Τεχνολογια - Επιστημη

Πώς η διεθνής κουζίνα κάνει τους ανθρώπους πιο ανεκτικούς σύμφωνα με έρευνα

Τι έδειξε η μελέτη για τους Βρετανούς

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Πώς η διεθνής κουζίνα κάνει τους ανθρώπους πιο ανεκτικούς σύμφωνα με έρευνα - Τι έδειξε η μελέτη για τους Βρετανούς

Η μακραίωνη ποικιλία των διεθνών επιρροών στη βρετανική κουζίνα – από τα ινδικά πιάτα του Raj και τα τηγανητά ψάρια των Σεφαραδιτών Εβραίων έως τα κινέζικα εστιατόρια του Λίβερπουλ – φαίνεται πως δεν επηρέασε μόνο τη γαστρονομία της χώρας, αλλά και την κοινωνική της στάση. Νέα έρευνα των Πανεπιστημίων του Μπέρμιγχαμ και του Μονάχου αποκάλυψε ότι η συχνή κατανάλωση φαγητών από διαφορετικές κουλτούρες συμβάλλει στη μείωση προκαταλήψεων απέναντι στους μετανάστες και αυξάνει την ανεκτικότητα.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε πάνω από 1.000 Βρετανούς, εξέτασε τη στάση τους απέναντι σε μετανάστες από την Αφρική, την Καραϊβική, την Ασία και την υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς και τη συχνότητα με την οποία απολαμβάνουν κουζίνες όπως η ινδική, η τουρκική, η κινέζικη, η ταϊλανδέζικη, η καραϊβική και η ισπανική. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι καταναλώνουν συχνά διεθνή φαγητά έχουν σημαντικά πιο θετική στάση απέναντι στους μετανάστες και μικρότερη πιθανότητα να στηρίξουν πολιτικούς με αντι-μεταναστευτική ατζέντα. Το εύρημα, σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή δρα Ροδόλφο Λέιβα, δεν οφείλεται απλώς σε μεγαλύτερη «ανοιχτότητα χαρακτήρα», αλλά στη θετική επαφή και τις συναισθηματικές συνδέσεις που δημιουργούνται μέσα από την εμπειρία του φαγητού.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι τα εστιατόρια και τα σημεία εστίασης λειτουργούν ως φυσικοί χώροι επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών, συμβάλλοντας στη σύσφιξη κοινωνικών δεσμών. Μάλιστα, η συχνότητα κατανάλωσης διεθνών φαγητών αποδείχθηκε ο δεύτερος πιο ισχυρός παράγοντας θετικής στάσης απέναντι σε Ευρωπαίους και Ασιάτες μετανάστες – μετά την εκπαίδευση. Η μελέτη, με τίτλο "Breaking Bread: Investigating the Role of Ethnic Food in Potentiating Outgroup Tolerance", προτείνει δράσεις όπως γευσιγνωσίες στα σχολεία, φορολογικά κίνητρα για εστιατόρια πολυπολιτισμικής κουζίνας και τουριστικές καμπάνιες που θα αναδεικνύουν τη «γαστρονομική ποικιλομορφία» ως εργαλείο κοινωνικής συνοχής.