Wine & Spirits

Frugal Bottle: το νέο μπουκάλι κρασιού είναι χάρτινο

Η οικολογική πατέντα της εταιρείας Frugalpac βλέπει μπροστά σε μια πράσινη οινική εποχή

Αλεξάνδρα Μπασπανέλου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η εταιρεία Frugalpac δημιούργησε μία ασυνήθιστη φιάλη κρασιού κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο χαρτί

Στην εποχή που η συνείδηση μας προσπαθεί να αφουγκραστεί τη χρωματική ψυχολογία του πράσινου, και το green feeling αποτελεί ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο, η είδηση για μια νέα χάρτινη συσκευασία κρασιού της εταιρείας Frugalpac στο Ηνωμένο Βασίλειο, έκανε πρόσφατα τον γύρο του κόσμου. Μάλιστα απέσπασε γρήγορα πολλά θετικά σχόλια από όσους τη χρησιμοποίησαν, και όχι μόνο. Ο πρωταγωνιστής… ένα χάρτινο μπουκάλι κρασιού! Πρόκειται για μια ευφάνταστη «πράσινη» πατέντα, που εκπέμπει από μακριά τα green vibes της εποχής μας. Λίγο μετά την εμφάνισή της έκανε τον κόσμο του κρασιού να μιλάει γι’ αυτήν, ενώ έβαλε πολλούς παραγωγούς, αλλά και καταναλωτές σε σκέψη για την έναρξη μιας νέας πράσινης οινικής εποχής. Συγκεκριμένα η Frugalpac κατασκεύασε μια ασυνήθιστη φιάλη κρασιού, χωρητικότητας 750 ml, από 94% ανακυκλωμένο χαρτί, το εσωτερικό της οποίας επενδύεται από ειδικό υλικό για τη σωστή αποθήκευση του κρασιού και τη διατήρηση των οργανοληπτικών του χαρακτηριστικών.

Φυσικά και ένα γυάλινο μπουκάλι είναι αδιαμφισβήτητα  ο βασιλικός περιέκτης ενός ποιοτικού κρασιού, καθώς η γοητεία και ο επιβλητικός του χαρακτήρας, παραμένουν αναλλοίωτα και διαχρονικά. Η νέα αυτή green πρόταση δεν ήρθε ούτε για να ανταγωνιστεί, ούτε να ραγίσει τον «γυάλινο κόσμο» της οινικής τέχνης. Η εταιρεία έχει ως σκοπό να προσθέσει ένα φιλικό προς τον πλανήτη βήμα, θέλοντας επίσης να κάνει αισθητή τη σημασία της πρακτικότητας που μπορεί να  προσφέρει μια τέτοιου είδους πατέντα στην καθημερινή ζωή. Το Frugal Bottle θα μπορούσαμε να πούμε ότι μοιάζει, αλλά ταυτόχρονα δεν μοιάζει με τις φιάλες που έχουμε συνηθίσει, λόγω της πρωτοπόρας σύνθεσής του.

Όσον αφορά το κόστος κατασκευής, η εταιρεία έκανε γνωστό ότι ανέρχεται περίπου στα ίδια επίπεδα με μιας γυάλινης φιάλης, ενώ επίσης είναι σε θέση να διατηρήσει το κρασί σε ψυχρή θερμοκρασία για αρκετές ώρες. Η περιβαλλοντική ευαισθησία του Frugal Bottle έγκειται εκτός από τον ανακυκλώσιμο χαρακτήρα του, και στο ασθενέστερο αποτύπωμα του σε άνθρακα και νερό. Για να μιλήσουμε και λίγο με μαθηματικά, η «πράσινη» φιάλη ζυγίζει περίπου 3 ουγγιές (84 γραμμάρια), είναι δηλαδή 5 φορές ελαφρύτερη από μια αντίστοιχη γυάλινη, το βάρος της οποίας αγγίζει τη μία λίβρα (450 γραμμάρια). Θα μπορούσε χωρίς την παραμικρή αμφιβολία να αποτελέσει το νέο picnic wine, καθώς είναι εύκολο και ακίνδυνο στη μεταφορά του. Με άλλα λόγια επιβεβαιώνεται πως πρόκειται στα αλήθεια για μια νέα καινοτόμο ιδέα, η οποία εκτός από το περιβαλλοντικό της ενδιαφέρον, κατασκευάστηκε για να διευκολύνει την καθημερινότητα του εκάστοτε οινόφιλου ή και ενός απλού καταναλωτή.

Το Frugal Bottle έκανε την πρεμιέρα του με το Ιταλικό κρασί ‘’3Q 2017’’, ένα Sangiovese της Cantita Goccia, που φαίνεται να εμπιστεύτηκε με κλειστά μάτια την εταιρεία Frugalpac και το νέο της προϊόν. Μάλιστα ο ιδιοκτήτης της Cantita Coccia, δηλώνει πως δεν φαίνεται να του βγήκε σε κακό η «ψήφος εμπιστοσύνης» προς την Frugalpac, καθώς κανείς δεν δίστασε να αποδεχθεί την παρουσία μιας χάρτινης φιάλης στο τραπέζι του. Μάλιστα ένα ακόμη ενδιαφέρον χαρακτηριστικό που το κάνει δημοφιλέστερο στους καταναλωτές είναι η συνολική επιφάνεια του, η οποία μπορεί να αποτελέσει εξ ολοκλήρου έναν εικαστικό καμβά, και να χαρίσει στο τραπέζι μας μια πρωτότυπη και ευχάριστη καλλιτεχνική νότα. Η ίδια εταιρεία, η Frugalpac, δραστηριοποιείται και σε άλλα ανακυκλώσιμα προϊόντα που μπορούν να διευκολύνουν την καθημερινή ζωή και να ανακουφίσουν το περιβάλλον. Μάλιστα κατασκεύασε ένα φλιτζάνι του καφέ από ανακυκλώσιμο χαρτί 96%, και αποτύπωμα άνθρακα έως και 60% χαμηλότερο από ένα συμβατικό κύπελλο ροφήματος.

Το Frugal Βottle όμως, δεν είναι η πρώτη πράσινη απόπειρα που έγινε ποτέ στον οινικό κόσμο. Το 2013, η εταιρεία κρασιού Τruett-Hust της Καλιφόρνια, κατασκεύασε το δικό της green bottle από ανακυκλώσιμο χαρτί που κυκλοφόρησε στην αγορά με την επωνυμία ‘’Paper Boy’’. Στόχος της εταιρείας ήταν ο φιλικός προς το περιβάλλον σχεδιασμός της συσκευασίας του Paperboy Wine, ώστε να συνδυάζει την απλή γοητεία με τη βιωσιμότητα. Ήταν μια προσπάθεια που έλαβε θετικό feedback στις HΠΑ, καθώς μάλιστα ένας αμερικάνος blogger είχε δηλώσει ενθουσιασμένος με το προϊόν λέγοντας χαρακτηριστικά: «Είναι όμορφο, εντυπωσιακό, υπεύθυνο, επαναστατικό. Το αγαπώ.». Βέβαια εκείνη η προσπάθεια μπορεί να μην έγινε τόσο γνωστή όσο η προσπάθεια της Frugalpac, καθώς πλέον με την εξέλιξη των social media τα νέα ταξιδεύουν μόλις σε ένα λεπτό, με ένα μόνο κλικ!