- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ανασχεδιάζοντας το κυκλοφοριακό: Μικρές τοπικές διαπλατύνσεις πεζοδρομίων
Το παράδειγμα της οδού Σκουφά στο Κολωνάκι
Ανασχεδιάζοντας το κυκλοφοριακό – Μέρος 2: Διαπλατύνσεις πεζοδρομίων. Η πρόταση του συγκοινωνιολόγου Σταύρου Κωνσταντινίδη.
Το κυκλοφοριακό δεν λύνεται οριστικά σε καμία μεγαλούπολη. Είναι ένα διαρκές και εξελισσόμενο πρόβλημα, που λαμβάνει στον χρόνο νέες μορφές, κι έτσι χρειάζεται συνεχώς νέα μέτρα και εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης.
Πάντως για τη χώρα μας, θα έπρεπε να αλλάξει ολοκληρωτικά το υπόδειγμα οργάνωσης και σχεδιασμού των πόλεων, με διακριτική αποθάρρυνση της χρήσης των ΙΧ αυτοκινήτων και ταυτόχρονη ενίσχυση των ΜΜΜ, που σήμερα δεν υπάρχει. Η πολιτική τάξη είτε δεν ξέρει είτε δεν δύναται να αναλάβει το πολιτικό κόστος. Δεν έχει αφήγημα λύσης για το πρόβλημα.
Αλλά και μέχρι τότε υπάρχουν δεκάδες πράγματα που πρέπει να κάνουμε, καθώς δεν έχουμε προχωρήσει σχεδόν σε τίποτα από τη δεκαετία του ’80 έως σήμερα.
Η ATHENS VOICE ανοίγει τον διάλογο για μια καλύτερη ζωή των ανθρώπων και των πόλεων, με μια σειρά εύγλωττων και εκλαϊκευμένων άρθρων για το μεγαλύτερο αστικό περιβαλλοντικό πρόβλημα, που θίγει βάναυσα τον πολιτισμό της καθημερινότητας. Το πρόβλημα της λειτουργίας της Αθήνας και των ελληνικών πόλεων. Ο γνωστός συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης στο δεύτερο άρθρο του αναλύει το τι συμβαίνει στη χώρα μας και προτείνει τι θα μπορούσαμε να κάνουμε χωρίς να πρέπει «να ανακαλύψουμε την Αμερική».
Πρόταση 2η: Μικρές τοπικές διαπλατύνσεις πεζοδρομίων
Η στάθμευση καταλαμβάνει κάθε ζωτικό ελεύθερο χώρο. Τα αυτοκίνητα βρίσκονται το ένα πίσω από το άλλο για εκατοντάδες μέτρα, κάνοντας την καθημερινή ζωή δύσκολη έως αβίωτη. Οι πεζοί είναι εγκλωβισμένοι, η αισθητική και περιβαλλοντική υποβάθμιση είναι μεγάλη. Έτσι προτείνουμε ανά 20 με 30 μέτρα να σπάει το μπλοκ της στάθμευσης, δημιουργώντας μια μικρή όαση πεζοδρομίου με καθιστικά και πράσινο. Μια τέτοια μαζική παρέμβαση σε ολόκληρη την Αθήνα θα πρόσφερε άμεσα την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και της αίσθησης των πολιτών και επισκεπτών.
Ας δούμε το παράδειγμα στην οδό Σκουφά:
Τι πρέπει να γίνει
Προτείνεται η δημιουργία τοπικών διαπλατύνσεων, ανακτώντας μέρος του δημόσιου χώρου προς όφελος των πεζών. Οι επεκτάσεις αυτές καταλαμβάνουν περίπου τη θέση στάθμευσης ενός οχήματος και τα κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά της οδού μένουν και πάλι αμετάβλητα, καθώς οι τοπικές διαπλατύνσεις δεν ξεπερνούν σε πλάτος τα 2 μέτρα, όσο δηλαδή και το πλάτος παράλληλης στάθμευσης παρά την οδό.