- CITY GUIDE
- PODCAST
-
23°
Δήμος Αθηναίων: Έρχεται πακέτο κανόνων για τα ηλεκτρικά πατίνια
Συνάντηση του δημάρχου με τους εκπροσώπους των εταιρειών ενοικίασης


Δήμος Αθηναίων: Kανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια
Στη δημιουργία κανόνων γύρω από την κυκλοφορία των πατινιών μέσα στην πόλη προχωρά ο δήμος Αθηναίων, όπως είχε προαναγγείλει στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να δοθεί ένα τέλος στο χάος που επικρατεί. Στο πλαίσιο αυτό και ενόψει της νέας Κανονιστικής Απόφασης του δήμου για τα ΕΠΗΟ (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) και τα επινοικιαζόμενα/διαμοιραζόμενα οχήματα μικροκινητικότητας, συναντήθηκε στο Δημαρχιακό Μέγαρο με εκπροσώπους των τεσσάρων εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Δούκας επεσήμανε ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη για ρύθμιση της κυκλοφορίας των πατινιών στους δρόμους του δήμου Αθηναίων καθώς παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα με την εναπόθεσή τους σε διάφορους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους. Τόνισε ότι είναι υπέρ της μικροκινητικότητας ως μέσου βιώσιμης αστικής μετακίνησης, ωστόσο απαιτείται τάξη κι ένα σοβαρό πλαίσιο λειτουργίας που θα σέβεται τον δημόσιο χώρο.
Από τη συνάντηση, προέκυψαν κάποια βασικά σημεία συμφωνίας, που είναι τα εξής:
1. Ανταλλαγή δεδομένων: Οι εταιρείες θα παρέχουν αναλυτικά στοιχεία για τον στόλο τους, καθώς και λοιπά δεδομένα κίνησης και στάθμευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα, υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν πάνω από 4.000 πατίνια στην Αθήνα.
2. Καθορισμός θέσεων στάθμευσης: Παρουσιάστηκαν καταρχήν 70 οριοθετημένα σημεία στάθμευσης για την αποσυμφόρηση των πεζοδρομίων και των κοινόχρηστων χώρων, τα οποία θα προκύψουν έπειτα από διαβούλευση μεταξύ των δύο πλευρών, με επανεξέταση επιπλέον σημείων έπειτα από συλλογή δεδομένων σε επόμενο στάδιο.
3. Τεχνικοί περιορισμοί: Οι εταιρείες επιβεβαίωσαν ότι διαθέτουν τα τεχνικά μέσα για να επιβληθούν συγκεκριμένα όρια ταχύτητας και να καθοριστούν ζώνες απαγόρευσης κυκλοφορίας, καθώς και τη δυνατότητα ρύθμισης χρέωσης χρηστών λόγω αντικανονικής συμπεριφοράς.
4. Ταυτοποίηση & Έλεγχος: Κάθε πατίνι φέρει μοναδικό σειριακό αριθμό, συνεπώς θα μπορεί να είναι εφικτός ο έλεγχος και η επιβολή προστίμων.
5. Αποζημίωση για χρήση δημόσιου χώρου: Προβλέπεται η θέσπιση ανταλλάγματος για τον χώρο που καταλαμβάνουν τα οχήματα στις υποδομές της πόλης.
Η Δημοτική Αστυνομία επιβεβαίωσε αύξηση των παραβάσεων, που σχετίζονται με ΕΠΗΟ. Είναι ενδεικτικό ότι φέτος τον Μάρτιο καταγράφηκαν 88 σχετικές παραβάσεις, ενώ τον Απρίλιο ανήλθαν σε 197.
«Το τελευταίο διάστημα η όχληση είναι τρομακτική. Πατίνια σε ράμπες, σε οδεύσεις τυφλών, στη μέση του δρόμου. Βλέπω καθημερινά δεκάδες τέτοια περιστατικά. Δεν θέλουμε να κυνηγάμε τα πατίνια, θέλουμε να οργανώσουμε την κυκλοφορία τους στην πόλη», τόνισε ο κ. Δούκας και πρόσθεσε: «Είμαστε αποφασισμένοι να επιβάλλουμε κανόνες στην κυκλοφορία τους. Η μικροκινητικότητα πρέπει να προχωρήσει σωστά, με κανόνες και με σεβασμό στον δημόσιο χώρο. Γι' αυτό έχουμε ετοιμάσει ένα νέο πλαίσιο που περιλαμβάνει 70 οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης, ζώνες απαγόρευσης κυκλοφορίας και μείωση της ταχύτητας των πατινιών σε συγκεκριμένους δρόμους. Θέλουμε να ξεκινήσουμε άμεσα την εφαρμογή του νέου κανονιστικού πλαισίου, σε συνεργασία με τις εταιρείες».
Από την πλευρά της, η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας Μάρω Ευαγγελίδου, ανέφερε: «Πάμε παρέα. Χρειαζόμαστε τη συνεργασία όλων, καθώς υπάρχει ανάγκη για καλύτερη χωροθέτηση και πιο αποτελεσματική αστυνόμευση. Σε άλλες χώρες, για παράδειγμα, εφαρμόζεται χρέωση μέχρι το πατίνι να τοποθετηθεί στη σωστή θέση. Οι κανόνες έχουν μελετηθεί από τους τεχνικούς μας και ο ακριβέστερος προσδιορισμός τους θα προκύψει μέσα από τη δική σας συμβολή και τη δική μας περαιτέρω εμβάθυνση».
Στη συνάντηση μετείχαν ακόμη ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Δημοσίων Κοινοχρήστων Χώρων Θωμάς Γεωργιάδης, εκπρόσωποι της Δημοτικής Αστυνομίας, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σχεδίου Πόλεως και Περιβάλλοντος και στελέχη του τμήματος Βιώσιμης Κινητικότητας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κομμάτια και αποσπάσματα μιας δικής μου αθηναϊκής ραστώνης
Ένα πρωτότυπο πάρτι, από τον Voice102,5 και την Protergia
Κάθε Δευτέρα βράδυ, ο πεζόδρομος ανάμεσα στο Θησείο και τον Κεραμεικό γίνεται Μπουένος Άιρες – χωρίς διαβατήριο
Για όσους «καίγονται» να προλάβουν να βουτήξουν πριν δύσει ο ήλιος
Έναρξη σήμερα στον εμβληματικό χώρο του Ζαππείου με τη «Συνομιλία» του Κόπολα - Είσοδος ελεύθερη
«Η Αθήνα αγαπά, σέβεται και φροντίζει τα ζώα» - Το μήνυμα Δούκα
Δεν είναι απλώς μια πόλη γεμάτη με fine μπαρ, αλλά και με μπαρ που γεμίζουν με κόσμο τους δρόμους
Mια καθημερινή απόδραση σε ένα από τα πιο όμορφα σημεία της πόλης
Το πιο ατμοσφαιρικό θερινό σινεμά της πόλης επιστρέφει και η γεύση έχει τον δικό της πρωταγωνιστικό ρόλο
Με ρυθμό, στιλ και απόλυτη αυθεντικότητα, προσκαλεί το κοινό σε μια εμπειρία που ξεπερνά την έννοια της διασκέδασης
Είσοδος ελεύθερη, διάθεση στο full και μία μεγάλη γιορτή στον Κεραμεικό, την Παρασκευή 13 Ιουνίου
Η Αθήνα και η μετακίνηση με εναλλακτικά μέσα
Η απάντηση της Μάρως Ευαγγελίδου, αντιδημάρχου αστικής αναζωογόνησης και ανθεκτικότητας, στο άρθρο της Επιστήμης Μπινάζη
Και δεν σκοπεύεις να το αλλάξεις αυτό...
Ένα θερινό σινεμά με ρίζες στην ιστορία και βλέμμα στο καλοκαίρι της πόλης
Χάρης Δούκας: «Τελειώνουμε με το "κάνω ό,τι θέλω" στον δημόσιο χώρο. Όποιος παρανομεί, θα πληρώνει»
Ανάμεσα σε αποδυτήρια της Premier League και σε στούντιο τέχνης, ο διεθνής ποδοσφαιριστής μιλά για το Puerto Ink και φωτογραφίζεται για την Αthens Voice
Σύγχρονα, πράσινα και έξυπνα, υπόσχονται να δώσουν νέα πνοή στις γειτονιές του κέντρου της Αθήνας. Οι αρχιτέκτονες πίσω από τέσσερα τέτοια έργα στην καρδιά της πρωτεύουσας μας μίλησαν γι’ αυτά.
«Δεν μπορείτε να τερματίσετε τη διαδρομή σας εδώ». Και είδα το λεωφορείο για το αεροδρόμιο να ξεκινά. Χωρίς εμένα.
Τα πιο φθηνά και τα πιο ακριβά σημεία για μια ανάσα δροσιάς κοντά στη θάλασσα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.