Κατοικιδια

Ζώα influencers: Όταν τα κατοικίδια κατακτούν τα social media

Πώς τα pets χτίζουν κοινότητες, γίνονται stars και πηγή εισοδήματος

Κατερίνα Καμπόσου
ΤΕΥΧΟΣ 971
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ποια είναι τα διασημότερα κατοικίδια - influencers 

Tην ψηφιακή εποχή, αστέρες των social media δεν είναι μόνο οι άνθρωποι. Σκυλιά, γάτες και άλλα κατοικίδια έχουν καταφέρει να γίνουν viral, να συγκεντρώνουν εκατομμύρια followers και να δημιουργήσουν κοινότητες πιστών fans, που ανυπομονούν για κάθε τους post. Κάποιες φορές μάλιστα, οι μικροί αυτοί influencers είναι τόσο δημοφιλείς, που συντηρούν εξ ολοκλήρου τους ανθρώπους που τα φροντίζουν! Με αθωότητα, χιούμορ και στιγμές που λιώνουν καρδιές, αποδεικνύουν ότι ένα απλό «νιάου» μπορεί να κερδίσει περισσότερα likes από ένα φωτογραφημένο πρωινό latte ή μια πολυτελή βίλα στις διακοπές. Καλώς ήρθατε στον κόσμο των pets influencers, όπου τα κατοικίδια έχουν τον πρώτο λόγο και οι followers κάνουν… ουρά.

Από cute βίντεο σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ιστορία ξεκινά με απλά βίντεο και φωτογραφίες που προκαλούν γέλιο ή τρυφερότητα. Τα κατοικίδια με Instagram και TikTok συμμετείχαν σε trends και challenges και, με την ευκολία του share, απέκτησαν followers που ξεπέρασαν αυτούς των κηδεμόνων τους.  Ερευνητές έχουν μελετήσει το φαινόμενο των ζώων influencers και έχουν καταλήξει στο ότι η επιτυχία τους δεν είναι ακριβώς τυχαία. Το κοινό, μέσω της αλληλεπίδρασης, αναζητά τη συναισθηματική σύνδεση και την αυθεντικότητα που δεν βρίσκει στην καθημερινότητά του. Τα κατοικίδια προσφέρουν αθωότητα, τρυφερότητα, θετικά συναισθήματα, αποδεικνύουν πως μπορείς να είσαι «αληθινός» στα κοινωνικά δίκτυα, χωρίς υπερβολές, ρούχα τρανταχτών brands κι επαγγελματικό styling. Κάπως έτσι δημιουργείται μια συλλογική εμπειρία με βάση το ενδιαφέρον των χρηστών, οι οποίοι μάλιστα ανταλλάσσουν tips και σχόλια. Με άλλα λόγια, τα κατοικίδια influencers δημιουργούν κοινότητες.

© Hosico Cat/ Instagram

Από γάτες, η Nala Cat, με περισσότερους από 4 εκατ. followers, συχνά εμφανίζεται σε συνεργασίες με εταιρείες. H Lil Bub, με 2,4 εκατ. ακολούθους, έχει γίνει διάσημη για τη μικρή γλωσσίτσα της, που κρέμεται συνεχώς. Ο σκωτσέζικος τροφαντός Hosico, με τη χαρακτηριστική του καθιστή στάση, μετρά πάνω από 1,5 εκατ. ακολούθους. Οι συνονόματες Cleo the city –μια αριστοκρατική γάτα Περσίας– και Cleo the Bengal –μια εκλεπτυσμένη Βεγγάλης– μετρούν γύρω στους 150.000 ακολούθους η καθεμιά.

© Cleo the Bengal / Instagram

Από σκύλους, ο Doug the Pug ενθουσιάζει τους πάνω από 3 εκατ. followers του με memes, βίντεο και αστείες φωτογραφίες. Ο Μanny the Frenchie θεωρείται το πιο «πολυακολουθημένο» γαλλικό μπουλντόγκ, με πάνω από 950.000 ακολούθους. Ο Μagnus είναι ένα διάσημο λαμπραντόρ-σκύλος θεραπείας, με 1,3 εκατ. fans. Αλλά και το Bunnydayoff, με 1 εκατ. ακολούθους, είναι το προφίλ του πιο διάσημου κουνελιού στον κόσμο. 

© Doug the pug / Instagram

Το φαινόμενο στην Ελλάδα

Μπορεί όλα τα παραπάνω να είναι κατοικίδια του εξωτερικού, και στην Ελλάδα όμως τα ζώα influencers εμφανίζονται δυναμικά, έστω και σε μικρότερη κλίμακα. Ποιος δεν ξέρει τον Τσίτσο, τον πιο διάσημο γάτο των ελληνικών social media, με πάνω από 80.000 ακολούθους, που έχει δημιουργήσει το δικό του πιστό φιλοζωικό community; Η Kira eats does είναι η περιβόητη μαύρη γάτα που έγινε γνωστή στο TikTok από τον χορό της, τον λεγόμενο «Τσίκι Τσίκι», και σήμερα μετρά πάνω από 43.000 ακολούθους. Aλλά και ο Siba, με τα μαγευτικά πορτοκαλί μάτια του, που συμμετέχει σε εκθέσεις και διαγωνισμούς, συγκεντρώνει πάνω από 18.000 ακολούθους. Η σκυλίτσα Μilli προτείνει στους 54.500 ακολούθους της dog friendly μέρη, προϊόντα και διατροφικά tips. Το πανέμορφο cavalier Kupo, με από 146.000 ακολούθους, λάνσαρε δική του συλλογή με προϊόντα, καθώς και παιδικό βιβλίο με τις ιστορίες του.

© BUNNYDAYOFF / Instagram

 Από τους followers στα έσοδα

Ίσως λόγω της αθωότητας και της αυθεντικότητάς τους καλλιεργείται η αίσθηση πως τα κατοικίδια είναι πιο αξιόπιστα από τους ανθρώπους influencers. Μάλιστα έχει παρατηρηθεί πως αναρτήσεις με ζώα influencers ή έστω με κατοικίδια οδηγούν σε υψηλότερη αλληλεπίδραση με το προωθούμενο περιεχόμενο, άρα και μεγαλύτερη προθυμία αγοράς του διαφημιζόμενου προϊόντος. Τι σημαίνει αυτό; Τα ζώα influencers δεν φέρνουν μόνο χαμόγελα, αλλά και εισόδημα στους ιδιοκτήτες τους. Υπολογίζεται ότι κατοικίδια με πάνω από 1 εκατ. followers μπορούν να αποφέρουν χιλιάδες ευρώ ανά post, ανάλογα με το engagement και τη στρατηγική των συνεργασιών. Η δημοφιλία τους αξιοποιείται μέσω sponsored posts, συνεργασίες με brands τροφών, αξεσουάρ, παιχνίδια και υπηρεσίες pet care. Σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει merchandising, δηλαδή πώληση προϊόντων με την εικόνα ή το όνομα του κατοικίδιου, και συμμετοχή σε διαφημίσεις, εκδηλώσεις ή τηλεοπτικές εμφανίσεις.

© Manny the Frenchie / Instagram

Σε κάθε περίπτωση, ανάμεσα σε likes, viral βίντεο και στατιστικά που αυξάνονται, τα κατοικίδια μας θυμίζουν κάτι απλό αλλά πολύτιμο, που παραμένει σταθερό: τη χαρά της στιγμής. Μας κάνουν να χαμογελάμε, να απολαμβάνουμε τη συντροφιά τους και να εκτιμούμε κάθε μικρή στιγμή μαζί τους.