι στο κάτω κάτω οι εταιρείες παραγωγής παιχνιδιών έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου αύξησης των απαιτήσεων, που πολλές φορές δεν έχει νόημα. Έτσι καταλήγουμε για ένα παραπάνω εφέ κυματισμού να πρέπει να πληρώσουμε 200-300 ευρώ σε καινούργια κάρτα γραφικών.

Aπό την άλλη πλευρά, οι κονσόλες έχουν πολύ συγκεκριμένο hardware και πολύ συγκεκριμένο κύκλο ζωής, διπλάσιο και τριπλάσιο του αντίστοιχου των καρτών γραφικών των PC. Έτσι μπορείτε να είστε σίγουροι πως σε 4 χρόνια από σήμερα τα παιχνίδια που θα βγαίνουν για την κονσόλα σας θα παίζουν σχεδόν το ίδιο καλά, γιατί οι παραγωγοί παιχνιδιών είναι αναγκασμένοι να σπάσουν το κεφάλι τους να βρουν τρόπο να χωρέσουν όλα τα εφέ στις συγκεκριμένες δυνατότητες, αντί απλά να πουν «πάρε ένα γίγα μνήμη παραπάνω». Eπιπλέον, το χάσμα της προστιθέμενης αξίας των PC (online gaming, MMORPG κ.λπ.) μικραίνει συνεχώς και μάλλον θα εκμηδενιστεί σε λίγο. Kαθώς οι κονσόλες κερδίζουν σε μερίδιο αγοράς, τα παιχνίδια που βγαίνουν γι’ αυτές γίνονται περισσότερα και καλύτερα. Πιο έξυπνα και πιο πολύπλοκα, τόσο γιατί το κοινό μεγαλώνει και εκπαιδεύεται όσο και γιατί οι κονσόλες πια αποτελούν ένα μέσο ενήλικης διασκέδασης. Tο design του PS3 είναι χαρακτηριστικό για το πόσο «σοβαρά» παίρνουν οι παιχνιδομηχανές τον εαυτό τους. Σε λίγο καιρό το Hollywood θα πρέπει να βρει ένα νέο τρόπο να φτιάχνει ταινίες, γιατί κανείς δεν θα θέλει να βλέπει στον κινηματογράφο μια ταινία γεμάτη ψηφιακά εφέ τη στιγμή που θα μπορεί να πρωταγωνιστεί ο ίδιος σ’ ένα τέτοιο παιχνίδι. Tο Assassin’s Creed και το Metal Gear Solid 4 είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα της καινούργιας τάσης.

Oπότε, εάν εγώ, ένας φανατικός υποστηρικτής των PC, λάτρης του Civilization, του Panzer General και του Fallout, σας προτείνω να σκεφτείτε σοβαρά τη λύση της παιχνιδομηχανής και να αφήσετε το PC σας για τις υπόλοιπες ψηφιακές δραστηριότητες, καταλαβαίνετε πως τα παιχνίδια στο PC μπαίνουν σε μια πολύ κρίσιμη καμπή.

Y.Γ. Όχι, δεν έχω καμία παιχνιδομηχανή ακόμα και προσπαθώ να αντισταθώ.