Τεχνολογια - Επιστημη

Κορωνοϊός και Google: Πώς κινούμαστε μετά την καραντίνα

Δεδομένα για Ελλάδα κι άλλες 130 χώρες – Μειώθηκαν και πού οι επισκέψεις

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η Google αναλύει 131 χώρες την περίοδο πριν και μετά την καραντίνα και παρουσιάζει πώς μετακινήθηκαν οι πολίτες παγκοσμίως.

Δεδομένα από 131 χώρες που δείχνουν κατά πόσο οι επισκέψεις σε καταστήματα, πάρκα και χώρους εργασίας μειώθηκαν τον Μάρτιο, όταν πολλές κυβερνήσεις στον κόσμο προχώρησαν στη λήψη περιοριστικών μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού έδωσε στη δημοσιότητα η Google. Η ανάλυση της Google βασίζεται στα δεδομένα τοποθεσίας δισεκατομμυρίων χρηστών, τη μεγαλύτερη διαθέσιμη δημόσια βάση δεδομένων. Στόχος της ανάλυσης είναι η μηχανή αναζήτησης να βοηθήσει τις αρχές να δουν κατά πόσο οι πολίτες συμμορφώνονται με τις οδηγίες για καραντίνα και παραμονή στο σπίτι. Δείτε εδώ την έρευνα της Google. 

Γραφήματα συγκρίνουν την κίνηση που υπήρχε σε μετρό, τρένα, σταθμούς λεωφορείων και παντοπωλεία συγκεκριμένες ημέρες από τις 16 έως τις 29 Μαρτίου με τις αντίστοιχες ημέρες το χρονικό διάστημα από τις 3 Ιανουαρίου έως τις 6 Φεβρουαρίου.

Στην Ελλάδα, οι επισκέψεις στα μαγαζιά και τους χώρους αναψυχής μειώθηκε κατά 80%, στα παντοπωλεία και φαρμακεία κατά 41% και στους υπαίθριους χώρους κατά 55%. Στην Ιταλία, οι επισκέψεις σε καταστήματα και χώρους αναψυχής όπως εστιατόρια και θέατρα έκαναν βουτιά κατά 94% ενώ η προσέλευση στους χώρους εργασίας μειώθηκε κατά 63%.

Στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια που ήταν η πρώτη που έλαβε περιοριστικά μέτρα οι επισκέψεις σε καταστήματα και χώρους αναψυχής μειώθηκαν κατά 50%. Αντιθέτως, στο Αρκάνσας μια από τις λίγες πολιτείας με σχετικά πιο ελαστικά μέτρα περιορισμού οι επισκέψεις αυτές έπεσαν κατά 29%, το χαμηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί σε αμερικανική πολιτεία.

Οι επισκέψεις στα μαγαζιά αυξήθηκαν στη Σιγκαπούρη, το Ηνωμένο Βασίλειο και αλλού, καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί τέθηκαν σε ισχύ. Οι επισκέψεις σε πάρκα αυξήθηκαν τον Μάρτιο σε ορισμένες κομητείες του Σαν Φρανσίσκο.

Αντίθετα, στην Ιαπωνία, όπου οι αρχές είχαν σχετικά χαλαρή αντιμετώπιση σε ό,τι αφορά τις κοινωνικές αποστάσεις αλλά όπου οι εκκλήσεις αυξάνονται καθημερινά ώστε να κηρυχθεί η χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, οι επισκέψεις σε χώρους ψυχαγωγίας και καταστήματα μειώθηκαν κατά 26%. Οι επισκέψεις στους χώρους εργασίας μειώθηκαν μόλις κατά 9%.

H Google συγκέντρωσε τα δεδομένα από χρήστες που ενεργοποίησαν τη λειτουργία «Υπηρεσίες τοποθεσίας» στις συσκευές τους. Η εταιρεία δήλωσε ότι υιοθέτησε τεχνικά μέτρα για να διασφαλίσει ότι δεν θα μπορούσε να αναγνωριστεί κανένας από τους χρήστες.