- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τιμ Μπέρνερς-Λι: «Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να διαλύσει το διαφημιστικό μοντέλο του διαδικτύου»
Η προειδοποίηση του ιδρυτή του World Wide Web αφορά κολοσσούς όπως η Google και η Meta
Τιμ Μπέρνερς-Λι: «Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να διαλύσει το διαφημιστικό μοντέλο του διαδικτύου»
Ο Τιμ Μπέρνερς-Λι, δημιουργός του Παγκόσμιου Ιστού, σε ομιλία του στο Λονδίνο, προειδοποίησε ότι η άνοδος των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης τύπου ChatGPT απειλεί το οικονομικό μοντέλο που στήριξε το internet επί δύο δεκαετίες: τη διαφήμιση.
Ο Τιμ Μπέρνερς-Λι σημείωσε πως τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) αρχίζουν να «καταναλώνουν» το διαδίκτυο στη θέση των ανθρώπων, συγκεντρώνοντας πληροφορίες από ιστοσελίδες και δίνοντας άμεσες απαντήσεις στους χρήστες, χωρίς να χρειάζεται αυτοί να επισκεφτούν τις πηγές.
«Αν τις σελίδες τις διαβάζουν τα LLMs και όχι οι άνθρωποι, τότε το διαφημιστικό μοντέλο του web αρχίζει να καταρρέει», είπε, τονίζοντας ότι οι πλατφόρμες στηρίζονται στο ότι κάποιος βλέπει πραγματικά τη σελίδα και τις διαφημίσεις της.
Η προειδοποίηση αφορά κολοσσούς όπως η Google και η Meta, που έχτισαν την οικονομική τους ισχύ πάνω στη στοχευμένη διαφήμιση. Η Google ήδη δοκιμάζει λειτουργία αναζήτησης με απαντήσεις από AI, που μειώνει περαιτέρω τα κλικ σε ιστοσελίδες — άρα και τα διαφημιστικά έσοδα.
Παρά τις προειδοποιήσεις, τα οικονομικά μεγέθη παραμένουν ισχυρά: η Alphabet ανακοίνωσε πρόσφατα έσοδα ρεκόρ 100 δισ. δολαρίων τριμήνου και η Meta 51,2 δισ. δολάρια. Ωστόσο, επενδυτές εκφράζουν ανησυχία για το τεράστιο κόστος επενδύσεων σε υποδομές AI.
Ο πρόεδρος του Mozilla, Μαρκ Σέρμαν, μίλησε για «σταυροδρόμι», θεωρώντας ότι η κρίση μπορεί να γίνει ευκαιρία για νέα μοντέλα «με μεγαλύτερο σεβασμό στην ιδιωτικότητα». Ο Τζον Μπρους της Inrupt προειδοποίησε ότι μεγάλες εταιρείες αντιλαμβάνονται πως «ενδέχεται να βρεθούν υποταγμένες σε ένα LLM», ενώ η στοχευμένη διαφήμιση θα γίνει «ακόμα πιο παρεμβατική λόγω της AI».
Ο Μπέρνερς-Λι ήταν ξεκάθαρος: η εποχή της στοχοποιημένης διαφήμισης δεν μπορεί να συνεχιστεί όπως είναι σήμερα. «Χρειαζόμαστε κάτι άλλο», είπε.
Πηγή: FT