- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Το ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ γίνεται πράσινο: η πρώτη καμπάνια του ελληνικού κρασιού με περιβαλλοντικό μήνυμα από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη
«Το sustainability είναι μέρος του DNA μας»
Η πρωτοβουλία αυτή βάζει στο επίκεντρο τη βιωσιμότητα, όχι στη θεωρία, αλλά στην πράξη
Το πιο διάσημο τρακτέρ του ελληνικού αμπελώνα αλλάζει… χρώμα. Το εμβληματικό ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ του Κτήματος Κυρ-Γιάννη, πέρα από αγαπημένη οινική ετικέτα, γίνεται πλέον και σύμβολο περιβαλλοντικής δράσης, πρωταγωνιστώντας στην πρώτη πράσινη καμπάνια του ελληνικού κρασιού. Με βασικό μήνυμα πως ακόμη και μια μικρή αλλαγή μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο, η πρωτοβουλία αυτή βάζει στο επίκεντρο τη βιωσιμότητα, όχι στη θεωρία, αλλά στην πράξη.
Τα φώτα πέφτουν στην... φιάλη, η οποία σπάνια βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των οινόφιλων. Το Κτήμα Κυρ-Γιάννη από τις αρχές του 2025 μείωσε το βάρος της φιάλης του ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ κατά 90 γραμμάρια. Η διαφορά μπορεί να ακούγεται μικρή, όμως στην πράξη μεταφράζεται σε εξοικονόμηση 34,2 τόνων γυαλιού και μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 11,2 τόνους ετησίως. Πρόκειται για το ισοδύναμο της κατανάλωσης ρεύματος μιας τετραμελούς οικογένειας για πέντε χρόνια ή της βενζίνης που χρειάζεται ένα μέσο αυτοκίνητο για περισσότερα από τρία χρόνια. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η νέα, ελαφρύτερη φιάλη περιέχει τουλάχιστον 72% ανακυκλωμένο γυαλί.
This browser does not support the video element.
Πράγματι, η φιάλη του κρασιού είναι μια από τις πιο ενεργοβόρες παραμέτρους σε επίπεδο εκπομπών CO2 στην οινοποιία. Και αυτό γιατί το βάρος του γυαλιού δεν αφορά μόνο την ενέργεια που καταναλώνεται για την παραγωγή της φιάλης, αλλά έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις σε πολλές άλλες διαδικασίες όπως όλος ο κύκλος μεταφορών. Από την άδεια φιάλη που έρχεται στο οινοποιείο έως το τελικό προϊόν που παίρνει το δρόμο για τα σημεία πώλησης, και φυσικά στην τελική ανακύκλωσή της. Και όλα αυτά δεν πρέπει να μένουν στη θεωρία, αλλά να μετριούνται, να αξιολογούνται και να αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για τη μείωσή τους.
«Το στοίχημα της καμπάνιας ‘ΤΟ ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ’ ήταν πώς θα περνούσαμε το περιβαλλοντικό μήνυμα με έναν τρόπο που θα κέρδιζε την προσοχή και το ενδιαφέρον του οινόφιλου» υπογραμμίζει η Γιώτα Καρανάτσιου, Marketing Manager του Κτήματος Κυρ-Γιάννη. «Η βιωσιμότητα απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση. Συχνά εστιάζουμε μόνο στον αμπελώνα, που όντως είναι η καρδιά της δουλειάς μας. Όμως όπως φαίνεται και μέσα από το παράδειγμα του γυαλιού, η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σύνθετη. Και καταλήγει στην ανάγκη αλλαγής της κουλτούρας στην καθημερινότητα όλων μας και υιοθέτησης μιας φιλοσοφίας που θέλει επενδύσεις, έρευνα και μετρήσιμες πράξεις, και όχι μόνο storytelling. Για το Κτήμα Κυρ-Γιάννη, το sustainability είναι μέρος του DNA μας, όχι απλά marketing».
Το πράσινο ταξίδι του ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ ξεκίνησε από τις αρχές Μαΐου, πλαισιωμένο από πολλές εκδηλώσεις στο Κτήμα Κυρ-Γιάννη στη Νάουσα, όπου βρίσκεται και το μικρό μπλε τρακτέρ που χρησιμοποίησε ο κυρ-Γιάννης Μπουτάρης για τις πρώτες φυτεύσεις του αμπελώνα στο Γιαννακοχώρι από τα τέλη του ’60 εμπνέοντας και δίνοντας μια νέα προοπτική στην ιστορική ζώνη. Η έμφαση όμως στη βιώσιμη ανάπτυξη για το Κτήμα Κυρ-Γιάννη δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό. Η καμπάνια «ΤΟ ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ» έρχεται ακριβώς έναν χρόνο μετά από δύο ορόσημα για το Κτήμα Κυρ-Γιάννη και το ελληνικό κρασί. Το καινοτόμο βορειοελλαδίτικο οινοποιείο έγινε το πρώτο της χώρας μας που μέτρησε και επαλήθευσε κατά ISO 14064 το ανθρακικό του αποτύπωμα σε Νάουσα και Αμύνταιο, και το πρώτο που εντάχθηκε στο INTERNATIONAL WINERIES FOR CLIMATE ACTION (IWCA). Το Κτήμα Κυρ-Γιάννη μαζί με κορυφαία και πρωτοπόρα στην έρευνα οινοποιεία διεθνώς, όπως TORRES, JACKSON FAMILY, RIDGE VINEYARDS, FAMILLE PERRIN, OPUS ONE, συνεργάζονται για το βιώσιμο μέλλον του κλάδου απέναντι στην κλιματική αλλαγή με στόχο τον μηδενισμό του ανθρακικού αποτυπώματος έως το 2050. Το IWCA είναι μέρος της καμπάνιας RACE TO ZERO των Ηνωμένων Εθνών.