Τεχνολογια - Επιστημη

Μeta: Το νέο όνομα του Facebook αποκαλύφθηκε

Με φόντο το Metaverse

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το Facebook γίνεται meta με τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ να εξηγεί τι είναι το metaverse
Το Facebook γίνεται meta με τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ να εξηγεί τι είναι το metaverse © George Frey/Bloomberg via Getty Images/Ideal Image

To Facebook αλλάζει το όνομα του σε Meta, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο επικεφαλής του Μαρκ Ζάκερμπεργκ

Το Facebook ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα ονομάζεται στο εξής Meta, όπως ανακοίνωσε στην ετήσια εκδήλωση «Connect» σήμερα, 28η Οκτωβρίου, ο ιδρυτής του Μαρκ Ζάκερμπεργκ

«Σήμερα θεωρούμαστε μια εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά μέσω του DNA μας είμαστε μια εταιρεία τεχνολογίας για να συνδέει ανθρώπους και το metaverse είναι το επόμενο σύνορο όπως ακριβώς ήταν η κοινωνική δικτύωση όταν ξεκινήσαμε», είπε ο Ζάκερμπεργκ εν μέσω της κρίσης που έχουν προκαλέσει οι πρόσφατες αποκαλύψεις για τις πρακτικές της πλατφόρμας, μέσω της διαρροής εγγράφων και μαρτυριών πρώην εργαζομένων.


Παράλληλα, ο Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι το θέμα της εικονικής πραγματικότητας θα επηρεάσει και το Messenger, τον χώρο μηνυμάτων δηλαδή του δικτύου. Αυτό θα σημαίνει ότι θα μπορεί να πουλήσει κανείς εικονικά αγαθά και νέες οθόνες συζήτησης, ενώ θα υπάρξουν και περισσότερα παιχνίδια.

«Έχουν αρχίσει να βλέπουμε νέες τεχνολογίες να καταφθάνουν σε πέντε με δέκα χρόνια», τόνισε ο διεθύνων σύμβουλος του Facebook λέγοντας ότι εταιρεία θα βασιστεί σε αυτές τις καινοτομίες. 

Επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ της ιστοσελίδας Verge η οποία προ ημερών ανέφερε ότι ο Ζάκερμπεργκ φιλοδοξεί το Facebook να μείνει στην ιστορία ως κάτι περισσότερο από μέσο κοινωνικής δικτύωσης (με όλες τις επικρίσεις που έχει δεχτεί), ως βασικός δημιουργός του «metaverse». Ο ίδιος είχε δηλώσει στο Verge τον Ιούλιο ότι «θα αλλάξουμε έτσι ώστε οι άνθρωποι να μη μας βλέπουν πρωτίστως ως μια εταιρεία social media αλλά ως μια εταιρεία metaverse».

Είχε προηγηθεί η ριζική αναδιάρθωση της Google το 2015, η οποία μπήκε κάτω από την «ομπρέλα» μιας μητρικής εταιρείας, της Alphabet, εν μέρει για να σηματοδοτήσει ότι είναι πια κάτι πολύ περισσότερο από μια μηχανή αναζήτησης.

 

Τι είναι το metaverse;

 

Τον Σεπτέμβριο το μεγαλύτερο στον κόσμο μέσο κοινωνικής δικτύωσης έκανε γνωστό ότι θα επενδύσει σε πρώτη φάση 50 εκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία του «metaverse», ένα βήμα που ο επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ χαρακτήρισε σημαντικό για το μέλλον της εταιρείας.

Τον Ιούλιο είχε προηγηθεί η ανακοίνωση ότι το Facebook δημιουργεί μια ομάδα εργαζομένων του αφιερωμένη στην ανάπτυξη του «metaverse», η οποία θα αποτελεί μέρος των Εργαστηρίων Πραγματικότητας, του τμήματος της εταιρείας που ήδη δουλεύει πάνω στην προώθηση της εικονικής (virtual) και της επαυξημένης (augmented) πραγματικότητας και των σχετικών εφαρμογών στο πλαίσιο των social media.

Το Facebook έχει ήδη ξεκινήσει, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, τη δοκιμή μιας νέας εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας εξ αποστάσεως, η οποία επιτρέπει σε χρήστες της συσκευής Oculus Quest 2 να πραγματοποιούν εικονικές συναντήσεις μέσω ψηφιακών προσωπικοτήτων τους (αβατάρ).

«Θεωρώ αυτό το έργο ως κρίσιμης σημασίας για την αποστολή μας, επειδή το να μπορούμε να προσφέρουμε μια αίσθηση παρουσίας - σαν να βρίσκεσαι δίπλα ακριβώς στο άλλο άτομο - είναι το ιερό δισκοπότηρο της online κοινωνικής εμπειρίας», είπε ο Ζούκερμπεργκ τη Δευτέρα, λίγες μέρες πριν το Facebook Connect.

To νέο όνομα του Facebook στα κεντρικά του στο Menlo Park
To νέο όνομα του Facebook στα κεντρικά του στο Menlo Park © Getty Images/Ideal Image


Αξίζει να σημειωθεί ότι το Facebook ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει 10.000 νέες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσα στην επόμενη πενταετία με στόχο να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του λεγόμενου «metaverse». «Η επένδυση (σε νέες θέσεις εργασίας) αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στη δύναμη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας τεχνολογίας και στο ευρωπαϊκό δυναμικό των τεχνολογικών ταλέντων. Η Ευρώπη είναι άκρως σημαντική για το Facebook και βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων μας για την ανάπτυξη του metaverse», σύμφωνα με την εταιρεία.

Μια δύσκολη εβδομάδα για το Facebook-Μeta

Η εβδομάδα που πέρασε ήταν αναμφίβολα δύσκολη για τον γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αρκετά διεθνή ΜΜΕ δημοσίευσαν μια σειρά από άρθρα βασισμένα σε έγγραφα της εταιρείας που διέρρευσαν, και αναδεικνύουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η πλατφόρμα ως προς την επιτήρηση του περιεχομένου της σε παγκόσμια κλίμακα. Πρόκειται για έγγραφα που μία πρώην συνεργάτιδα του Facebook, η Φράνσις Χάουγκεν, πήρε μαζί της μετά την αποχώρησή της από την εταιρεία τον περασμένο Μάιο και αποφάσισε να δημοσιοποιήσει, θέλοντας να δείξει ότι η εταιρεία «βάζει το συμφέρον πάνω από την ασφάλεια των χρηστών». Η Wall Street Journal είχε δημοσιοποιήσει επίσης στοιχεία από αυτά τα έγγραφα στη σειρά δημοσιευμάτων της The Facebook Files.

Ο Ζάκερμπεργκ απάντησε στα δημοσιεύματα για τα έγγραφα αυτά τη Δευτέρα, λέγοντας ότι η εταιρεία προσπαθεί να διατηρήσει την ισορροπία ανάμεσα στην ελεύθερη έκφραση, και την προσπάθειά της να περιορίσει το επιβλαβές περιεχόμενο. Όπως εξήγησε, πάνω από 40.000 άτομα εργάζονται στο τμήμα ασφάλειας και προστασίας των χρηστών του Facebook και το κοινωνικό δίκτυο αναμένεται να δαπανήσει περισσότερα από 5 δισ. δολάρια στον συγκεκριμένο τομέα το 2021.

Λίγα 24ωρα αργότερα έκανε την κίνησή του, κάνοντας την ανακοίνωσή ότι το Facebook αλλάζει σε meta, κάνοντας ένα βήμα πιο κοντά στο... αύριο του metaverse.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ   

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ