Αυτοκινηση

Τι συνέβη στο Ράλι Σαρδηνίας και τι να περιμένουμε στο δικό μας Ράλι Ακρόπολις

Όλα όσα έγιναν στον έκτο αγώνα του WRC 2025

Ελένη Χελιώτη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ράλι Σαρδηνίας: Τι ακριβώς έγινε στο ιταλικό νησί, λίγες ημέρες πριν από το Ράλι Ακρόπολις

Την Κυριακή, 9 Ιουνίου, τελείωσε το Ράλι Σαρδηνίας, ο έκτος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι για το 2025, όπου ο οδηγός της Toyota Gazoo Racing, και 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπαστιέν Οζιέ, κέρδισε τον 3ο του αγώνα φέτος ―κέρδισε επίσης το Ράλι Μόντε Κάρλο και το Ράλι Πορτογαλίας. Ο ομόσταυλός του, και πρώτος στην κατάταξη στο πρωτάθλημα οδηγών με 133 πόντους, Έλφιν Έβανς, έχει κερδίσει δύο αγώνες (το Ράλι Σουηδίας και το Σαφάρι Ράλι στην Κένυα), ενώ τον αγώνα στα Κανάρια Νησιά κέρδισε ο 2 φορές πρωταθλητής και οδηγός επίσης της Toyota, Κάλε Ροβανπέρα.

© RBCP

Αυτοί οι τρεις οδηγοί βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις του πρωταθλήματος οδηγών, ενώ τα αστέρια της Hyundai, Οτ Τάνακ και Τιερί Νεβίλ, βρίσκονται στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα. Για άλλη μια χρονιά, λοιπόν, θέτονται τα ίδια ερωτήματα: τι συμβαίνει στη Hyundai, τι κάνει ακόμα ο Οζιέ στο WRC, και εφόσον ξεκάθαρα θέλει να είναι ενεργός γιατί δεν είναι μόνιμος οδηγός, και τι συμβαίνει στον Κάλε Ροβανπέρα και ενώ ξεκάθαρα «βαριέται» βρίσκεται τρίτος στην κατάταξη με έναν πόντο διαφορά από τον Οζιέ και 20 από τον Έβανς;

Όταν δύο από τους τρεις πρώτους οδηγούς στο πρωτάθλημα συμμετέχουν σε «μερική απασχόληση», όταν η μοναδική ουσιαστικά αντίπαλη ομάδα παλεύει με νύχια και με δόντια για να κερδίσει έναν αγώνα και πάντα (τουλάχιστον φέτος) αποτυγχάνει, δεν πάει κάτι λάθος; Και εάν ―φαίνεται κωμικά αναπόφευκτο πια― ο 8 φορές πρωταθλητής πάρει το 9ο του πρωτάθλημα έχοντας συμμετάσχει σε κάποιους και όχι σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος, τι θα σημαίνει αυτό για το άθλημα;

© RBCP

Ομολογουμένως δεν είναι λίγοι οι αγώνες που απομένουν. Ομολογουμένως μεσολαβεί και ένα θρυλικό Ράλλυ Ακρόπολις το οποίο τείνει να δοκιμάζει ακόμα και τους πιο ικανούς. Ωστόσο, η πορεία του φετινούς πρωταθλήματος μας δείχνει κάτι δυσοίωνο και όχι τόσο ελκυστικό. Κάνει επίσης την περσυνή νίκη του Τιερί Νεβίλ (ο οποίος έγινε επιτέλους πρωταθλητής μετά από πολλά, πολλά, χρόνια) να φαίνεται σαν ένα glitch στο matrix του αθλήματος, το οποίο τα τελευταία 20 περίπου χρόνια δαμάζουν κυριολεκτικά δύο άνθρωποι, και οι δύο Σεμπαστιέν (Οζιέ και Λεμπ).

Έτσι είναι το motorsport, απρόβλεπτο, αλλά κάτι ίσως δεν πάει καλά όταν αρχίζει και γίνεται «προβλέψιμο». Αναμένουμε λοιπόν με ανυπομονησία να δούμε εάν η τράπουλα θα ανακατευτεί στο Ράλλυ Ακρόπολις, ή αν οι γνωστοί παίκτες θα παραμείνουν μπροστά.

© RBCP

Πριν αναφερθούμε στις βαθμολογίες του φετινού πρωταθλήματος, αναφέρουμε λίγα fun facts για το Ράλι Σαρδηνίας:

  • Το Rally Italia Sardegna εντάχθηκε στο ημερολόγιο του WRC το 2004, αντικαθιστώντας το ασφάλτινο Ράλι Σαν Ρέμο.
  • Το άλμα του Μίκι – μέρος της Ειδικής Διαδρομής Lerno–Su Filigosu – είναι ένα από τα πιο διάσημα άλματα στους αγώνες ράλι.
  • Στο Ράλι Σαρδηνίας του 2024 είδαμε τον πιο «κοντινό» τερματισμό στο WRC στην ιστορία του αθλήματος, όταν ο Οτ Τάνακ νίκησε τον Σεμπαστιέν Οζιέ με διαφορά δύο δέκατων του δευτερολέπτου!
  • Τα χώματα της Σαρδηνίας προκαλούν ένα από τα υψηλότερα ποσοστά φθοράς ελαστικών στο πρωτάθλημα.

Στο πρωτάθλημα οδηγών: Elfyn Evans (133), Sebastien Ogier (114), Kalle Rovanpera (113), Ott Tanak (108), Thierry Neuville (83), Takamoto Katsuta (63), Adrien Fourmaux (44), Sami Pajari (31), Gregoire Munster (18), Joshua McErlean (12), Martins Sesks (8).

Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών: Toyota Gazoo Racing WRT (312), Hyundai Shell Mobis World Rally Team (243), M-Sport Ford World Rally Team (87).