Υπάρχει τελικά θέση στο αεροπλάνο που μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες επιβίωσης σε περίπτωση ατυχήματος;
Το μεγάλο ερώτημα της ασφάλειας σε σχέση με τη θέση του επιβάτη
Οι πιθανότητες επιβίωσης ενός επιβάτη μπορεί να αυξομειώνονται ανάλογα με τη θέση στην οποία κάθεται στο αεροπλάνο σε περίπτωση συντριβής;
Κατά καιρούς διαβάζουμε δημοσιεύματα που υποστηρίζουν πως οι πιθανότητες επιβίωσης ενός επιβάτη μπορεί να αυξομειώνονται ανάλογα με τη θέση στην οποία κάθεται στο αεροπλάνο σε περίπτωση συντριβής. Ποια είναι όμως η αλήθεια και κατά πόσο ισχύει ο ισχυρισμός;
Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), δεν έχει μελετήσει ποτέ την ασφάλεια των επιβατών με βάση τη θέση στην οποία κάθονται. Είναι σαφές πως μεγάλο ρόλο στην επιβίωση των επιβατών παίζει το είδος της συντριβής (πχ πρόσκρουση στο έδαφος με τη μύτη, πρόσκρουση σε νερό κτλ). Δεν επιδέχεται αμφιβολίας επίσης το γεγονός πως το ταξίδι με αεροπλάνο είναι με διαφορά το ασφαλέστερο σε σχέση με άλλα μέσα μεταφοράς.
Το πρώτο είναι από το Popular Mechanics και δημοσιεύτηκε το 2007, μελετώντας δεδομένα του NTSB σχετικά με συντριβές αεροσκαφών από το 1971 και συμπεριλάμβαναν τους αριθμούς νεκρών και επιζώντων καθώς και τις θέσεις στις οποίες κάθονταν. Το συμπέρασμα ήταν πως αυτοί που κάθονταν κοντά στην ουρά του αεροσκάφους, είχαν 40% περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης. Συγκεκριμένα, οι θέσεις πίσω από τις πτέρυγες του αεροσκάφους, είχαν επιβιωσιμότητα 69%, οι θέσεις κατά μήκος της πτέρυγας 56% και οι μπροστινές θέσεις 49%.
Η δεύτερη αξιόλογη ανάλυση είναι αυτή του Time που δημοσιεύτηκε το 2015 και εξέτασε δεδομένα 35 χρόνων της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας (FAA). Μελετήθηκαν 17 αεροπορικά δυστυχήματα από το 1985 έως το 2000, για τα οποία υπήρχαν δεδομένα για νεκρούς και επιζώντες καθώς και οι θέσεις στις οποίες κάθονταν. Η ανάλυση έδειξε πως όσοι κάθονταν στο πίσω 1/3 του αεροσκάφους, είχαν λιγότερες πιθανότητες θανάτου κατά 32%, σε σχέση με όσους καθόντουσαν κατά μήκος των πτερύγων (39%) και στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους (38%). Επιπλέον, οι μεσαίες θέσεις στο πίσω μέρος είχαν ακόμη χαμηλότερη πιθανότητα θανάτου με ποσοστό 28%.
Διαβάστε τη συνέχεια στο Πτήση & Διάστημα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το συνολικό αποτύπωμα της πλατφόρμας είναι περίπου 50 εκατ. μετρικοί τόνοι CO2e
Θέλοντας να τεστάρω τις δυνατότητες και τα όρια του εργαλείου, άρχισα να ζητάω συμβουλές θεωρώντας μάλλον απίθανο (και ηθικά απωθητικό) το να το χρησιμοποιήσω. Μέσα σε μισή ώρα είχα αγοράσει μηνιαία συνδρομή.
Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για την τεχνολογική εκπαίδευση
Τα τεχνικά προβλήματα όσον αφορά τη σύνδεση και παραμονή στα εν λόγω μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρατηρούνται μάλιστα και στην Ελλάδα.
Το design και οι επιδόσεις του μέλλοντος στο σήμερα
Από τη θεραπεία αυτοάνοσων νοσημάτων με Τ-κύτταρα μέχρι δείγματα χώματος από τη Σελήνη
Οι επιστήμονες το 1998 αποκάλυψαν ότι αυτή η διαστολή επιταχύνεται, με την υποτιθέμενη αιτία να είναι η σκοτεινή ενέργεια
Τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα προήλθαν από ένα νέο τσιπ που ονομάζεται Willow
Πάνω από 15 εκατομμύρια διαδικτυακές απειλές το 2024 - Ανάγκη για ενισχυμένα μέτρα προστασίας
Τα ευρήματα μεγάλης έρευνας
Είναι τόσο μεγάλο κομμάτι της ζωής μας πια, που όταν δεν υπάρχει σύνδεση, κάτι μας πιάνει…
Όψεις της πόλης, αναμνήσεις, πράγματα που συνέβησαν παλιά, και πράγματα που συμβαίνουν σήμερα γύρω μας
Θα αργήσει η επιστροφή των ΗΠΑ στη Σελήνη
Η υπηρεσία λειτουργεί επί του παρόντος σε μερικές τοποθεσίες στις ΗΠΑ, στο Τέξας και την Αριζόνα
«Τα παιδιά χάνουν τον προσανατολισμό τους, ασχολούνται μόνο με likes»
Διαφορετική εικόνα από εκείνη που επικράτησε στις αγιογραφίες
Πόσο θα επηρεαστεί το οικοσύστημα και το κλίμα της Γης
Σε όλο τον κόσμο γίνονται προσπάθειες για την ανάπτυξη ανθεκτικών καλλιεργειών
Μερικά από τα πιο εμβληματικά και αγαπημένα παιχνίδια πρωταγωνιστούν στο επετειακό clip
Μια επένδυση που ξεπερνά τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.