- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Θεσ/νικη: Βοηθός ανάγνωσης για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες
Μαθητές του ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης βοηθούν με μια εφαρμογή, όσους το χρειάζονται


Μια εφαρμογή για Windows 10 που μετατρέπει οποιοδήποτε γραπτό κείμενο σε φωνή, διευκολύνοντας πολύ τα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες
Τις γνώσεις τους στον προγραμματισμό αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν, πριν λίγο καιρό, τέσσερις μαθητές του τομέα πληροφορικής του ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης Θεσσαλονίκης, έχοντας στο νου τους ότι πολλοί συμμαθητές τους από το δημοτικό με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετώπιζαν προβλήματα στην ανάγνωση. Με εργαλείο τη γλώσσα προγραμματισμού Python δημιούργησαν έναν «βοηθό ανάγνωσης», μια εφαρμογή για Windows 10 που μετατρέπει οποιοδήποτε γραπτό κείμενο σε φωνή, διευκολύνοντας πολύ τα παιδιά που δυσκολεύονται να διαβάσουν.
«Συνήθως τα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση, είτε δυσκολεύονται να κατανοήσουν ένα γραπτό κείμενο είτε, κατά την ανάγνωση, διαβάζουν λέξεις και γράμματα ανάποδα, παραλείπουν συλλαβές ή χάνουν τη σειρά» εξηγεί στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η εκπαιδευτικός του ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης Μαρία Πόπη. Η ίδια σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «οι λέξεις φεύγουν μπροστά από τα μάτια τους σαν τα τρένα. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται κάποιον να τους βοηθήσει να διαβάσουν το κείμενο. Καθώς, όμως, πολλοί γονείς δεν έχουν το χρόνο να ασχοληθούν, το εργαλείο που δημιούργησαν οι μαθητές του ΕΠΑΛ τα βοηθά να είναι πιο ανεξάρτητα και να μπορούν να ακούν το κείμενο ώστε να το κατανοήσουν καλύτερα».
Μέσω της εφαρμογής που παρουσιάζεται στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, το οποίο διοργανώνουν η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα Νόησις - Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΚΔΕΜΤ), το σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος ΚΔΕΜΤ και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου πληροφορικής, ο χρήστης κάνει την αντιγραφή και την επικόλληση του κειμένου σε ένα πλαίσιο και πατώντας, ένα κουμπί, το κείμενο μετατρέπεται σε ήχο. Μπορεί, στη συνέχεια, να το ακούσει, να το σταματήσει σε όποιο σημείο επιθυμεί, να το ξαναπαίξει ή να το σβήσει ώστε αργότερα να επικολλήσει ένα νέο κείμενο. Οι Γιώργος Αναστασιάδης, Βασίλης Σκαπέρδας, Κωνσταντίνος Ζενουλάρι και Κριστιάν Περντρέτσα χρησιμοποίησαν, επίσης, ειδικές βιβλιοθήκες για να δημιουργήσουν ένα γραφικό περιβάλλον ευχάριστο στο χρήστη που να μπορεί να διαχειριστεί τον ήχο ενώ στις προθέσεις τους είναι η δημιουργία έκδοσης της σχετικής εφαρμογής για χρήση σε κινητά τηλέφωνα.
Ρομποτάκι καθοδηγεί άτομα με δυσκολίες στην όραση και στο φάσμα του αυτισμού
Ένα ρομπότ από lego που καθοδηγεί στο χώρο άτομα με δυσκολίες στην όραση και παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, παρουσιάζουν στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής οι μαθητές και οι μαθήτριες από το 5ο και 1ο ΓΕΛ Σερρών το 1ο ΕΠΑΛ Καβάλας και το ΕΕΕΕΚ Σερρών. Όπως αναφέρει ο εκπαιδευτικός τους, Αθανάσιος Γρίψιος, το ρομπότ με την ονομασία «Παις» κινείται πάνω σε τέσσερις ρόδες, έχει αισθητήρες και προγραμματίστηκε για έναν χώρο στον οποίο μπορεί να κινηθεί και ένα παιδί ΑΜΕΑ.
«Το παιδί διευκολύνεται στην κίνησή του στο σπίτι καθώς παίρνει οδηγίες από το ρομπότ για να σηκωθεί από το κρεβάτι, να φορέσει τις παντόφλες, να πάει στο μπάνιο, να βάλει οδοντόκρεμα στην οδοντόβουρτσα, να πλύνει τα δόντια και να κατευθυνθεί στην κουζίνα μέσα από μια ασφαλή διαδρομή για να φάει πρωινό. Κάθε κίνηση του ρομπότ είναι προγραμματισμένη και διευκολύνει ένα άτομο να ακολουθήσει τη φωνή του ώστε να κινηθεί με ασφάλεια στο χώρο, βελτιώνοντας κατά πολύ την αυτονομία του» σημειώνει ο κ. Γρίψιος.
Παράλληλα αναφέρει ότι τα παιδιά δημιούργησαν και ένα δεύτερο ρομποτικό όχημα, με τεχνολογία Raspberry και Arduino, πλακέτα, ρόδες, κάμερες και αισθητήρες. Το ρομπότ αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξ αποστάσεως σε αποθήκες που παρακολουθούν εμπορεύματα, σε ένα απομακρυσμένο αγρόκτημα για να διαπιστώσει αν κάποια ασθένεια έχει προσβάλει τα φυτά ή αν είναι στα σωστά επίπεδα παράγοντες όπως η θερμοκρασία και η υγρασία. «Η όλη διαδικασία προάγει τη συνεργασία και δίνει στα παιδιά που ασχολούνται με το αντικείμενο τη δυνατότητα να υλοποιήσουν τις ιδέες τους, να επιλέξουν αντικείμενο σπουδών ή και να εντάξουν στην ρομποτική την ειδική αγωγή αλλά και επιχειρηματικότητα» προσθέτει.
Ρομπότ αμφίδρομος μεταφραστής Braille
Ρομπότ που «μεταφράζει» αμφίδρομα τα γράμματα σε γραφή Braille για άτομα με δυσκολίες στην όραση δημιούργησαν από την πλευρά τους, και παρουσιάζουν στο συνέδριο, οι μαθητές και οι μαθήτριες της έκτης τάξης του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς. Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό τους Δημήτρη Στεργίου η κατασκευή «αποτελείται ουσιαστικά από δύο είδη ρομπότ, ένα ρομπότ ανάγνωσης (το οποίο με την πίεση κάποιων κουμπιών που αντιστοιχούν σε γράμματα, μετατρέπει τα γράμματα, σε γράμματα στη μορφή Braille πάνω σε μια φωτεινή οθόνη) και ένα ρομπότ γραφής (που διαβάζοντας το σήμα ανάγνωσης το γράφει πάνω σε ένα χαρτί κρατώντας μια γραφίδα)». Μάλιστα, τη στιγμή που σχηματίζεται το γράμμα στο ρομπότ γραφής, το ρομποτάκι μπορεί να ακολουθεί το χέρι ενός μικρού παιδιού, ώστε εκείνο να σχηματίσει το γράμμα.
Η κατασκευή έγινε με μικρά ρομπότ τύπου Arduino με τσιπάκι και ενσωματωμένη οθόνη led ενώ στη διαδικασία βοήθησαν και τα παιδιά της περσινής έκτης δημοτικού του σχολείου που είχαν συναρμολογήσει τα ρομπότ γραφής. «Τα παιδιά διάλεξαν αυτή την κατασκευή ανάμεσα στις ιδέες που προτάθηκαν. Ελπίζουμε να εξελιχθεί σε ένα εργαλείο ελεύθερο για όλους όσοι έχουν τέτοια προβλήματα, κάτι σαν τη μετάφραση του google. Τα σχολεία, άλλωστε, δεν συνδέονται άμεσα με την πώληση ενός προϊόντος αλλά με την προώθηση της ιδέας της προσφοράς» τονίζει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο κ. Στεργίου.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Έφτασε σε απόσταση 5.600 χιλιομέτρων από την επιφάνεια του Άρη, με ταχύτητα των 33.480 χιλιομέτρων την ώρα
Μια συνέντευξη με τον Χαράλαμπο Τσέκερη με αφορμή το ντοκιμαντέρ για την Τεχνητή Νοημοσύνη
Μιλήσαμε με τον Γιώργο Μπαρδάνη και τον Σέργιο Τζιάνο, που έχουν αναλάβει τα μεγαλύτερα drone shows στην Ελλάδα. Μάθαμε το πώς εκτελείται ένα show από τον σχεδιασμό μέχρι το play και το κόστος.
Από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αλλαγές με την επάνοδο Τραμπ
Πώς λειτούργησε μέχρι την μεταμόσχευση που έλαβε χώρα τον Μάρτιο
Υποστηρίζει ότι «δούλευαν χέρι-χέρι» για τον έλεγχο του περιεχομένου στη χώρα - Τι απαντά η Meta
Αναλυτικά τα αστρονομικά γεγονότα του Μαρτίου
«Χάσαμε την επαφή με το σκάφος», ανακοίνωσε ο Νταν Χιούοτ
Ο Ουίλμορ και η Γουίλιαμς είχαν αρχικά προγραμματίσει να παραμείνουν στο διάστημα μόλις μία εβδομάδα
Επιδιώκουν παράλληλα να αναβιώσουν το μαμούθ
Ελπίδες ότι θα αποτελέσει ισχυρό εργαλείο για τη θεραπεία της γνωστικής εξασθένησης
Πιο ανθρώπινο και διαισθητικό, αλλά και πιο ακριβό
Χρήστες αναφέρουν ότι οι ροές τους κατακλύστηκαν από ακατάλληλο υλικό λόγω δυσλειτουργίας του αλγόριθμου
Mετά από 22 χρόνια και 15 στην ιδιοκτησία του τεχνολογικού κολοσσού
Έντονες αντιδράσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών
Το φαινόμενο θα επαναληφθεί το 2040
Ανησυχίες για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.