Τεχνολογια - Επιστημη

Το TikTok έγινε ο δημοφιλέστερος διαδικτυακός προορισμός

Ξεπέρασε σε επισκεψιμότητα και την Google

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
TikTok
TikTok (Φωτογραφία Αρχείου) © EPA/ HAYOUNG JEON

Το TikTok είναι ο πιο δημοφιλής διαδικτυακός προορισμός στον κόσμο. Ξεπέρασε σε επισκεψιμότητα και την Google.

Ως τον δημοφιλέστερο διαδικτυακό προορισμό στον κόσμο χαρακτηρίζουν πλέον το TikTok, που φαίνεται να ξεπέρασε σε επισκεψιμότητα και την Google.

Η Cloudflare, εταιρεία ασφάλειας πληροφορικής, αποκάλυψε κατατάξεις που δείχνουν ότι η εφαρμογή viral βίντεο κατέλαβε την πρώτη θέση από τη μηχανή αναζήτησης τον Φεβρουάριο, τον Μάρτιο και τον Ιούνιο φέτος και κατέχει σταθερά την πρώτη θέση από τον Αύγουστο.

Η κατάταξη βασίζεται στο «Cloudflare Radar» του Cloudflare, παρακολούθηση της κυκλοφορίας στο διαδίκτυο.

Το TikTok που ανήκει στην κινεζική εταιρεία Bytedance, έχει επί του παρόντος πάνω από ένα δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες σε όλο τον κόσμο.

Η δημοτικότητα της εφαρμογής έχει αποδοθεί στην πανδημία της COVID-19 και τα περιοριστικά μέτρα καραντίνας, καθώς η εφαρμογή εγκαταστάθηκε πάνω από τρία δισεκατομμύρια φορές μόνο το 2021.

To TikTok εκθρόνισε τη Google
To TikTok εκθρόνισε τη Google © EPA/ HAYOUNG JEON

TikTok: Διέρρευσε έγγραφο για το πώς λειτουργεί ο αλγόριθμός του

«Φως» στον αλγόριθμο του TikTok έριξε ένα εσωτερικό έγγραφο που διέρρευσε πριν από δύο εβδομάδες στον Τύπο.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα των «New York Times», το έγγραφο με τίτλο «TikTok Algo 101» εκπονήθηκε για να εξηγήσει τη λειτουργία του αλγορίθμου σε μη τεχνικούς υπαλλήλους της πλατφόρμας και αναφέρει τέσσερις κύριους στόχους που εξετάζει το TikTok, ώστε οι χρήστες του διαδικτύου να επιστρέφουν με κάποιον τρόπο στην εφαρμογή.

Συγκεκριμένα, οι τέσσερις κύριοι στόχοι που εξετάζει το TikTok όσον αφορά στον αλγόριθμο είναι οι εξής:

  • Αξία για τον χρήστη
  • Μακροπρόθεσμη αξία χρήστη 
  • Αξία δημιουργού και
  • Αξία πλατφόρμας

Στην εν λόγω αναφορά παρουσιάζεται ένας απλοποιημένος τύπος του αλγορίθμου για την πρόβλεψη του περιεχομένου που θα ήθελαν να δουν οι χρήστες. Αυτή η εξίσωση αναλύεται σε έναν συνδυασμό των likes, των σχολίων, του χρόνου παρακολούθησης ενός βίντεο και αν αναπαράχθηκε ένα βίντεο.

Μάλιστα, ο αλγόριθμος δίνει προτεραιότητα στην ποικιλομορφία του περιεχομένου, προκειμένου να μην κατακλύζει τους χρήστες του με το ίδιο θέμα. Για το εν λόγω ζήτημα, το έγγραφο αναφέρει: «Αν σε έναν χρήστη αρέσει ένας συγκεκριμένος τύπος βίντεο, αλλά η εφαρμογή συνεχίζει να του δείχνει τον ίδιο τύπο, θα βαρεθεί γρήγορα και θα έκλεινε την εφαρμογή».

Για να αποφευχθεί αυτό, λοιπόν, η πλατφόρμα μπορεί να καταφύγει σε «αναγκαστική πρόταση», εμφανίζοντας ένα διαφορετικό θέμα. Απώτερος σκοπός της εφαρμογής είναι, σύμφωνα ξανά με το έγγραφο, να προσθέτει καθημερινά ενεργούς χρήστες. Γι' αυτό το λόγο, το TikTok βελτιστοποιεί το περιεχόμενο που κάνει τους χρήστες να επιστρέφουν και να το κάνουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Μάλιστα, στο έγγραφο σημειώνεται: «(Ο αλγόριθμος) επέλεξε να βελτιστοποιήσει δύο στενά συνδεδεμένες μετρήσεις στη "ροή" των βίντεο που προσφέρει "διατήρηση", δηλαδή το αν ένας χρήστης επιστρέψει στην πλατφόρμα και ο "χρόνος που επένδυσε" σε αυτήν».

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ