Τεχνολογια - Επιστημη

Το TikTok δίνει στους χρήστες έλεγχο για τη μείωση περιεχομένου τεχνητής νοημοσύνης

Νέο εργαλείο επιτρέπει στους χρήστες να ρυθμίζουν πόσα βίντεο τεχνητής νοημοσύνης βλέπουν

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το TikTok δοκιμάζει επιλογή που επιτρέπει στους χρήστες να μειώνουν το περιεχόμενο τεχνητής νοημοσύνης - Πάνω από 1,3 δισ. βίντεο ΑΙ έχουν ανέβει στην πλατφόρμα

Το TikTok εισάγει μια νέα λειτουργία που θα επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν πόσο περιεχόμενο παραγόμενο από τεχνητή νοημοσύνη εμφανίζεται στη ροή τους.

Το TikTok αποκάλυψε ότι στην πλατφόρμα φιλοξενούνται ήδη περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο βίντεο τεχνητής νοημοσύνης, ενώ η λειτουργία βρίσκεται σε φάση δοκιμών πριν από τη διεθνή διάθεσή της τις επόμενες εβδομάδες.

Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου εργαλεία δημιουργίας βίντεο όπως το Sora της OpenAI και το Veo 3 της Google έχουν προκαλέσει έκρηξη AI περιεχομένου σε όλο το διαδίκτυο.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, σχεδόν το 10% των ταχύτερα αναπτυσσόμενων καναλιών στο YouTube ανεβάζουν αποκλειστικά βίντεο παραγόμενα από τεχνητή νοημοσύνη, συχνά χαμηλής ποιότητας, γνωστά ως «AI slop».

Η Τζέιντ Νέστερ, διευθύντρια δημόσιας πολιτικής για θέματα ασφάλειας και ιδιωτικότητας της TikTok στην Ευρώπη, ανέφερε πως η κοινότητα της πλατφόρμας δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για περιεχόμενο που δημιουργείται με AI, από ψηφιακή τέχνη έως επιστημονικές παρουσιάσεις. «Θέλουμε οι χρήστες να μπορούν να καθορίζουν αν θα βλέπουν περισσότερο ή λιγότερο τέτοιο υλικό, ανάλογα με τις προτιμήσεις τους», δήλωσε.

Στο ετήσιο Ευρωπαϊκό Φόρουμ Εμπιστοσύνης και Ασφάλειας στο Δουβλίνο, η εταιρεία αποκάλυψε ότι 1,3 δισ. βίντεο έχουν πλέον επισημανθεί ως δημιουργημένα από την τεχνητή νοημοσύνη. Παρότι ανεβαίνουν πάνω από 100 εκατ. βίντεο καθημερινά, το ΑΙ περιεχόμενο αντιπροσωπεύει μόνο μικρό ποσοστό του συνολικού όγκου.

Οι χρήστες θα μπορούν να ρυθμίζουν αν θα βλέπουν λιγότερα ή περισσότερα βίντεο AI μέσα από το μενού «διαχείριση θεμάτων», επιλέγοντας την κατηγορία «περιεχόμενο παραγόμενο από AI». Ήδη διαθέσιμες για φιλτράρισμα είναι κατηγορίες όπως η επικαιρότητα, η μόδα, η ομορφιά και ο χορός.

Σύμφωνα με τις οδηγίες της πλατφόρμας, οι δημιουργοί υποχρεούνται να επισημαίνουν ρεαλιστικό περιεχόμενο που παράγεται με τεχνητή νοημοσύνη, ενώ απαγορεύονται τα βλαβερά deepfakes που αφορούν δημόσια πρόσωπα ή γεγονότα κρίσεων. Όσα ρεαλιστικά AI βίντεο δεν φέρουν σήμανση ενδέχεται να αφαιρούνται.

Επιπλέον, το TikTok θα προσθέτει αυτόματα ένα εμφανές υδατογράφημα «AI-made» σε υλικό που δημιουργείται με τα δικά του εργαλεία ή που αναγνωρίζεται ως AI μέσω του προτύπου C2PA, με στόχο να αποτρέψει προσπάθειες παραπλάνησης.

Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός ταμείου 2 εκατ. δολαρίων για δράσεις ενίσχυσης της «AI παιδείας», σε συνεργασία με οργανισμούς όπως το Girls Who Code.

Το TikTok υπερασπίστηκε επίσης τη στρατηγική του για τον έλεγχο περιεχομένου, την ώρα που προκαλεί αντιδράσεις το σχέδιο περικοπής εκατοντάδων θέσεων εργασίας στη βρετανική ομάδα trust & safety. Η εταιρεία πρόκειται να μειώσει 439 θέσεις στο Λονδίνο - με συνδικάτα και ειδικούς να εκφράζουν φόβους ότι η ανθρώπινη εποπτεία αντικαθίσταται από αλγορίθμους.

Η Μπρι Πέγκαμ, επικεφαλής παγκόσμιου προγράμματος trust & safety, υπογράμμισε ότι οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να έχουν ρόλο, όμως η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στην απομάκρυνση του πιο σκληρού και ενοχλητικού περιεχομένου πριν το δουν οι άνθρωποι. Η εταιρεία δήλωσε ότι η έκθεση των moderators σε σοκαριστικά βίντεο μειώθηκε κατά 76% το τελευταίο έτος χάρη στα αυτοματοποιημένα συστήματα.

«Θέλουμε μια ισορροπία ανάμεσα στην ανθρώπινη κρίση και την τεχνολογία», ανέφερε. «Η γρήγορη αφαίρεση επιβλαβούς υλικού είναι κρίσιμη - και εκεί οι μηχανές μάς βοηθούν να κινούμαστε πιο αποτελεσματικά».

(Με πληροφορίες Guardian)