- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Νέα χαμηλότερα όρια στους ρύπους, στην Ευρώπη
Με τη νέα νομοθεσία προβλέπεται να μειωθούν οι επιπτώσεις στην υγεία κατά 50% μέχρι το 2030
Πάνω από 400.000 πρόωρους θανάτους προκάλεσε η ατμοσφαιρική ρύπανση το 2010 στους κατοίκους των πόλεων της ΕΕ, ενώ μεγάλες ήταν και οι συνέπειες για τα εδάφη και τα οικοσυστήματα Natura 2000. Το οικονομικό κόστος από την έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση κυμαίνεται μεταξύ 330-940 δις ευρώ από τις χαμένες ημέρες εργασίες, το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης, την απώλεια των καλλιεργειών ακόμη και τις ζημιές στα κτίρια που προκαλεί η ατμοσφαιρική ρύπανση.
Για τους λόγους αυτούς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη μείωση των επιτρεπόμενων εθνικών ορίων για τις εκπομπές βασικών ρύπων μέχρι το 2030. Η νέα νομοθεσία ορίζει τις εθνικές δεσμεύσεις για τη μείωση των ρύπων που προέρχονται από τις μεταφορές, από τη βιομηχανία, από τη θέρμανση, από τη γεωργία, από τους τομείς παραγωγής ενέργειας ακόμη και από τα απόβλητα. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος με τη νέα νομοθεσία προβλέπεται να μειωθούν οι επιπτώσεις στην υγεία κατά 50% μέχρι το 2030.
«Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η υπ’αριθμόν ένα περιβαλλοντική αιτία θανάτου στην ΕΕ. Το πολιτικό σκηνικό έχει αλλάξει δραματικά κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών με το ζήτημα της ποιότητας του αέρα να βρίσκεται πλέον ψηλά στη δημόσια ατζέντα σε συνδυασμό με το σκάνδαλο της Volkswagen και το ζήτημα των εκπομπών ρύπων των οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Ίσως έχουμε επικεντρωθεί τόσο πολύ την τελευταία δεκαετία στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, που παραμελήσαμε την ποιότητα του αέρα. Πιστεύω ακράδαντα ότι αυτή η απόφαση είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν είναι η τέλεια λύση, αλλά θα οδηγήσει σε μεγάλο βαθμό στην βελτίωση της υγείας των πολιτών μας» ανέφερε η εισηγήτρια του ΕΚ κ. Julie Girling.
Σύμφωνα με το νέο νόμο θα πρέπει να εντοπίζονται οι πηγές από τις οποίες προέρχεται η ατμοσφαιρική ρύπανση και να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα μείωσης της. Ένα παράδειγμα είναι η ρύπανση που προέρχεται από τα αυτοκίνητα οι μετρήσεις να αφορούν τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης και όχι τις εργαστηριακές, μετά από την αποτυχία που είχε αυτό το σύστημα όπως αποδείχτηκε όχι μόνο με το σκάνδαλο της VW αλλά και στα δοκιμαστικά τεστ για τα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας με κινητήρες diesel.
Στην Ελλάδα πέρα από την κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις πόλεις, που θα πρέπει να επανεξεταστεί, θα πρέπει να δούμε σοβαρά και την απαγόρευση της χρήσης χημικών από την αστυνομία, που έχει γίνει καθημερινή κατάσταση, με το κέντρο της Αθήνας να μυρίζει μονίμως δακρυγόνα. Κανείς δεν έχει σκεφτεί και δεν έχει δώσει τη πρέπουσα σημασία για τις συνέπειες που έχει αυτή η αλόγιστη χρήση υγεία των κατοίκων της πόλης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα μέτρα που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση δεν επαρκούν
Πώς κατάφεραν οι επιστήμονες να βγάλουν αυτό το συμπέρασμα
Οι ήδη διαμορφωμένες θέσεις και τα περιθώρια για αλλαγές
«Πιστεύω ότι υπάρχουν δυνατότητες ακόμα να αξιοποιήσουμε υπόγεια νερά» υποστήριξε ο καθηγητής
Η επαναφορά του πουλιού συνδέθηκε μάλιστα με την προστασία ενός άλλου απειλούμενου είδους
Κάθε σταγόνα που σώζεται είναι μια σταγόνα που επιστρέφει στη φύση
Πώς οι μιμήσεις τους βοηθούν τους επιστήμονες να αποκωδικοποιήσουν την επικοινωνία τους
Υπολογίζεται ότι μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ το 1928
Μεγάλη επιχείρηση απομάκρυνσης 40 τόνων απορριμμάτων από τον Σαρωνικό Κόλπο
Μαζί για ένα πράσινο αύριο
Ένα βήμα προς την ανεξαρτησία, την επαγγελματική εξέλιξη και την πράσινη εργασία
Ένα ακόμα βήμα προς το «Εργοστάσιο του Μέλλοντος»
Ευθύνη, προοπτική και μια νέα πράσινη σελίδα που γράφεται με πράξεις
Κάθε βιώσιμη κατασκευή είναι μια υπόσχεση προς τις επόμενες γενιές
Η δύναμη της φύσης συναντά τη βιώσιμη ανάπτυξη
Μια διαδρομή που συνδυάζει την παράδοση με το βλέμμα στο αύριο
Σε φτωχές χώρες που ήδη δοκιμάζονται από τι θερμοκρασία οι χειρότερες συνέπειες
Η πρώτη τεκμηριωμένη χρήση εργαλείου από το συγκεκριμένο ζώο στη φύση
Ποια είναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.