Αυτοκινηση

Νέο Renault Symbioz: Αυτοκίνητο για να «συμβιώνεις» μαζί του κάθε στιγμή

Είναι εμπνευσμένο από τη λέξη «συμβίωση», η οποία προέρχεται από την αρχαία ελληνική γλώσσα

Κωνσταντίνος Λεμονής
ΤΕΥΧΟΣ 958
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου της Renault, Symbioz

«Ζώντας μαζί!». Ναι, η Renault επέστρεψε στην επιλογή ελληνικών ονομασιών στα μοντέλα της, πάντα με φόντο την αρχαιοελληνική λαμπρότητα αλλά και τον πλούτο του λεξιλογίου μας. Δεν μπορεί… Στη Regie Renault κάποιοι έχουν βαθιά ελληνική παιδεία και για μία ακόμα φορά επέλεξαν ελληνική ονομασία για το νέο τους οικογενειακό SUV! Το όνομα Symbioz είναι πολύ ενδιαφέρον από ετυμολογικής άποψης, μια και είναι εμπνευσμένο από τη λέξη «συμβίωση», η οποία προέρχεται από την αρχαία ελληνική γλώσσα. Ουσιαστικό από το πρόθεμα «συν», που σημαίνει «μαζί» ή «με», και «βίος», που σημαίνει «ζωή». Η σύνθετη αυτή λέξη σημαίνει «ζώντας μαζί».

Τι είναι το Symbioz;

Μόλις παρουσιάστηκε επίσημα το νέο Symbioz, το ερώτημα που τοποθετήθηκε άμεσα στη Renault ήταν το εξής: «Ήταν όντως απαραίτητο τελικά ένα ακόμα SUV στην γκάμα της;» Σύμφωνα με τις επιταγές του μάρκετινγκ, σίγουρα ναι. Με βάση την επιμηκυμένη έκδοση της πλατφόρμας των μικρών μοντέλων του ομίλου (CMF-B), το Symbioz ταιριάζει τέλεια ανάμεσα στα δύο άλλα μοντέλα της στην ίδια κατηγορία, τα Captur και Austral. Ωστόσο, προϊοντικά το Symbioz, πάνω απ’ όλα, έρχεται να καλύψει ένα κενό στην οικογένεια της Renault, από τότε που το κραταιό Scenic αντικαταστάθηκε αποκλειστικά από την 100% ηλεκτρική έκδοση E-Tech. Και η Renault, με τεράστια εμπειρία στην αγορά αυτοκινήτου, θέλησε να καλύψει αυτό το κενό, κρατώντας τους πελάτες της εντός μάρκας.

Από το R16 στο Symbioz

Ένας πραγματικός εκπρόσωπος της κατηγορίας «αυτοκίνητο συμβίωσης» (voiture à vivre), το Renault 16 σχεδιάστηκε για να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Κυκλοφόρησε το 1965 και παρουσίασε για πρώτη φορά ένα νέο στιλ αμαξώματος, με πρόσβαση στο πορτμπαγκάζ, όπως σε ένα hatchback. Από τότε η Renault συνέχισε να πρωτοπορεί παρουσιάζοντας οικογενειακά αυτοκίνητα που έπιαναν τον παλμό της εποχής τους. Αυτό συνέβη και τη δεκαετία του 1980 με το Espace, ένα αυτοκίνητο που με την πρωτοποριακή του σχεδίαση και την ευέλικτη διάταξη του εσωτερικού του, έδωσε το έναυσμα για μια αυτοκινητιστική επανάσταση. Στη δεκαετία του 1990, η Renault το έκανε ξανά με το Scénic, το πρώτο compact MPV. Σχεδιασμένο για να μοιάζει με «κάψουλα διαβίωσης», το Scénic διέθετε ένα εσωτερικό σχεδιασμένο με γνώμονα την ευημερία των επιβατών.

Το Symbioz διαθέτει το ίδιο DNA. Με δυνατότητα προσαρμογής του χώρου, αποσκευών και επιβατών στις ανάγκες μιας οικογένειας, με χρήσιμες τεχνολογίες που προσφέρουν προστιθέμενη αξία στον άνθρωπο και συμπαγείς διαστάσεις, που είναι ιδανικές για οδήγηση στην πόλη, εντάσσεται σε μια μεγάλη γκάμα ευέλικτων οχημάτων συμβίωσης («voitures a vivre»), που αντικατοπτρίζουν ιδανικά την εποχή μας. Προβάλλοντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Renault, το Symbioz συμβαδίζει σχεδιαστικά με το ηλεκτρικό Scenic E-Tech και το Captur.

Σοφιστικέ design

Τα χαρακτηριστικά της νέας σχεδιαστικής «γλώσσας» της Renault ξεχωρίζουν αμέσως, τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος του Symbioz, πλαισιώνοντας αρμονικά τις ομαλές, λιτές γραμμές των πλαϊνών τμημάτων. Οι καθαρές γραμμές στις άκρες του μπροστινού και του πίσω πάνελ προσελκύουν το φως, δημιουργώντας ένα έντονο παιχνίδισμα με τις πλευρικές επιφάνειες. Το νέο λογότυπο της Renault είναι πανταχού παρόν σε διάφορες μορφές και ενσωματώνεται αρμονικά με το μοτίβο της γρίλιας και τη νέα φωτιστική υπογραφή της μάρκας. Το πρωτοποριακό design του Symbioz συμπληρώνεται από τις μεγάλες ζάντες των 19” στις εκδόσεις Esprit Alpine και Iconic.

Οι κωνικοί προβολείς χαρίζουν στο αυτοκίνητο μία έντονα διαπεραστική εικόνα. Μια μαύρη λωρίδα που ενώνει νοερά τα φωτιστικά σώματα, κάνει το μπροστινό μέρος, και κατ’ επέκταση ολόκληρο το αυτοκίνητο, να φαίνεται πιο φαρδύ.

Εντυπωσιακή είναι και η εμφάνιση στο πίσω μέρος, «αιχμαλωτίζοντας συνεχώς το φως». Τα πίσω φωτιστικά σώματα κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο φαρδύ, δίνοντάς του μια δυναμική παρουσία, ενώ στην πραγματικότητα εκείνο έχει τις διαστάσεις που του επιτρέπουν να περνά με άνεση από τα στενά μιας πόλης. Η κάθετη πίσω πόρτα προϊδεάζει για τους γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους, οι οποίοι και δεν φείδονται πρακτικότητας.

Εσωτερικό & τεχνολογία

Με μήκος μόλις 4,41 μέτρα, το νέο μοντέλο ολοκληρώνει την γκάμα full hybrid E-Tech που περιλαμβάνει ήδη τα Arkana (4,57 μέτρα) και Austral (4,51 μέτρα). Χωρίς να θυσιάζει τις compact εξωτερικές του διαστάσεις, το Symbioz προσφέρει γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους, συνδυάζοντας την αρθρωτή διάταξη, το συρόμενο πίσω κάθισμα και μια μεγάλη γκάμα συστημάτων, όπως η ηλιοροφή Solarbay και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα, που συµβάλλουν στην άνεση των επιβατών.

Το πίσω κάθισμα έχει σχεδιαστεί για να μετακινείται/σύρεται σε διαδρομή πάνω από 16εκ., αφήνοντας 2,21 εκ. χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ ακόμα και τραβηγμένο τέρμα πίσω, διατηρεί αναλλοίωτη τη χωρητικότητα των 492 λίτρων του πορτμπαγκάζ. Όταν τα πίσω καθίσματα δεν καταλαμβάνονται από ενήλικες, η έδρα του καθίσματος ολισθαίνει προς τα εμπρός, αυξάνοντας τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στα 624 λίτρα, η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.582 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλωμένα (και με δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης 60:40), ενώ παράλληλα διαθέτει και 24,7 λίτρα αποθηκευτικούς χώρους στον χώρο των επιβατών, συμπεριλαμβανομένων και των 7 λίτρων στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Το Symbioz ενσωματώνει τις καλύτερες τεχνολογίες της Renault. Διαθέτει το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένες λειτουργίες της Google, καθώς και τη φιμέ ηλιοροφή Solarbay µε κρύσταλλο που σκουραίνει ηλεκτρικά, καθιστώντας περιττή την ύπαρξη και χρήση κουρτίνας, ενώ περιορίζει επίσης το φαινόμενο του θερμοκηπίου στην καμπίνα των επιβατών, εξασφαλίζοντας τη θερμική άνεση τόσο το καλοκαίρι όσο και το χειμώνα, πιο αποτελεσματικά από ένα συμβατικό σκίαστρο. 

Το Symbioz ενσωματώνει τεχνολογία ανώτερης κατηγορίας για τα συστήματα δικτύωσης, υποβοήθησης οδήγησης και τις κινητήριες μονάδες και συμπεριλαμβάνει έως 29 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης νέας γενιάς. Το Active Driver Assist είναι ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Άξιο αναφοράς είναι και το σύστημα πολυμέσων OpenR Link, με ενσωματωμένες λειτουργίες της Google, που βασίζεται στο λογισμικό Android Automotive 12. Με τις έξυπνες λειτουργίες της Google, το OpenR Link είναι σε θέση να κάνει τις σωστές προτάσεις για την πλοήγηση και την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, πάντα με βάση τις συνήθειες του οδηγού. Η κάθετη κεντρική του οθόνη αφής των 10,4” (σε όλες τις εκδόσεις) επιτρέπει στον οδηγό και τους επιβάτες να εκμεταλλευθούν πλήρως ένα δικτυωμένο περιβάλλον.

Κινητήριο σύνολο full hybrid E-Tech

Το Renault Symbioz διατίθεται με το υβριδικό κινητήριο σύνολο full hybrid E-Tech 145, που είναι εξαιρετικά αποδοτικό και οικονομικό στη χρήση, προσφέροντας την άνεση και την αθόρυβη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στην πόλη, χωρίς όμως την ανάγκη επαναφόρτισης.

Για την τεχνολογία Full Hybrid E-Tech έχουν κατατεθεί πάνω από 150 πατέντες. Η πλήρης αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας της Renault από τη Formula 1, ιδιαίτερα στην ανάκτηση και αναγέννηση ενέργειας, προσφέρει δυναμικές επιδόσεις και οικονομία στην οδήγηση. Η υβριδική αρχιτεκτονική συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ηλεκτροκινητήρα 36 kW και έναν 18 kW HSG), γεννήτρια/μίζα υψηλής τάσεως, με έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 L 94 ίππων και ένα έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών επιλογών.

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει 4 σχέσεις για τον βενζινοκινητήρα και 2 για τον κύριο ηλεκτροκινητήρα. Το κινητήριο σύνολο full hybrid E-Tech  145 συνδυάζει τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσεως και του ηλεκτροκινητήρα, με έως και 14 διαφορετικούς τρόπους, επιτυγχάνοντας βελτιστοποιημένη οικονομία και αποδοτικότητα.

Το Symbioz ξεκινά πάντα με πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης, επιτρέποντας στον οδηγό να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, έως και στο 80% του χρόνου στην πόλη, με εξοικονόμηση καυσίμου έως και 40% σε σύγκριση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα σε αστικό κύκλο. Στον αυτοκινητόδρομο η κινητήρια μονάδα έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσεως να κινεί απευθείας τους τροχούς, χωρίς να λειτουργεί καθόλου τους ηλεκτροκινητήρες, όπως στα συμβατικά υβριδικά συστήματα. Με αυτήν την τεχνολογία της Renault, το Symbioz βελτιστοποιεί την κατανάλωση, ανεξάρτητα με το είδος της διαδρομής και του δρόμου, με κατανάλωση βάσει κύκλου WLTP, που υπολογίζεται στα 4,6 λίτρα/100 χλμ.