Αυτοκινηση

24 Heures du Mans

Είναι ένας από τους πλέον παλιούς και φημισμένους αγώνες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Θωμάς K. Ευθυμίου
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Είναι ένας από τους πλέον παλιούς και φημισμένους αγώνες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είναι οι 24 ώρες απίστευτου συναγωνισμού και μίας ολοκληρωτικής δοκιμασίας ανθρώπων και μηχανών! Τι μπορεί να κάνει ένας σύγχρονος άνθρωπος μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο; Και μάλιστα από το απόγευμα ενός καλοκαιρινού Σαββάτου, μέχρι το επόμενο απόγευμα της Κυριακής; Πολλά έ;… Να επιστρέψει από το γυμναστήριο ή το φαγητό, να διάγει ήδη την απογευματινή του σιέστα, να μαυρίζει στην παραλία, ακόμα και να ξεκινάει για μία κοντινή εκδρομή. Στη συνέχεια να ετοιμαστεί για την βραδινή του έξοδο, να πάει σινεμά, να πιεί ένα ποτό με τους φίλους του και γιατί όχι να συνεχίσει μέχρι αργά. Μετά ύπνος. Κυριακάτικη χουζούρα, καφέδες και πρωινά, και νάσου το μεσημέρι. Έξοδος για παραλία, καφέδες, κοκτέιλ, φαγητό, κολύμπι, ηλιοθεραπεία. Και κάπου εκεί στις 4 το απόγευμα, συμπληρώθηκε ένα 24ωρο.

Έ, σε αυτό το 24ωρο είναι που διαρκεί ένας από τους πλέον δύσκολους, επίπονους και θρυλικούς αγώνες αυτοκινήτου στον πλανήτη. Οι 24 ώρες που διεξάγονται στην Σάρτη, καμιά 70ριά χιλιόμετρα δυτικά του Παρισιού στην Γαλλία. Εκεί, μέσα σε μία όαση πράσινου, η τοπική πίστα δανείζεται για μία εβδομάδα δρόμους από την πόλη Λε Μαν και την παραδίδει στην αναμέτρηση ανθρώπων και μηχανών.

Για ένα ολόκληρο εικοσιτετράωρο το ζητούμενο είναι η αντοχή. Και η ταχύτητα βέβαια, αλλά σε κάθε περίπτωση μετράει η αντοχή. Έτσι, μετά την μεγαλοπρεπή εκκίνηση, παρόντος και του προέδρου Ολάντ φέτος, ο οποίος διέκοψε για λίγο την επιχείρηση «σωτηρία της Ελλάδας» και πετάχτηκε μέχρι την πίστα, όλα τα αυτοκίνητα, πρωτότυπα και μη, ξεκίνησαν έναν ασταμάτητο αγώνα. Μόνες «στάσεις» για ανεφοδιασμό και αλλαγή οδηγών, αφού ο κάθε ένας οδηγεί για λόγους κόπωσης και απόδοσης το πολύ δύο ώρες.

Ωστόσο, οι πραγματικοί ήρωες είναι οι μηχανικοί. Αυτοί που τη νύχτα, κοιμούνται πάνω σε λάστιχα ή στο έδαφος των πιτς. Η ανταμοιβή όλων, το ξημέρωμα. Όταν η ανατολή συναντάει τα κουρασμένα μάτια και όταν οι απόκοσμοι ήχοι των εξατμίσεων αντηχούν στην καλοκαιρινή Σάρτη. Φέτος, η Porsche « εκθρόνισε» την Audi από την κορυφή και έκανε εύκολα το 1-2 στον τερματισμό με την 919 Hybridνα να δείχνει αξιοπιστία και ταχύτητα σε όλο το εύρος του αγώνα.

image

Οι νικητές με την Porsche 919 Hybrid. Ο Χούλκενμπεργκ(στο κόκπιτ), «μεταφέρει» τους Τάντι και Μπάμπερστο βάθρο και την απονομή!

image

Τη νύχτα, τα θεωρεία των VIP είναι έρημα… Οι μηχανικοί, στις επάλξεις…

image

Η παραδοσιακή φωτογραφία αυτοκινήτων και πληρωμάτων πριν την εκκίνηση.

image

Παρέλαση των οδηγών με ιστορικά αυτοκίνητα στους δρόμους του Λε Μαν.

image

Όταν μέσα στη νύχτα κινείσαι με 320 χλμ/ωρα μόνο με τα φώτα του μονοθέσιου και πρέπει να προσπερνάς, τότε αυτό ναι, είναι αναμέτρηση-πρόκληση.

image

Ο πρόεδρος Ολάντ (κέντρο) με τον πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) στην καμπάνια για την ασφάλεια στους δρόμους πριν την εκκίνηση του αγώνα.

image

Το Χόλιγουντ παρόν… Ο Πάτρικ Ντέμπσεϊ, του Grey's Anatomy, για τρίτη φορά στο Λε Μαν, με δική του ομάδα. Οδηγάει και ο ίδιος!

Φωτογραφίες: WEC, Adrenal Media, ACO