Αυτοκινηση

Το Renault Arkana είναι ένα υβριδικό Coupe SUV που θα σε καλύψει σε πολλά

Δύο είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του: η ποιότητα κατασκευής και οι χώροι

Θωμάς K. Ευθυμίου
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Με το Arkana η Renault έχει βλέψεις όχι μόνο στην C κατηγορία γενικώς, αλλά να τραβήξει κόσμο από τα αντίστοιχα οχήματα πολυτελείας


Τι είναι
Το Renault Arkana είναι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο με γνώμονα την οικονομία, την απόδοση και την τεχνολογική καινοτομία. Το πρώτο coupe SUV με την γενικότερη ονομασία CUV, ήτοι Crossover/Coupe Utility Vehicle ή  Compact Coupé Crossover της Renault.

Fast Info

Δύο είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του ανανεωμένου Arkana: η ποιότητα κατασκευής και οι χώροι. Και αν οι δεύτεροι είναι δεδομένοι, η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που έχει ανέβει σε εξαιρετικό βαθμό.

Με το Arkana η Renault έχει βλέψεις όχι μόνο στην C κατηγορία γενικώς, αλλά να τραβήξει κόσμο από τα αντίστοιχα οχήματα πολυτελείας. Για αυτό και κατά την διάρκεια της παρουσίασης ακούσαμε αρκετές φορές την φράση «είσοδος στην premium κατηγορία».

Γνωριμία

Οπτικά, το νέο Arkana δείχνει και είναι μεγάλο. Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος (20 εκ., μόλις ένα εκατοστό πιο «κοντό» από Dacia Duster, σημείο αναφοράς στα off-road), με δυναμικές γραμμές στο προφίλ και φαρδείς ώμους, το Arkana ταιριάζει τέλεια με τον κόσμο των SUV.

Οι εμπρός και πίσω ποδιές και τα προστατευτικά φρύδια στα φτερά τονίζουν ακόμα περισσότερο τη SUV εμφάνιση, ενώ η κεκλιμένη γραμμή της οροφής σε συνδυασμό με το σχήμα των πλευρικών παραθύρων, δημιουργούν μία εντυπωσιακή αισθητική που τονίζεται και από το νεύρο που διατρέχει όλη την πλευρά μέχρι τα πίσω παράθυρα.

Τα full LED φωτιστικά σώματα εμπρός διαθέτουν την υπογραφή σχήματος «C» που χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα της Renault, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα αξιοποιούν και αυτά την υπογραφή «C» με μία λωρίδα που διατρέχει όλο το πλάτος της πίσω πόρτας και ενώνει νοητά τα δύο φωτιστικά σώματα, δίνοντας έμφαση στο πλάτος του αυτοκινήτου.

Το αμάξωμα πατά σε τροχούς μεγάλης διαμέτρου 690mm, το μήκος του φτάνει τα 4,568μ., το ύψος το 1,571μ. και το μεταξόνιο είναι 2,720μ. Οι συνολικές διαστάσεις του, οι διακοσμητικές λεπτομέρειες χρωμίου, όπως στα πλαίσια των παραθύρων, στα προστατευτικά των θυρών, και τα σκούρα εμπρός φρύδια των φτερών, τονίζουν ακόμα περισσότερο το κύρος της κατασκευής.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό το ανανεωμένο Arkana εφοδιάζεται με ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει (ανάλογα την έκδοση) μία έγχρωμη οθόνη 7’’ ή 10’’ προσφέροντας μία πλήρως εξατομικευμένη, εμπειρία οδήγησης. Την εικόνα συμπληρώνει η κεντρική οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών, η οποία προσφέρει μία από τις μεγαλύτερες επιφάνειες θέασης στην κατηγορία. Παράλληλα η κεντρική κονσόλα προσφέρει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει σύστημα ασύρματης (επαγωγικής) φόρτισης smartphone, πλευρικές θήκες και ένα δίχτυ από την πλευρά του συνοδηγού.

Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, με δυνατότητα Auto Hold στις πλουσιότερες εκδόσεις. Επίσης, οι πλουσιότερες εκδόσεις διαθέτουν μια μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 9,3 ιντσών για high-tech αίσθηση. Να σημειώσουμε εδώ ότι η υβριδική έκδοση E-TECH του νέου Arkana μπορεί να εφοδιαστεί με κιβώτιο τύπου e-shifter (χωρίς μηχανική λειτουργία με ντίζες).

Εκτός από την λειτουργία ασύρματης φόρτισης, το νέο Renault Arkana διαθέτει επίσης και τέσσερεις θύρες USB (δύο εμπρός και δύο πίσω), για σύνδεση με ηλεκτρονικές συσκευές.

Οι χώροι

Το ανανεωμένο Arkana προσφέρει ένα μοναδικό επίπεδο ευρυχωρίας για σπορ μοντέλο, ειδικά στους πίσω επιβάτες που απολαμβάνουν χώρο για τα γόνατά τους έως 211 mm - τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του. Ο χώρος των 305 mm για τα πόδια, αποτελεί επίσης σημείο αναφοράς, ενώ η απόσταση των 860 mm είναι αξιοσημείωτη για μοντέλο με σπορ χαρακτήρα, όπως μας ενημερώνει η γαλλική εταιρεία.

Και φτάνουμε στον χώρο αποσκευών των 513 λίτρων που φθάνουν τα 1.296 λίτρα με τα πίσω καθίσματα πεσμένα. Διαθέτει επίσης ένα υπερυψωμένο δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί στη χαμηλή θέση και να αυξήσει τη χωρητικότητα ή στην ανώτερη θέση για να φιλοξενήσει πιο ογκώδεις αποσκευές. Σε αυτήν τη διαμόρφωση, το πίσω κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί ασύμμετρα (2/3 - 1/3) ώστε να αποκαλυφθεί ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.

Οι θήκες στις πόρτες μπορούν να χωρέσουν μπουκάλια 1,5 λίτρου, ενώ η συνολική χωρητικότητα μικροχώρων στο εσωτερικό της καμπίνας είναι κάτι παραπάνω από 26 λίτρα. 

Κινητήριο σύνολο

Το ανανεωμένο Arkana της δοκιμής μας, με το ήπιο υβριδικό σύνολο κινούσε ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας turbo αμέσου ψεκασμού 1.333 κ.εκ. απόδοσης 140 ίππων με ροπή 260 Nm.

Η ήπια υβριδική τεχνολογία υλοποιείται μέσω της προσθήκης ενός συστήματος εναλλάκτη, σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά  με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων.

Άξια αναφοράς και τα πρακτικά paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, ενώ ο οδηγός ς έχει στη διάθεσή του το σύστημα Multi-Sense με τα προγράμματα οδήγησης Eco, Sport & My Sense, όπου ανάλογα με το ποιο θα επιλέξει μεταβάλλεται η απόκριση κινητήρα – κιβωτίου ταχυτήτων.

Τιμή μικτής κατανάλωσης 7,5 λτ./100 χλμ., επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 9,8’’ ενώ η  τελική ταχύτητα φθάνει τα ονομαστικά 205 χλμ/ώρα.

Στον δρόμο

Το Arkana χρησιμοποιεί τη νέα  πλατφόρμα CMF-B, η οποία το καθιστά ευέλικτο και άνετο στην πόλη και δυναμικό στον ανοιχτό δρόμο. Σύμφωνα με την Renault η ασφαλής οδική συμπεριφορά του νέου Arkana οφείλεται στη σχεδίαση του πίσω άξονα που προσφέρει μεγάλη σταθερότητα στις γρήγορες καμπές.

Το Arkana εξοπλίζεται με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για ασφαλέστερη οδήγηση, κάτι που αποδεικνύεται και από την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών που απέσπασε το μοντέλο στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP.

Μεταξύ αυτών και το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα. Αυτά τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης, χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες – Οδήγηση, Στάθμευση και Ασφάλεια – και όλα μαζί εντάσσονται στην παλέτα συστημάτων Renault Easy Drive.

Να σημειώσουμε εδώ ότι στην κάμερα οπισθοπορείας μπορούν να προστεθούν και 4 ακόμα κάμερες, που προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου από ψηλά εμφανίζοντας όλα τα εμπόδια γύρω από αυτό. Η κάμερα 3600 είναι απλή στη χρήση της και ενεργοποιείται αυτόματα μόλις ο οδηγός επιλέξει την όπισθεν. Το σύστημα εμφανίζει δύο εικόνες: μπροστά ή πίσω από το αυτοκίνητο ανάλογα με την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο και την επιλογή μεταξύ εικόνας 3600, ή κάνοντας zoom από την κάμερα στην πλευρά του συνοδηγού.

Επίσης, χάρη στο οικοσύστημα Renault Easy Connect, το νέο Arkana είναι πλήρως δικτυωμένο, μέσω της εφαρμογής MY Renault και του νέου συστήματος πολυμέσων Renault Easy Link. Το σύστημα παρέχει μόνιμη δικτύωση 4G και πρόσθετες υπηρεσίες που προσφέρονται από συνεργάτες όπως η Google (εύρεση διευθύνσεων) και η TomTom (πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και περιοχές κινδύνου), ενώ η τεχνολογία Renault Multi-Sense δίνει στον οδηγό την ευκαιρία να εξατομικεύσει την προσωπική του εμπειρία οδήγησης ανάλογα με τη διάθεσή του.

Τιμή

Η τιμή εκκίνησης για την γκάμα του Renault Arkana αρχίζει από τις 26.900 ευρώ για την έκδοση evolution mild hybrid 140 EDC.

Περιλαμβάνεται εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χλμ. (όποιο επέλθει πρώτο) και 5 χρόνια οδική βοήθεια.