Περιβαλλον

Αγώνας κατά του πλαστικού στις θάλασσες

Παγκόσμια ευαισθητοποίηση με υψηλές επιδόσεις virality

Αλκιβιάδης Σιαράβας
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Οι ωκεανοί αντιμετωπίζουν μια τεράστια και αυξανόμενη απειλή από κάτι που συναντάμε στην καθημερινότητά μας: τα πλαστικά. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο περίπου 17,6 δισεκατομμύρια λίβρες πλαστικών διοχετεύονται στο θαλάσσιο περιβάλλον από χερσαίες πηγές. Το πρόβλημα πλέον έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις και ενώ πριν από μερικά χρόνια το πλαστικό συμβόλιζε την pop κουλτούρα και ήταν συνυφασμένο με το στιλ, πια η δαιμονοποίησή του δεν έχει επιστροφή.

Στον αγώνα για την πάταξη και περιορισμό του κακού πλαστικού επιστρατεύτηκαν οι διαφημιστικές για να αναδείξουν το έργο ΜΚΟ για την προστασία του περιβάλλοντος. Μερικές από αυτές έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον και ακολουθεί μια επιλογή.

Sea Shepherd

Η MKO Sea Shepherd σε συνεργασία με την FF της Νέας Υόρκης δημιούργησε μια ταινία η οποία στόχευε στο να κεντρίσει το ενδιαφέρον των millennials στα social media. Μια ονειρική ατμόσφαιρα μετατρέπεται σύντομα σε έναν εφιάλτη με μεγάλα θαλάσσια ζώα να έχουν εγκλωβιστεί για τα καλά σε πλαστικές μεμβράνες. Η ταινία αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα virals της φετινής χρονιάς!

Plastic Soup Foundation

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Life+, η ΜΚΟ Plastic Soup Foundation προβλημάτισε για πρώτη φορά σε μεγάλη κλίματα το ευρύ κοινό για τη μόλυνση που δημιουργεί το πλύσιμο ρούχων στους ωκεανούς!

Waste Free Ocean

Με κεντρική ιδέα ένα παιδικό βιβλίο, επίκληση στο συναίσθημα και επιτηδευμένα amateur κινηματογράφηση, το γερμανικό γραφείο Jung von Matt δημιούργησε για την ΜΚΟ Waste Free Oceans μια υπέροχη ταινία.

United Nation

Η πιο οργανωμένη και επικοινωνιακά ολοκληρωμένη καμπάνια έρχεται από τα Ηνωμένα Έθνη με την υπογραφή “tag”. Μια σειρά ταινιών με manifesto την υπεύθυνη για θέματα περιβάλλοντος Patricia Espinosa να εξομολογείται τα πλαστικά που χρησιμοποιούσε και πλέον να παροτρύνει την αντικατάστασή τους με επαναχρησιμοποιούμενα υλικά. Στην πρωτοβουλία αυτή καλείσαι να κάνεις tag άλλους φίλους στα social media και έτσι να διαδόσεις δραστικά το μήνυμα.

Πλήθος tagged στην καμπάνια που το κάνουν να μοιάζει με παιχνίδι: