Τεχνολογια - Επιστημη

Η ιστορία του Facebook μέσα από εικόνες

Από το Facemash και το TheFacebook του 2004 στο σύγχρονο Facebook του 2019

Νικολέττα Σταμάτη
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Screenshots μας δείχνουν όλες τις αλλαγές που έχουν γίνει στο Facebook μέσα στα 15 χρόνια ύπαρξής του.

Το Facebook σήμερα είναι αρκετά διαδεδομένο ώστε από κάποιους ανθρώπους, κυρίως μικρότερης ηλικίας, να έχει αρχίσει να θεωρείται τετριμμένο και ξεπερασμένο, με πλατφόρμες όπως το Instagram – το οποίο, βέβαια, έχει πλέον αγοράσει – να του κλέβουν την πρωτιά. Ωστόσο, πριν 15 χρόνια, όταν ο Mark Zuckerberg το έβαλε για πρώτη φορά στις ζωές μας, θεωρήθηκε τόσο καινοτόμο και εντυπωσιακό, ώστε σταδιακά να μετατρέψει τον δημιουργό του σε δισεκατομμυριούχο.

Όταν, φυσικά, μας πρωτοσυστήθηκε το 2004, η πλατφόρμα δεν είχε μόνο διαφορετικό όνομα, αλλά και εντελώς διαφορετική χρήση, με το Facemash να καλεί φοιτητές του Χάρβαρντ να επιλέγουν την πιο ωραία από δύο συμφοιτήτριες τους. Βέβαια, γρήγορα άλλαξε πρόσωπο για να μετατραπεί στον πρόδρομο της σημερινής πλατφόρμας δικτύωσης, απευθυνόμενη αρχικά μόνο σε φοιτητές του Χάρβαρντ, επεκτεινόμενη στη συνέχεια σε άλλα πανεπιστήμια των ΗΠΑ και τελικά ανοίγοντας τις υπηρεσίες της σε όλο τον κόσμο.

Εκτός από την ίδια της τη λειτουργία, η πλατφόρμα τα τελευταία 15 χρόνια έχει αλλάξει και κατά πολύ ως προς την εμφάνισή της, γεγονός που συχνά συνδυάζεται και με την προσφορά νέων δυνατοτήτων στους χρήστες. Χάρη σε αυτό, είναι δυνατόν να ανακαλύψουμε όλη την ιστορία του Facebook και μόνο κοιτώντας screenshots του ανά τα χρόνια και να διαπιστώσουμε ότι οι περισσότεροι πειραματισμοί (11 στο σύνολο) φαίνεται να έχουν γίνει στη σελίδα του προφίλ.

Το Facemash κάνει την εμφάνισή του (2004)



Το TheFacebook δημιουργείται για τους φοιτητές του Χάρβαρντ, δίνοντας τη δυνατότητα αναζήτησης ανθρώπων από το πανεπιστήμιο και ατόμων που έχουν τα ίδια μαθήματα, ενώ περιλαμβάνει και μία σελίδα αναζήτησης ανθρώπινου δυναμικού (2004)







Η πλατφόρμα επεκτείνεται και σε άλλα πανεπιστήμια των ΗΠΑ και δημιουργούνται η σελίδα προφίλ και οι ομάδες (2004-2005)





Η πλατφόρμα μετονομάζεται σε σκέτο Facebook και αποκτά νέο logo και εικονίδιο, ενώ η σελίδα προφίλ ανανεώνεται (2005)







Η σελίδα σύνδεσης και η σελίδα προφίλ αποκτούν νέα εμφάνιση, ενώ δημιουργείται το Facebook Blog (2006)







Η σελίδα προφίλ ανανεώνεται και πάλι, ενώ πλέον υπάρχει και η σελίδα φωτογραφιών (2007)





Η σελίδα σύνδεσης αλλάζει ξανά, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με την σελίδα προφίλ δύο φορές, με την δημιουργία του «τοίχου» (2008)







Οι σελίδες προφίλ αλλάζουν και πάλι στιλ, το Facebook γίνεται διαθέσιμο στα Android και πλέον διατίθενται εφαρμογές, όπως το παιχνίδι FarmVille, εντός της πλατφόρμας (2009)







Οι Ερωτήσεις του Facebook δημιουργούνται, ενώ την εμφάνισή τους κάνουν και οι σελίδες (2010)





Το Facebook αλλάζει κατά πολύ την εμφάνισή του, με την δημιουργία του χρονολογίου (2011)



Για πρώτη φορά βλέπουμε διαφήμιση στην πλατφόρμα (2012)



Το χρονολόγιο αλλάζει εμφάνιση και γίνεται μονόστηλο (2013)



Για ακόμα μία φορά, βλέπουμε μικρές αλλαγές στο χρονολόγιο (2014)



Το Facebook αποκτά νέο logo, ενώ η σελίδα σύνδεσης και η σελίδα προφίλ αλλάζουν εμφάνιση (2015)







Η σελίδα προφίλ αλλάζει και πάλι (2017)



Το Facebook δίνει μία πιο σύγχρονη αισθητική σε όλη του την εμφάνιση (2019)