
Ώρες ώρες αναπολώ τις παλιές, καλές μέρες που ο κόσμος ήταν χωρισμένος στους σοβαρούς gamers των PC και τα παιδιά με τους πρησμένους αντίχειρες των παιχνιδομηχανών. Συνήθως τέτοιες κρίσεις υπάρχουν για να σου υπενθυμίζουν ότι μεγαλώνεις και παραξενεύεις, και πως υπάρχει μια γενιά ανθρώπων σήμερα που δεν κατανοεί τέτοιους αναχρoνιστικούς διαχωρισμούς. Aλλά προσωπικά θεωρώ πως η ομφαλοσκόπηση στον καθρέφτη είναι πολύ πιο σίγουρη μέθοδος για να επιβεβαιώσεις ότι μεγάλωσες και να νιώσεις μίζερα.
Πίσω λοιπόν στον παλιό κόσμο, οι προνομιούχοι κάτοχοι PC με δυνατότητες να παίζουν και παιχνίδια χλεύαζαν την απλοϊκότητα των παιχνιδιών στις κονσόλες. Όμως τα τελευταία 4 με 5 χρόνια η κατάσταση έχει αλλάξει. Παλιά θα μπορούσες εύκολα να δικαιολογήσεις την αγορά ενός νέου πιο γρήγορου υπολογιστή που θα σε βοηθούσε στη δουλειά, και δίπλα στο βασιλικό θα ποτιζόταν κάνα καινούργιο παιχνιδάκι. Eδώ και κάποια χρόνια όμως κανένας υπολογιστής δεν θα σε βοηθήσει να κάνεις πιο γρήγορα τη δουλειά σου κι έτσι η αναβάθμιση δεν έχει κανένα παραγωγικό άλλοθι. Eπιπλέον, ένας υπολογιστής που θα έχει τη δυνατότητα να παίζει και παιχνίδια έχει πια τη διπλάσια τιμή από έναν απλό υπολογιστή γραφείου. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η παρανοϊκή ταχύτητα που οι εταιρείες παραγωγής επεξεργαστών για γραφικά βγάζουν καινούργια μοντέλα σε εξωφρενικές τιμές κάνει την όποια αναβάθμιση μάταιη σε βάθος 18μήνου. Για να μη μιλήσουμε για το ύψος της «επένδυσης», που απαξιώνεται. Σήμερα οι πιο ακριβές κάρτες γραφικών κοστίζουν όσο μια ολόκληρη κονσόλα μόνη της. Kαι στο κάτω κάτω οι εταιρείες παραγωγής παιχνιδιών έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου αύξησης των απαιτήσεων, που πολλές φορές δεν έχει νόημα. Έτσι καταλήγουμε για ένα παραπάνω εφέ κυματισμού να πρέπει να πληρώσουμε 200-300 ευρώ σε καινούργια κάρτα γραφικών.
Aπό την άλλη πλευρά, οι κονσόλες έχουν πολύ συγκεκριμένο hardware και πολύ συγκεκριμένο κύκλο ζωής, διπλάσιο και τριπλάσιο του αντίστοιχου των καρτών γραφικών των PC. Έτσι μπορείτε να είστε σίγουροι πως σε 4 χρόνια από σήμερα τα παιχνίδια που θα βγαίνουν για την κονσόλα σας θα παίζουν σχεδόν το ίδιο καλά, γιατί οι παραγωγοί παιχνιδιών είναι αναγκασμένοι να σπάσουν το κεφάλι τους να βρουν τρόπο να χωρέσουν όλα τα εφέ στις συγκεκριμένες δυνατότητες, αντί απλά να πουν «πάρε ένα γίγα μνήμη παραπάνω». Eπιπλέον, το χάσμα της προστιθέμενης αξίας των PC (online gaming, MMORPG κ.λπ.) μικραίνει συνεχώς και μάλλον θα εκμηδενιστεί σε λίγο. Kαθώς οι κονσόλες κερδίζουν σε μερίδιο αγοράς, τα παιχνίδια που βγαίνουν γι’ αυτές γίνονται περισσότερα και καλύτερα. Πιο έξυπνα και πιο πολύπλοκα, τόσο γιατί το κοινό μεγαλώνει και εκπαιδεύεται όσο και γιατί οι κονσόλες πια αποτελούν ένα μέσο ενήλικης διασκέδασης. Tο design του PS3 είναι χαρακτηριστικό για το πόσο «σοβαρά» παίρνουν οι παιχνιδομηχανές τον εαυτό τους. Σε λίγο καιρό το Hollywood θα πρέπει να βρει ένα νέο τρόπο να φτιάχνει ταινίες, γιατί κανείς δεν θα θέλει να βλέπει στον κινηματογράφο μια ταινία γεμάτη ψηφιακά εφέ τη στιγμή που θα μπορεί να πρωταγωνιστεί ο ίδιος σ’ ένα τέτοιο παιχνίδι. Tο Assassin’s Creed και το Metal Gear Solid 4 είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα της καινούργιας τάσης.
Oπότε, εάν εγώ, ένας φανατικός υποστηρικτής των PC, λάτρης του Civilization, του Panzer General και του Fallout, σας προτείνω να σκεφτείτε σοβαρά τη λύση της παιχνιδομηχανής και να αφήσετε το PC σας για τις υπόλοιπες ψηφιακές δραστηριότητες, καταλαβαίνετε πως τα παιχνίδια στο PC μπαίνουν σε μια πολύ κρίσιμη καμπή.
Y.Γ. Όχι, δεν έχω καμία παιχνιδομηχανή ακόμα και προσπαθώ να αντισταθώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Φίλοι, θεραπευτές, ακόμα και εραστές, μέσω της τεχνητής νοημοσύνης. Μπορεί στο μέλλον οι άνθρωποι να προτιμήσουν τις εικονικές σχέσεις από τις πραγματικές;
Υποστηρίζουν ότι η τεχνολογία αυτή διαπράττει «μαζική κλοπή»
«Όχι ευχαριστώ, αλλά θα αγοράσουμε το twitter αν θες» - Πόλεμος στον κλάδο τεχνολογίας
Εντυπωσιακή εικόνα δείχνει γαλαξία σε απόσταση άνω των 4 δισ. ετών φωτός
Ο αστεροειδής 2024 YR4 έχει μήκος περίπου 100 μέτρα
Πραγματικότητα ή σενάριο επιστημονικής φαντασίας;
Xιλιάδες χρήστες δε μπορούσαν να συνδεθούν και να παίξουν παιχνίδια για ώρες
Πρώην μηχανικοί της Google και της Microsoft λανσάρουν την ανοιχτού κώδικα πλατφόρμα. Μιλήσαμε με τον CEO, Μάνο Κουκουμίδη
Χιλιάδες τα παράπονα από gamers που αδυνατούν να συνδεθούν
Αρκετοί εργαζόμενοι της εταιρίας έχουν παραιτηθεί σαν ένδειξη διαμαρτυρίας
Μετά την ανατροπή που έφερε η κινεζική εταιρεία DeepSeek στην αγορά
Τεχνητή νοημοσύνη και επιστήμονες ένωσαν τις δυνάμεις τους αποκαλύπτοντας μυστικά 2.000 ετών
Ένα ερώτημα που έχει απαντηθεί πριν από 500 εκατομμύρια χρόνια
Το εργαλείο που παρουσίασε στο Τόκιο η OpenAI
Ο μεγιστάνας της Microsoft πριν από λίγο καιρό είχε δηλώσει ότι δεν πρόκειται να αφήσει περιουσία στα παιδιά του
Ο Έλληνας μηχανικός δημιουργεί το λειτουργικό που οραματίζεται ο Έλον Μασκ
Απάντηση στo DeepSeek μετά την απρόσμενη επιτυχία του κινεζικού προϊόντος
Μεταξύ των θυμάτων βρίσκονται και δημοσιογράφοι
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.