Ταξιδια

10 σημαντικά λάθη που κάνουν οι επιβάτες στο αεροπλάνο και πώς να τα αποφύγετε

Έξυπνες λύσεις για άνετα ταξίδια

Newsroom
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Ποια είναι τα 10 μεγαλύτερα λάθη των επιβατών αεροπλάνου και πώς να τα αποφύγετε

Μία πτήση με αεροπλάνο μπορεί να είναι μια υπέροχη εμπειρία, αλλά όλοι έχουμε δει αυτόν τον επιβάτη (ή έχουμε υπάρξει αυτός ο επιβάτης) που δυσκολεύει τις ζωές όλων γύρω του. Από τις υπερμεγέθεις χειραποσκευές μέχρι την απότομη ανάκλιση του καθίσματος, αυτά τα συνηθισμένα λάθη μετατρέπουν τις πτήσεις σε πονοκέφαλο.

Ας ρίξουμε μια ματιά στα 10 μεγαλύτερα λάθη και πώς να τα αποφύγετε, καθώς η σύνεση συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση των αεροπορικών ταξιδιών για όλους μας. Οι συνταξιδιώτες σας θα σας ευγνωμονούν.

1. Υπερφόρτωση του χώρου αποσκευών πάνω από τα καθίσματα

Το πρόβλημα

Συχνά θα παρατηρήσετε επιβάτες να δυσκολεύονται με υπερμεγέθεις αποσκευές ή να προσπαθούν να χωρέσουν πολλά αντικείμενα που υπερβαίνουν τα όρια των χειραποσκευών.

Μικρά αντικείμενα όπως παλτά και τσάντες για φορητούς υπολογιστές καταλαμβάνουν χώρο που προορίζεται για μεγαλύτερες χειραποσκευές.

Το να βρείτε την τσάντα σας φυλαγμένη μακριά από το κάθισμά σας μπορεί πραγματικά να σας καθυστερήσει όταν έρθει η ώρα να αποβιβαστείτε.

Οι διαφωνίες για τους χώρους αποσκευών συχνά προκαλούν καθυστερήσεις των πτήσεων και δημιουργούν ένταση μεταξύ των επιβατών.

Οι υπερβολικά γεμάτοι χώροι  μπορεί να είναι επικίνδυνοι – τα αντικείμενα μπορεί να πέσουν σε περίπτωση αναταραχών ή κενών αέρος.

Έξυπνες λύσεις για την επόμενη πτήση σας

Ταξιδέψτε ελαφριά και ελέγξτε ξανά τα όρια μεγέθους χειραποσκευών της αεροπορικής σας εταιρείας πριν από την επιβίβαση.

Αναζητήστε χώρο για τα αντικείμενά σας κοντά στο κάθισμά σας, αλλά αποφύγετε την αποθήκευση αντικειμένων πίσω από το κάθισμά σας.

Κρατήστε τα μικρότερα αντικείμενά σας (τσάντα, φορητό υπολογιστή, σνακ) κάτω από το μπροστινό σας κάθισμα.

Πάντα να ρωτάτε μια αεροσυνοδό ή τον κάτοχο της τσάντας πριν μεταφέρετε τα υπάρχοντα κάποιου άλλου.

 

2. Η ανάκληση του καθίσματός σας χωρίς δεύτερη σκέψη

Κατανοώντας το πρόβλημα

Η απότομη ανάκληση μειώνει σημαντικά τον ήδη περιορισμένο χώρο για τα πόδια του επιβάτη πίσω σας.

Μπορεί να διαταράξει την εργασία κάποιου με φορητό υπολογιστή ή την εμπειρία φαγητού χωρίς προειδοποίηση.

Κίνδυνοι που προκαλούν διαρροές ποτών και ατυχήματα με τρόφιμα κατά τη διάρκεια του σερβιρίσματος γευμάτων.

Κάνει την πτήση εξαιρετικά άβολη για τους ψηλότερους επιβάτες που χρειάζονται περισσότερο χώρο για τα πόδια τους.

Οδηγεί σε περιττές εντάσεις και συγκρούσεις μεταξύ των επιβατών.

Τι μπορείτε να κάνετε

Κρατήστε το κάθισμά σας σε όρθια θέση κατά τη διάρκεια μικρότερων πτήσεων όποτε είναι δυνατόν.

Αν χρειαστεί να ξαπλώσετε, κάντε το σταδιακά και αργά.

Ρίξτε μια γρήγορη ματιά πίσω σας πρώτα – ελέγξτε αν τρώνε ή εργάζονται.

Απλώς ρωτήστε το άτομο από πίσω αν είναι εντάξει να ξαπλώσετε – λίγη ευγένεια κάνει πολλά.

Σκεφτείτε να ξαπλώσετε μόνο εν μέρει αντί να «ρίξετε» το κάθισμα εντελώς πίσω.

 

3. Κλωτσώντας ή χτυπώντας το κάθισμα του μπροστινού σας

Επιπτώσεις σε άλλους επιβάτες

Τα συνεχή κλωτσήματα και χτυπήματα διαταράσσουν σοβαρά τον επιβάτη μπροστά σας.

Δυσκολεύονται να κοιμηθούν, να εργαστούν ή να χαλαρώσουν κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Μπορεί να προκληθεί σωματική δυσφορία από επαναλαμβανόμενα τραντάγματα.

Μπορεί να προκληθούν ατυχήματα εάν οι επιβάτες τρώνε ή πίνουν.

Συχνά οδηγεί σε ένταση και δυσάρεστες αντιπαραθέσεις μεταξύ των επιβατών.

Συνήθεις αιτίες

Τα παιδιά γίνονται ανήσυχα και παίζουν με οθόνες στις πλάτες των καθισμάτων.

Προσπαθώντας να τεντώσετε τα πόδια σας σε στενούς χώρους.

Χρήση του μπροστινού καθίσματος για στήριξη.

Οι ψηλοί επιβάτες δυσκολεύονται με περιορισμένο χώρο για τα πόδια τους.

Συμβουλές για την αποφυγή ενόχλησης του μπροστινού επιβάτη

Κρατήστε τα πόδια των παιδιών μακριά από το μπροστινό κάθισμα.

Αγγίξτε απαλά τις οθόνες ψυχαγωγίας για να μην ενοχλείτε τους άλλους.

Δοκιμάστε να καθίσετε σταυροπόδι.

Χρησιμοποιήστε τα δικά σας μπράτσα ή το κάθισμά σας για στήριξη όταν στέκεστε.

Κλείστε θέσεις στις σειρές εξόδου ή σε πιο άνετες θέσεις (αν υπάρχουν) σε περίπτωση που είστε ψηλοί.

 

4. Αφαιρώντας παπούτσια και κάλτσες κατά τη διάρκεια της πτήσης

Πώς επηρεάζει τους συνεπιβάτες σας

Δημιουργεί δυσάρεστες οσμές στον περιορισμένο χώρο της καμπίνας.

Μπορεί να μεταδώσει βακτήρια και μύκητες σε άλλους επιβάτες.

Το περπάτημα χωρίς παπούτσια σας εκθέτει σε επιβλαβή βακτήρια, ειδικά στις τουαλέτες.

Το να βάζεις τα πόδια σου ξυπόλητα στα μπράτσα ή στον χώρο των άλλων είναι ασέβεια.

Κάνει τους άλλους επιβάτες να νιώθουν άβολα στον κοινόχρηστο χώρο τους.

Έξυπνες λύσεις για άνετα ταξίδια

Φοράτε τα παπούτσια, ειδικά κατά την απογείωση και την προσγείωση.

Αν βγάζετε παπούτσια, να φοράτε πάντα καθαρές κάλτσες.

Παντόφλες ταξιδιού για άνεση κατά τη διάρκεια μεγάλων πτήσεων.

Χρησιμοποιήστε κάλτσες συμπίεσης για να αντιμετωπίσετε το πρήξιμο των ποδιών.

Να είστε προσεκτικοί με την άνεση των άλλων και να τηρείτε τους βασικούς κανόνες υγιεινής.

 

5. Βιάζεστε να σηκωθείτε μόλις προσγειωθεί το αεροπλάνο

Γιατί είναι πρόβλημα για όλους

Το κλείσιμο του διαδρόμου εμποδίζει τους άλλους να έχουν πρόσβαση στις αποσκευές τους.

Το να στέκεστε πριν σβήσει η πινακίδα της ζώνης ασφαλείας θέτει σε κίνδυνο την ασφάλειά σας κατά την προσγείωση.

Η πρόωρη παραλαβή των σάκων πάνω από το κεφάλι μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα και τραυματισμούς.

Δημιουργεί χάος και καθυστερήσεις αντί για μια ομαλή έξοδο.

Προκαλεί άγχος και απογοήτευση στους συνεπιβάτες.

Έξυπνοι τρόποι για να αντιμετωπίσετε την αποβίβαση

Μείνετε καθισμένοι μέχρι να σβήσει η πινακίδα με τη ζώνη ασφαλείας.

Σταθείτε όρθιοι μόνο όταν έχετε αρκετό χώρο για να μην εμποδίζετε τους άλλους.

Περιμένετε να βγουν πρώτα οι επιβάτες μπροστά.

Ετοιμάστε τα πράγματά σας ενώ κάθεστε για να εξοικονομήσετε χρόνο.

Αν βιάζεστε να προλάβετε την επόμενη πτήση σας, ενημερώστε ευγενικά τους άλλους - οι περισσότεροι θα καταλάβουν.

 

6. Μιλώντας δυνατά ή κάνοντας μεγάλες συζητήσεις

Πώς η δυνατή ομιλία επηρεάζει τους άλλους

Εμποδίζει τους επιβάτες να κοιμηθούν, να διαβάσουν ή να χαλαρώσουν.

Δυσκολεύει την ακρόαση σημαντικών ανακοινώσεων του πληρώματος.

Μπορεί να προκαλέσει μια αλυσιδωτή αντίδραση από δυνατές φωνές.

Διαταράσσει το συνολικά γαλήνιο περιβάλλον της καμπίνας.

Οδηγός σας για μια ήρεμη συζήτηση

Κρατήστε τη φωνή σας χαμηλή και ήρεμη.

Λάβετε υπόψη ότι οι παρατεταμένες συζητήσεις μπορεί να κουράσουν τους άλλους επιβάτες.

Δώστε προσοχή αν ο συνεπιβάτης σας φαίνεται αδιάφορος για την συνομιλία (όπως να χρησιμοποιεί ακουστικά ή να εστιάζει σε ένα βιβλίο).

Κρατήστε τις μακροσκελείς συνομιλίες για μετά την πτήση.

Σκεφτείτε τους συνεπιβάτες που μπορεί να προσπαθούν να ξεκουραστούν.

 

7. Χρήση ηλεκτρονικών συσκευών χωρίς ακουστικά

Γιατί ενοχλεί τους συνεπιβάτες σας

Διαταράσσει την προσπάθεια άλλων να ξεκουραστούν, να διαβάσουν ή να απολαύσουν την πτήση τους.

Ιδιαίτερα ενοχλητικό κατά τη διάρκεια πτήσεων μεγάλων αποστάσεων ή νυχτερινών πτήσεων.

Δημιουργεί ένταση μεταξύ των επιβατών που επιθυμούν ησυχία.

Η ταυτόχρονη αναπαραγωγή πολλών συσκευών μπορεί να δημιουργήσει χάος.

Δυσκολεύει την ακρόαση σημαντικών ανακοινώσεων.

Τι περιμένουν οι αεροπορικές εταιρείες από εσάς

Απαιτούνται ακουστικά αν θέλετε να απολαύσετε τη μουσική σας ή μια ταινία.

Οι κανόνες ισχύουν για τηλέφωνα, tablet, φορητούς υπολογιστές και συσκευές παιχνιδιών.

Η μη συμμόρφωση ενδέχεται να σας υποχρεώσει να απενεργοποιήσετε τη συσκευή σας.

Αυτές οι πολιτικές συμβάλλουν στη διατήρηση ενός ειρηνικού περιβάλλοντος στην καμπίνα.

Απλές λύσεις για την άνεση όλων

Να έχετε πάντα ακουστικά στη χειραποσκευή σας.

Διατηρήστε την ένταση του ήχου σε ένα λογικό επίπεδο.

Χρησιμοποιήστε υπότιτλους αν δεν έχετε ακουστικά.

Σίγαση της συσκευής σας όταν δεν χρησιμοποιείτε ακουστικά.

8. Δεν καλύπτετε το στόμα σας όταν βήχετε ή φτερνίζεστε

Γιατί έχει σημασία για την υγεία όλων

Απελευθερώνει μικρόβια και σταγονίδια στον αέρα της κοινόχρηστης καμπίνας.

Μολύνει επιφάνειες όπως τραπεζάκια και μπράτσα.

Μπορεί να επηρεάσει σοβαρά άτομα με αναπνευστικά προβλήματα.

Κίνδυνος εξάπλωσης κρυολογήματος, γρίπης και άλλων λοιμώξεων.

Κάνει τους συνεπιβάτες να ανησυχούν για την υγεία τους.

Πώς να προστατεύσετε τον εαυτό σας και τους άλλους

Καλύπτετε πάντα το στόμα σας με ένα χαρτομάντιλο ή τον αγκώνα σας.

Φοράτε μάσκα προσώπου εάν έχετε συμπτώματα.

Αποφύγετε τα ταξίδια εάν είστε σοβαρά άρρωστοι.

Κρατήστε το απολυμαντικό χεριών και τα χαρτομάντιλα σε κοντινή απόσταση.

Ζητήστε θέση στο παράθυρο για να ελαχιστοποιήσετε την επαφή με άλλους.

9. Αποκλεισμός του διαδρόμου κατά την επιβίβαση

Πώς το μπλοκάρισμα του διαδρόμου επηρεάζει τους πάντες

Καθυστερεί τη διαδικασία επιβίβασης για ολόκληρη την πτήση.

Δημιουργεί σημεία συμφόρησης.

Κίνδυνος ατυχημάτων με αποσκευές.

Δυσκολεύει τη διέλευση όσων χρειάζονται βοήθεια.

Μπορεί να είναι επικίνδυνο κατά τη διάρκεια εκκενώσεων έκτακτης ανάγκης.

Έξυπνοι τρόποι για αποτελεσματική επιβίβαση

Περιμένετε τη σειρά σας – αφήστε αυτούς που είναι μπροστά σας να κινηθούν πρώτοι.

Να έχετε έτοιμα τα απαραίτητα (βιβλία, ακουστικά) πριν την επιβίβαση.

Αποθηκεύστε την χειραποσκευή σας αμέσως στο ντουλάπι πάνω από τα καθίσματα.

Να έχετε τα σακίδια πλάτης μπροστά ή στο πλάι σας για να μην χτυπήσετε άλλους.

Αν χρειάζεστε επιπλέον χρόνο, μπείτε στη σειρά σας ή σε μια άδεια θέση για να περάσουν και άλλοι.

10. «Κλέβοντας» τη θέση κάποιου άλλου

Γιατί έχει σημασία όταν κάθεσαι σε λάθος θέση

Προκαλεί αναστάτωση και ταλαιπωρία για πολλούς επιβάτες.

Δημιουργεί ένταση και διαφωνίες μεταξύ των ταξιδιωτών.

Αναγκάζει τους νόμιμους κατόχους καθισμάτων να τοποθετηθούν σε λιγότερο άνετες θέσεις.

Άδικο για όσους πλήρωσαν επιπλέον για συγκεκριμένες θέσεις.

Διαταράσσει την προγραμματισμένη παροχή γευμάτων και τις πτήσεις.

Ο σωστός τρόπος

Να χρησιμοποιείτε πάντα τη θέση που σας έχει ανατεθεί, εκτός εάν το προσωπικό σας έχει δώσει διαφορετικές οδηγίες.

Κλείστε θέσεις μαζί εκ των προτέρων για οικογενειακά ταξίδια.

Ρώτα ευγενικά αν θέλεις να ανταλλάξεις, αλλά δέξου το «όχι».

Αν κάποιος κάθεται στη θέση σας, δείξτε την κάρτα επιβίβασης και ζητήστε βοήθεια από το πλήρωμα, αν χρειαστεί.