- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Το υγρό υδρογόνο θα είναι το μελλοντικό καύσιμο στους αγώνες αυτοκινήτου
Η δέσμευση της ACO για βιώσιμη κινητικότητα λαμβάνει επί του παρόντος τη μορφή του έργου MissionH24 για την εισαγωγή μιας κατηγορίας υδρογόνου στις 24 Ώρες του Λε Μαν
Το υγρό υδρογόνο (LH2) προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με το αέριο υδρογόνο, καθιστώντας το ελκυστικό για τους αγώνες αυτοκινήτου
Στο περιθώριο του θρυλικού αγώνα 24 Ώρες του Λε Μαν στην Γαλλία, οι διοργανωτές παρουσίασαν πρωτότυπα αγωνιστικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν υβριδικές μονάδες με κινητήρες εσωτερικής καύσης που καίνε υγρό υδρογόνο!
Οι 24 Ώρες του Λε Μαν αποτελούν πεδίο δοκιμών για καινοτομίες στην τεχνολογία αυτοκινήτων, την οποία εστιάζει κυρίως η ACO όσον αφορά την ανάπτυξη. Η δέσμευση της ACO για βιώσιμη κινητικότητα λαμβάνει επί του παρόντος τη μορφή του έργου MissionH24 για την εισαγωγή μιας κατηγορίας υδρογόνου στις 24 Ώρες του Λε Μαν.
Τι είναι
Το υγρό υδρογόνο (LH2) είναι υδρογόνο που αποθηκεύεται στην υγρή του κατάσταση, κάτι που επιτυγχάνεται με την ψύξη του σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες (περίπου -253°C).
Θεωρείται ένα πολλά υποσχόμενο βιώσιμο καύσιμο για διάφορους τομείς, ιδιαίτερα εκείνους με υψηλές ενεργειακές απαιτήσεις, όπως οι μεταφορές.
Το LH2 προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με το αέριο υδρογόνο, καθιστώντας το ελκυστικό για εφαρμογές όπως η αεροπορία και οι μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και φυσικά οι αγώνες αυτοκινήτων.
Χωριό Υδρογόνου ACO στην πίστα του Le Mans
Με διαφανείς δομές διαφόρων μεγεθών για να φιλοξενήσουν αγώνες και κινητικότητα H2, η περιοχή Hydrogen ξεχωρίζει στον χώρο του 24 Hours of Le Mans.
Τα εγκαίνιά της περιελάμβαναν επίσης αξιοσημείωτες ανακοινώσεις: την παρουσίαση του πρωτοτύπου υγρού H2, του GR LH2 Racing Concept από την Toyota Gazoo Racing, και την παρουσία μιας συνεχώς αυξανόμενης ομάδας για το MissionH24.
Ορατό την ημέρα και ακόμη περισσότερο τη νύχτα, με τα εφέ φωτισμού του, το Hydrogen Village επιτρέπει στα πρωτότυπα που εκτίθενται να είναι ευδιάκριτα στους θεατές: το Alpenglow, το Ligier Bosch, το GR LH2 Racing Concept από την Toyota Gazoo Racing, η αποκάλυψη της ημέρας, και φυσικά, το H24EVO από την MissionH24.
Η TotalEnergies, επίσημος προμηθευτής υδρογόνου του MissionH24, παρέχει αέριο H2 στα πρωτότυπα, αλλά και σε ένα λεωφορείο. Οι ανεφοδιασμοί που έχουν προγραμματιστεί για το κοινό θα επιτρέψουν στους θεατές να εξοικειωθούν με αυτόν τον ενεργειακό φορέα.
Οι ανεφοδιασμοί που έχουν προγραμματιστεί για το κοινό έδωσαν την ευκαιρία στους θεατές να εξοικειωθούν με αυτόν τον ενεργειακό φορέα.
Έτσι, η Symbio παρουσιάζει ένα στοιχείο της κυψέλης καυσίμου της, τη Michelin, ένα ελαστικό που εξηγεί τη βιώσιμη σύνθεσή του, ενώ οι McLaren Applied, Multimatic, Bosch, Isoclima, Sobek, BrightLoop και Momo αποδεικνύουν επίσης τη δέσμευσή τους στο πρόγραμμα, το οποίο υποστηρίζεται επίσης από τους Dietsmann, Richard Mille ή Fortescue Zero
Το πρωτότυπο Toyota GR LH2 Racing Concept
Η TOYOTA GAZOO Racing παρουσίασε το πρωτότυπο GR LH2 Racing Concept με καύσιμο υγρό υδρογόνο στο Le Mans, δύο ημέρες πριν την εκκίνηση του αγώνα.
Το πρωτότυπο GR LH2 Racing Concept, ένα αυτοκίνητο δοκιμών με καύσιμο υγρό υδρογόνο (LH2) για να προωθήσει την ανάπτυξη της τεχνολογίας υδρογόνου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Στο πλαίσιο των προσπαθειών της να κατασκευάζει συνεχώς καλύτερα αυτοκίνητα μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού ως σημείο εκκίνησης και να υλοποιήσει μια κοινωνία με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, η Toyota έχει προωθήσει τις τεχνολογίες της στο απαιτητικό περιβάλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένης της σειράς Super Taikyu στην Ιαπωνία.
Έχει επίσης επιταχύνει τις προσπάθειές της να επεκτείνει την παραγωγή, τη μεταφορά και τη χρήση υδρογόνου μαζί με εταίρους εντός και εκτός του κλάδου, με στόχο την υλοποίηση μιας κοινωνίας με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Ως πρωτοπόρος, η Toyota ανέλαβε την πρόκληση της ανάπτυξης κινητήρων υδρογόνου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αρχικά μέσω της συμμετοχής της Rookie Racing στην ιαπωνική σειρά Super Taikyu με το Corolla με κινητήρα υδρογόνου, το οποίο αρχικά χρησιμοποιούσε αέριο υδρογόνο από το 2021, πριν από την εισαγωγή ενός αυτοκινήτου με κινητήρα υγρού υδρογόνου από το 2023.
Οι δυνατότητες των κινητήρων υδρογόνου στα ράλι παρουσιάστηκαν το 2022, όταν το GR Yaris H2 ολοκλήρωσε τις δοκιμαστικές διαδρομές στο Ypres Rally, έναν γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA.
Το 2023, το Corolla με κινητήρα υδρογόνου ολοκλήρωσε έναν γύρο επίδειξης στο Circuit de la Sarthe, ενώ ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο με κινητήρα υδρογόνου, το GR H2 Racing Concept, παρουσιάστηκε για να προεπισκοπήσει μια πιθανή μελλοντική κατηγορία υδρογόνου στο Le Mans.
Έκτοτε, η ανάπτυξη της τεχνολογίας εντατικοποιήθηκε, φτάνοντας σε ένα νέο ορόσημο με την αποκάλυψη του GR LH2 Racing Concept με κινητήρα υγρού υδρογόνου. Βασίζεται στο GR010 HYBRID Hypercar που συμμετέχει επί του παρόντος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA.
Μέσω μελλοντικών δοκιμών σε πίστες, το GR LH2 Racing Concept θα υποστηρίξει τη συνεχή ανάπτυξη της τεχνολογίας και των υποδομών υδρογόνου της Toyota, καθώς και θα βοηθήσει στην οικοδόμηση σχέσεων για την επέκταση των δυνατοτήτων του υδρογόνου μέσα από την πρόκληση του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η προσέγγιση
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση-προσέγγιση του Pierre Fillon (Πρόεδρος του Automobile Club de l'Ouest/ACO και Συμπρόεδρος του MissionH24): «Το MissionH24 του ACO και του H24Project, αναπτύσσεται και διαφοροποιείται χρόνο με το χρόνο, και όλα ξεκίνησαν με το MissionH24, με αυτήν την κοινή επιθυμία να χρησιμοποιήσουμε το υδρογόνο σε αγώνες, επειδή πιστεύαμε στις δυνατότητές του να απαλλάξει τους αγώνες από τις εκπομπές άνθρακα. Όταν βλέπουμε τον αριθμό των εκθετών που συγκεντρώνονται εδώ, από ποικίλα υπόβαθρα όπως η εκπαίδευση ή η αποθήκευση στερεού υδρογόνου, οι κατασκευαστές, η κινητικότητα στους δύο τροχούς, καθώς και η ναυτιλία, η αεροναυτική ή το διάστημα, μπορούμε να χαιρόμαστε για τις συνδέσεις που δημιουργούνται. Είναι απόδειξη μιας όμορφης ενέργειας, μιας καθαρής και νέας ενέργειας».
Το Automobile Club de l'Ouest / ACO
Ιδρυμένη το 1906, η Λέσχη Αυτοκινήτου της Δύσης (ACO) διοργάνωσε το πρώτο Γκραν Πρι το 1906 και εισήγαγε τον 24ωρο αγώνα του Λε Μαν το 1923.
Ως ένθερμος υποστηρικτής των αγώνων αντοχής, η ACO συμβάλλει στην οργάνωση και την προώθηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA και ξεκίνησε το Πρωτάθλημα WeatherTech SportsCar στις ΗΠΑ, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Λε Μαν και το Ασιατικό Πρωτάθλημα του Λε Μαν.
Εκτός από τον παγκοσμίως διάσημο 24ωρο αγώνα του Λε Μαν, οι πίστες της ACO φιλοξενούν τον 24ωρο αγώνα μοτοσικλέτας (24H Motos), το Γαλλικό Γκραν Πρι μοτοσικλέτας, το 24ωρο αγώνισμα καρτ και τον 24ωρο αγώνα φορτηγών (24 Heures Camions).