- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
Τα παράπονά σας στον Δήμαρχο: Η εύκολη λύση για μη ενημερωμένους πολίτες
Η απάντηση της Μάρως Ευαγγελίδου, αντιδημάρχου αστικής αναζωογόνησης και ανθεκτικότητας, στο άρθρο της Επιστήμης Μπινάζη


Οι χώροι στάθμευσης των ηλεκτρικών πατινιών και οι ενέργειες του Δήμου Αθηναίων για να τεθούν κανόνες στην κυκλοφορία τους στην πόλη
Έκπληξη και -κυρίως αγανάκτηση- προκάλεσε το πρόσφατο άρθρο της κας Επιστήμης Μπινάζη, στην Athens Voice, με τον δυσφημιστικό τίτλο «πώς ο Δήμος Αθηναίων με έκανε να χάσω το αεροπλάνο».
Χωρίς να έχει προηγηθεί στοιχειώδης δημοσιογραφική έρευνα, η συντάκτρια κατέληξε σε αυθαίρετα συμπεράσματα, κατηγορώντας τον Δήμο Αθηναίων για έλλειψη σήμανσης στους χώρους στάθμευσης των πατινιών. Μόνο που η ίδια ακολουθούσε οδηγίες για «οριοθετημένα σημεία στάθμευσης» μέσω της εφαρμογής μιας εταιρείας, που δεν έχει καμία σχέση με τον Δήμο.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, έχει δηλώσει επανειλημμένως ότι είναι υπέρ της μικροκινητικότητας ως μέσου βιώσιμης αστικής μετακίνησης, επισημαίνοντας, ωστόσο, την ανάγκη επιβολής ενός σοβαρού πλαισίου λειτουργίας που θα σέβεται τον δημόσιο χώρο.
Για τον σκοπό αυτό συναντήθηκε μάλιστα προσφάτως με εκπροσώπους των τεσσάρων εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα, και συμφώνησαν μεταξύ άλλων σε περίπου 100 οριοθετημένα σημεία στάθμευσης, τα οποία θα προκύψουν έπειτα από διαβούλευση μεταξύ των δύο μερών και όλων των εμπλεκομένων φορέων.
Τους τελευταίους 2,5 μήνες οι υπηρεσίες του Δήμου δουλεύουν ακατάπαυστα σε πολλαπλά επίπεδα προκειμένου να τεθούν κανόνες στην κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στην πόλη.
Σε πρώτο στάδιο εκπονείται μελέτη, που επεξεργάζεται τα νομικά δεδομένα και τα διατιθέμενα στοιχεία αριθμού κυκλοφορόντων πατινιών, με στόχο τη διαμόρφωση ενός μοντέλου ρύθμισης της κίνησης και τιμολόγησης ύστερα από εξέταση εναλλακτικών λύσεων.
Σε επόμενο στάδιο θα καταρτιστεί και δοθεί σε διαβούλευση το σχέδιο πρώτης κανονιστικής για τους κανόνες κίνησης, στάθμευσης και προτεινόμενων περιοχών απαγόρευσης κίνησης ή περιορισμού ταχύτητας.
Θα ακολουθήσουν ο σχεδιασμός των ζωνών μαζικής στάθμευσης e-scooters, που θα γίνει σε δύο επίπεδα: Επιλογή σημείων με κριτήρια πυκνότητας ζήτησης και διασποράς σε όλη την Αθήνα και προσδιορισμός ζώνης σε κάθε σημείο, με κριτήριο τη «χωρητικότητά» του, την ομαλή ένταξη και την εξασφάλιση της απρόσκοπτης κίνησης των πεζών. Για παράδειγμα, σε μεγάλες πλατείες θα προτιμηθεί να οριστούν δύο ή και τρεις ζώνες παρά μια μεγάλη.
Ως επόμενο βήμα θα αναζητηθεί και λύση στον οδικό χώρο, παρά τις δυσκολίες που συνεπάγεται η “συναρμοδιότητα” πολλών φορέων, όπως τροχαία, περιφέρεια, ΟΑΣΑ .
Πάντως οι ζώνες θα προσδιοριστούν ύστερα από ακριβή τοπογράφηση, θα οριοθετηθούν με σήμανση και διαγράμμιση επί του εδάφους, αλλά και με συντεταγμένες ώστε να είναι άμεσος ο γεωεντοπισμός τους από το σύστημα παρακολούθησης και από τους χρήστες.
Είναι σαφές ότι ο Δήμος Αθηναίων αντιμετωπίζει το θέμα με αυξημένη προσοχή από νομική και τεχνική σκοπιά, με δεδομένους τους περιορισμούς, τις ασάφειες και τα κενά του νόμου, καθώς και του περιορισμένου δημοσίου χώρου στην Αθήνα.
Οι πρόχειρες λύσεις δεν έχουν καμία θέση σε ένα ζήτημα που αφορά τη δημόσια υγεία, την ασφάλεια των πεζών και των οδηγών e-scooters, αλλά και την προσβασιμότητα όλων των πολιτών. Το ίδιο ισχύει και για τα πρόχειρα δημοσιεύματα, που γράφονται εν θερμώ και όχι κατόπιν έρευνας κι εξέτασης των πραγματικών δεδομένων.
* Η Μάρω Ευαγγελίδου είναι Αρχιτέκτων Πολεοδόμος, αντιδήμαρχος αστικής αναζωογόνησης και ανθεκτικότητας του Δήμου Αθηναίων
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όταν η πόλη σού ψιθυρίζει "Αφού το θες, μπορείς να μείνεις λίγο ακόμα εδώ"
«Με τη συμμετοχή των πολιτών αλλάΖΟΥΜΕ την πόλη και τη γειτονιά μας» τονίζει ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας
Μια φιλόξενη πράσινη απόδραση στην καρδιά του Περιστερίου
Μια έκταση ταυτόσημη με την ηρεμία, την ευεξία και την άσκηση
Η πρωτεύουσα της χώρας καθαρίζεται καθημερινά αλλά μοιάζει βρώμικη
Πoιοι οι στόχοι της παγκόσμιας πρωτοβουλίας υπό την ηγεσία της Αλεξάνδρας Κουστώ, εγγονής του θρυλικού εξερευνητή
Απόφαση να δοκιμάσουμε το αδοκίμαστο
Το Σαββατόβραδο που η Αθήνα δεν είπε ποτέ «καληνύχτα»
Χάρης Δούκας: «Οι δρόμοι μας πρέπει να πάψουν να είναι πεδία κινδύνου»
Παραστάσεις για παιδιά, συναυλίες και αφιερώματα
Η συχνότητα διέλευσης των συρμών και οι επιπλέον γραμμές της 24ωρης πιλοτικής λειτουργίας
Και δεν σκοπεύεις να το αλλάξεις αυτό...
Κάθε Τετάρτη γίνεται χαμός: κόσμος και κοσμάκης χειροκροτεί με ενθουσιασμό τον Φοίβο και την παρέα του, σε ένα σόου με τραγούδια, σκετς, μιμήσεις, γέλιο και καλεσμένους πάρα πολύ εξαιρετικούς.
Η πορεία του είναι συνυφασμένη με την ιστορία της νεότερης Ελλάδας και άρρηκτα συνδεδεμένη με κορυφαίους επιστήμονες, αλλά και με μεγάλους δωρητές
35 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης, η αίσθηση ότι μια νέα Αθήνα γεννιέται γινόταν πιο έντονη. Τα έργα αυτά δεν είναι απλώς αριθμοί και χιλιόμετρα, είναι και η δουλειά των ανθρώπων που εργάζονται μέρα και νύχτα.
Δεν είναι απλώς μια πόλη γεμάτη με fine μπαρ, αλλά και με μπαρ που γεμίζουν με κόσμο τους δρόμους
Αστικός περίπατος μέσα σε μια όαση από φύση, πέτρα και ουρανό
Διήμερη γιορτή στις 20 & 21 Ιουνίου, με ελεύθερη συμμετοχή για όλους
Κομμάτια και αποσπάσματα μιας δικής μου αθηναϊκής ραστώνης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.