- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Formula 1 - Μεξικό: Μονομαχίες μικρής και μεγάλης κλίμακας
Ο Λάντο Νόρρις στην κορυφή, δεύτερος ο Σαρλ Λεκλέρ, τρίτος ο Μαξ Φερστάπεν
Formula 1: Ανάλυση του αγώνα στην πίστα Autódromo Hermanos Rodríguez, στο Μεξικό
Ο εικοστός αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εκατοστός τεσσαρακοστός τρίτος (1.144) σε απόλυτη αρίθμηση της Formula 1, διεξήχθη την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στην πίστα Autódromo Hermanos Rodríguez, στην πρωτεύουσα του Μεξικού. Ο Μαξ Φερστάπεν τερμάτισε τρίτος ανεβαίνοντας δύο θέσεις από την κατάταξη της εκκίνησης αφού μόλις είχε πάρει την πέμπτη θέση στα qualifying του Σαββάτου, αλλά μείωσε την διαφορά από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας κατά τέσσερεις βαθμούς. Πρώτος είναι ο Λάντο Νόρις, ο νικητής του αγώνα, υπερέχοντας κατά ένα βαθμό του Όσκαρ Πίαστρι που ήταν επικεφαλής του πίνακα των οδηγών σχεδόν από την αρχή της σεζόν. Ο Ολλανδός βρίσκεται 36 βαθμούς πίσω από τον Βρετανό και η εγκατάλειψη του Κάρλος Σάινθ στον 70/71 μαζί με το αναμενόμενο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας του στέρησε την ευκαιρία της προσπέρασης του Σαρλ Λεκλέρ στην περιβόητη πρώτη στροφή του μεξικανικού Grand Prix και την επιπλέον μείωση της αποστάσεως στους 33 βαθμούς. Ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari απέδωσε τα μέγιστα για έναν ακόμα αγώνα, οδηγώντας ένα μονοθέσιο που σε υποχρεώνει να κινείσαι με τη λογική του lift and coast (να σηκώνεις το πόδι από το γκάζι στις στροφές και να εναρμονίζεσαι με τη γραμμή των ορίων της πίστας ως ακταιωρός) προκειμένου να αποφύγεις την φθορά της σανίδας του σασί κατά την επαφή της με το έδαφος. Αυτό στοίχισε, υπό μίαν έννοια, την ποινή των δέκα δευτερολέπτων στον Λιούις Χάμιλτον όταν ο Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε την αργοπορία του Βρετανού που εκινείτο ως ακταιωρό περιπολικό και όχι ως μαχητικό σκάφος: πιέζοντας τον ανάγκασε σε παράκαμψη στην τέταρτη στροφή. Η άρνηση του επτάκις παγκοσμίου πρωταθλητή να δώσει τη θέση του στους δύο οδηγούς - εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση ο Όλιβερ Μπέαρμαν - τους οποίους προσπέρασε παρατύπως, του στοίχισε την ποινή των δέκα δευτερολέπτων που εξέτισε εντός του pit κατά την αλλαγή των ελαστικών. Τερμάτισε όγδοος χάνοντας την ευκαιρία της διεκδικήσεως κάποιας καλύτερης θέσης.
Η πιo ενδιαφέρουσα στιγμή του αγώνα ήταν η κίνηση του Φερστάπεν να περάσει και τους τρείς μπροστινούς οδηγούς, Νόρις - Χάμιλτον - Λεκλέρ, μπαίνοντας με δύναμη στην εξωτερική γραμμή στο τέλος της μεγάλης ευθείας της εκκινήσεως και στην αρχή της καθοριστικής πρώτης στροφής. Είχε εκμεταλλευτεί την αεροδυναμική ρυμούλκηση (Slipstreaming) που του είχε προσφέρει ο Χάμιλτον, ο οποίος την είχε πάρει από τον ομόσταυλό του, Σαρλ Λεκλέρ, με τη βοήθεια της πρόσφυσης που παρέχει η καθαρή πλευρά της εκκινήσεως. Είναι απαραίτητες κάποιες εξηγήσεις για δύο σημαντικά και πολλές φορές, όπως συνέβη στον αγώνα μας, καθοριστικά σημεία κατά την εκκίνηση και τη θέση των αυτοκινήτων. Η βέλτιστη γραμμή κινήσεως των μονοθεσίων κατά τα δοκιμαστικά και τις κατατακτήριες δημιουργεί ένα είδος μονοπατιού πάνω στην πίστα. Μια καθαρή γραμμή που δεξιά και αριστερά αυτής γεμίζει ο τόπος με μικρά αλλά εμφανή κομμάτια από τη φθορά των ελαστικών λόγω της ταχύτητας των μονοθεσίων. Αυτή είναι η βρώμικη γραμμή της πίστας. Όποιος εκκινεί πάνω σε μια τέτοια επιφάνεια έχει χειρότερη πρόσφυση. Στο Μεξικό οι θέσεις ζυγού αριθμού είναι στη βρώμικη πλευρά. Νόρις, Χάμιλτον και Φερστάπεν ήταν ευνοημένοι. Λεκλέρ, Ράσελ και Αντονέλλι ήταν σε πιο δύσκολη θέση. Αυτή η συνθήκη δημιούργησε την τετράδα διεκδικήσεων στην πρώτη στροφή με τον Λεκλέρ να έχει χάσει το άνετο προβάδισμα της δεύτερης θέσεως. Ενισχυτικό της καταστάσεως είναι ότι αυτοκίνητο που είναι πίσω ευνοείται από ένα αεροδυναμικό κενό που δημιουργεί η ταχύτητα του προπορευόμενου μονοθεσίου. Είναι σαν το πίσω αυτοκίνητο να ρυμουλκείται από το εμπρός. Το φαινόμενο εκμεταλλεύτηκαν και ο Χάμιλτον έναντι του Λεκλέρ και ο Φερστάπεν έναντι του Χάμιλτον. Ο Νόρις, ο οποίος ήταν σε εξαιρετική ψυχολογική και οδηγική κατάσταση στη διάρκεια του τριημέρου, απλώς εκμεταλλευόμενος την καθαρή θέση του πήρε την πρωτοπορία μετά τη δεύτερη στροφή. Ο Λεκλέρ είχε καταφέρει όχι μόνο να υπερνικήσει τα δύο μειονεκτήματα που έφερε η θέση του αλλά να διεκδικήσει για λίγο και την πρώτη θέση. Ο Φερστάπεν, λοιπόν, βγήκε με δύναμη από την εξωτερική. Σύρθηκε πάνω στο κράσπεδο της στροφής γεμίζοντας με λευκή μπογιά την άσφαλτο. Αργότερα, πάνω στη βαφή, γλίστρησαν ο Κίμι Αντονέλλι και ο Όσκαρ Πιάστρι. Ο Φερστάπεν έχασε τον έλεγχο, βγήκε εκτός πίστας, επανήλθε και παραχώρησε τη θέση που είχε καταλάβει παρατύπως. Αργότερα σε νέα μονομαχία με τον Χάμιλτον κέρδισε την θέση.
Αυτό που προξενεί ενδιαφέρον είναι η ασίγαστη μαχητικότητα του Ολλανδού. Ίσως να περίμενε κάποιος ότι μετά την εντυπωσιακή μείωση των βαθμών που έχει πετύχει θα προσπαθούσε να είναι πιo προσεκτικός στις διεκδικήσεις του μέσα στην πίστα. Χθες θα μπορούσε να έχει αποφύγει να πιεστεί τόσο πολύ στην εκκίνηση του αγώνα. Το σχολίασε ο ίδιος στον ασύρματο: «Στριμώχτηκα πολύ». Όμως, όπως παρατήρησε ο Ηράκλειτος αιώνες πριν, «Ήθος ανθρώπω, δαίμων». Ο χαρακτήρας του ανθρώπου είναι ο δαίμονάς του. Μια εσωτερική, ακατανόητη ορμή που μας οδηγεί. Κυρίως στις κρίσιμες στιγμές της ζωής μας. Τότε που δεν μπορεί η σκέψη να συγκρατήσει το συναίσθημα. Στην περίπτωση των οδηγών αγώνων αυτές οι στιγμές έρχονται σε κάθε συνάντηση. Οι αποφάσεις τους δεν είναι λογικές. Δεν είναι ούτε παρορμητικές ακριβώς. Είναι αυτό που είναι ο χαρακτήρας τους. Μοναδική ανάσα τους, η μοναδική απόστασή τους από τον πυρήνα του εαυτού τους, είναι ο μηχανικός τους. Αυτή η φωνή που ακούγεται στα αυτιά τους, σαν να έρχεται από το μυαλό τους, να τους προειδοποιήσει και να τους κατευνάσει. Όμως τελικά, όταν ο Φερστάπεν θα μπορεί να συγκρατήσει τη μαχητικότητά του, το ένστικτο που τον οδηγεί θα είναι και το τέλος της αγωνιστικής του ζωής.
Formula 1: Ο αγώνας στην πίστα Autódromo Hermanos Rodríguez
Εκτός από τις αρχικές προσπάθειες των οδηγών να τοποθετηθούν μέσα στην αγωνιστική πίστα που οριστικοποιήθηκαν εντός των έξι πρώτων γύρων, ο αγώνας ξαναζωντάνεψε προς το τέλος του τελευταίου stint (διαστήματος). Ο Φερστάπεν έκανε ένα pit stop, οπότε του δόθηκε η ευκαιρία να είναι με πιο φρέσκα ελαστικά πίσω από τον Λεκλέρ και να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση και επιπλέον τρεις βαθμούς. Κάτι που δεν συνέβη λόγω της εγκατάλειψης του Σάινθ και την εμφάνιση εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας υπό το καθεστώς του οποίου ολοκληρώθηκε ο αγώνας. Ανάλογη ευκαιρία έχασε ο Πιάστρι με αντίπαλο τον Όλιβερ Μπέαρμαν της Haas που τελικώς τερμάτισε στην τέταρτη θέση υπό τις ζητωκραυγές των μηχανικών της αμερικανικής ομάδας. Ο Βρετανός είχε καταλάβει την καλύτερη θέση της καριέρας του.
Οι αγώνες θα φιλοξενηθούν από τις 7 έως τις 9 Νοεμβρίου στην πίστα Autódromo José Carlos Pace, πιο γνωστή ως Autódromo de Interlagos ή απλώς Interlagos, στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας. Όπως πολλές πίστες πριν από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, η Interlagos διαθέτει κεκλιμένες στροφές, με τους οδηγούς να ξεκινούν το γύρο τους σε ένα είδος ημικυκλικού οβάλ. Στην πραγματικότητα, μεταξύ του 1957 και της επιστροφής της πίστας στο αγωνιστικό ημερολόγιο της F1 το 1990, η Interlagos μπορούσε να λειτουργήσει ως ένα γιγαντιαίο οβάλ. Αφού περάσουν από το Senna S και κατέβουν στη στροφή 4, οι οδηγοί περνάνε από ένα ελικοειδές τμήμα με μερικές απαιτητικές αλλαγές κλίσης, πριν ανέβουν ξανά το λόφο και περάσουν από την κεκλιμένη τελική στροφή. Το αυτοκίνητο της Mclaren είναι καταλληλότερο για τη νίκη. Είναι και οι πιλότοι της;