Θεματα

Septem, η μικρή ζυθοποιία με τις τεράστιες μπίρες

Κλείνει φέτος 10 χρόνια λειτουργίας, καιρός να μάθουμε περισσότερα για τις μπίρες της

56855-123975.JPG
Κατερίνα Βνάτσιου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
septem-anoigma.jpg

Η ιστορία ενός ελληνικού μικροζυθοποιείου που σήμερα εξάγει τις μπίρες του σε 13 χώρες

Την τελευταία δεκαετία έχουν αρχίσει να εμφανίζονται μικρές ζυθοποιίες σε όλη την Ελλάδα. Μικρές αλλά θαυματουργές. Μπορεί η παραγωγή να είναι περιορισμένη, να μην φτάνει να καλύψει τις ανάγκες της «μαζικής κατανάλωσης», όμως η ποιότητα βάζει κάτω την ποσότητα. Οι Έλληνες μικροζυθοποιοί παράγουν εξαιρετικές μπίρες, βραβεύονται, μας κάνουν περήφανους. Σήμερα, σχεδόν όπου και να ταξιδέψεις, από τα νησιά μέχρι τους απομακρυσμένους κάμπους της ελληνικής επαρχίας, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα συναντήσεις και από ένα μικροζυθοποιείο που ξέρει τι κάνει. Στην Εύβοια υπάρχει το ζυθοποιείο Septem. Και αυτή είναι η ιστορία του.

septem_155.jpg

«Όλα ξεκίνησαν από μια τρελή ιδέα: να φτιάξουμε μια μπίρα που να μοιάζει με κρασί». Η φράση που λέει ο Σοφοκλής Παναγιώτου δεν είναι και τόσο παράξενη. Ο ίδιος είναι οινολόγος. Και αγαπάει (πολύ) την μπίρα. Αυτή η «τρελή» ιδέα του ήρθε το 2005. Τον Ιούνιο του 2009 η μικροζυθοποιία Septem, που ο Σοφοκλής δημιούργησε μαζί με τον αδερφό του Γιώργο, είχε αρχίσει να παράγει φρέσκες, μη παστεριωμένες μπίρες. Και από τότε το Ωρολόγιο Ευβοίας έγινε διάσημο για τις καλές του μπίρες.

Σοφοκλής Παναγιώτου
Σοφοκλής Παναγιώτου

Μια μπίρα που μοιάζει με το κρασί είναι μια μπίρα που ακολουθεί την «οινολογική» προσέγγιση. Οι οινολόγοι αναζητούν την τέλεια δομή και ισορροπία στα κρασιά τους, προσπαθώντας πάντα να αναδείξουν τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε ποικιλίας, του μικροκλίματος, της σοδειάς. Το ίδιο κάνει και η Septem επιλέγοντας μοναδικές και ιδιαίτερες ποικιλίες λυκίσκου από όλο τον κόσμο. «Πιστεύουμε ότι ο λυκίσκος είναι το σταφύλι της μπίρας και παράγουμε αποκλειστικά μη παστεριωμένη φρέσκια μπίρα», λέει και πάλι ο Σοφοκλής. «Το όραμά μας είναι να παράγουμε έντονες μπίρες με γεύση ουσιαστική. Θέλουμε να κάνουμε την μπίρα αυτό που μπορεί να γίνει, δεν μας ενδιαφέρει να παράγουμε την μπίρα εκείνη που πίνεις στους 2°C σε ένα beach bar, αντί για λεμονάδα».

septem_186.jpg

Η μπίρα είναι γαστρονομικό προϊόν, αν κι αυτή η κουλτούρα δεν έχει ξεδιπλωθεί σε όλη τη δυναμική της. Όλο και περισσότεροι όμως καταναλωτές ψάχνουν το καλύτερο, το πιο ποιοτικό. Αυτή είναι και η λογική της Septem: «Πίνουμε λιγότερο, πίνουμε κάτι καλύτερο». Δέκα χρόνια πριν, όταν η Septem ξεκινούσε το ταξίδι της, υπήρχαν 7 μικροζυθοποιεία. Σήμερα υπάρχουν 45. Και ο Σοφοκλής εξάγει τις μπίρες του σε 13 χώρες, μεταξύ των οποίων η Αμερική, η Αγγλία, η Γερμανία, χώρες δηλαδή που έχουν μακρά παράδοση στο θέμα. Το πιο δημοφιλές τους προϊόν η «8η μέρα IPA» με ποσοστό εξαγωγής που αγγίζει το 50%.Για τις μπίρες της η Septem έχει κερδίσει δεκάδες βραβεία (μπορείτε να τα δείτε όλα αναλυτικά εδώ), ενώ το 2015 ανακηρύχθηκε ως το καλύτερο ζυθοποιείο της Ευρώπης.

septem_176.jpg

Όλες είναι έντονα αρωματικές, ιδιαίτερες, και πάντα καινοτόμες. Εκτός από την 8η μέρα IPA, αυτές  που επίσης ξεχωρίζουν είναι η Holy Day Spiced Dark Ale με το ανεπάντεχο άρωμα μπαχαρικών, η Dilemma Barrel Aged Barley Wine που παραμένει για 8 μήνες σε δρύινα γαλλικά βαρέλια, η Wet Hop Pale Ale, που παράγεται από λυκίσκο, καλλιεργημένο στην Ελλάδα. Άλλωστε, “Septem” είναι η λατινική λέξη για τον αριθμό «επτά», τον αριθμό της δημιουργίας. Για τον Σοφοκλή και τον Γιώργο είναι ένα όνομα που αποτελεί έμπνευση, καθώς κάθε τύπος μπίρας φέρει το όνομα μιας διαφορετικής ημέρας. Μια καινούργια, άκρως δημιουργική μέρα για την ελληνική μπίρα, που έχει ήδη ξημερώσει.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.