- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ράλι Islas Canarias: Ανασκόπηση του αγώνα
Ένας αγώνας με πολλή ιστορία μπαίνει για πρώτη φορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα
Ράλι Islas Canarias 2025: Η ανασκόπηση του φετινού αγώνα ανασκόπηση και το ιστορικό background.
Το Ράλι Islas Canarias έχει πλούσια ιστορία, έχοντας ξεκινήσει ως Ράλι El Corte Inglés το 1977 και έχοντας φιλοξενήσει 32 αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος έκτοτε. Η άνοδός του, ωστόσο, σε παγκόσμιο επίπεδο φέρνει πάντα μαζί της προκλήσεις, και περισσότεροι οπαδοί, μεγαλύτερες διαδρομές, και τα ταχύτερα αυτοκίνητα ράλι στον κόσμο είναι μόνο μερικοί από τους παράγοντες που μπορούν επηρεάσουν την έκβασή του. Φέτος, η οργανωτική επιτροπή απέδειξε ότι μπορούν να φέρουν εις πέρας έναν άκρως επιτυχημένο και σωστά οργανωμένο αγώνα.
Το Ράλι Islas Canarias, γνωστό αρχικά ως Ράλι El Corte Inglés, είναι ένα ράλι με έδρα το ισπανικό νησί Γκραν Κανάρια στα Κανάρια Νησιά. Η διοργάνωση έχει υπάρξει για πολλά χρόνια αναπόσπαστο μέρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC), του Ισπανικού Πρωταθλήματος Ράλι και του Πρωταθλήματος Ράλι Καναρίων Νήσων. Υπήρξε επίσης μέρος του Intercontinental Rally Challenge, του European Rally Cup South και του European Rally Cup West. Το ράλι αυτό έχει υπάρξει αμιγώς ασφάλτινο από την ίδρυσή του.
Από την πρώτη του κιόλας διοργάνωση το 1977, το ράλι έγινε γρήγορα δημοφιλές λόγω τοποθεσίας, κλίματος, καθώς επίσης και λόγω της φήμης των Καναρίων Νήσων ως τουριστικός προορισμός. Παρά την απομονωμένη τοποθεσία του ―πάνω από 100 χιλιόμετρα από τις ακτές της Δυτικής Σαχάρας― αποτελεί από το 1979 μέρος του εθνικού πρωταθλήματος της Ισπανίας και αποτελεί διεθνή διοργάνωση από το 1982, όταν συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι.
Λόγω του ότι είναι ένας ισπανικός αγώνας, οι Ισπανοί οδηγοί έχουν κυριαρχήσει σε μεγάλο βαθμό. Ο Μεντάρντο Πέρεζ (Medardo Pérez) κέρδισε τους δύο πρώτους αγώνες οδηγώντας μια BMW. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Ισπανίας, Κάρλος Σάινθ (Carlos Sainz), κέρδισε τον αγώνα για πέντε συνεχόμενα χρόνια, από το 1985 έως το 1989, με διάφορα αυτοκίνητα, και οι Ισπανοί Χεσούς Πούρας (Jesús Puras) και Λουίς Μονζόν (Luis Monzón) έχουν πάρει από τρεις νίκες.
Το ράλι εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα το 1982 και διατήρησε μια θέση στο ημερολόγιο μέχρι το 2004, όταν υποβιβάστηκε στο European Rally Cup West. Το 2006 μετακινήθηκε από τη Δυτική περιοχή στη Νότια και επέστρεψε στη Δυτική περιοχή το 2007 πριν ενταχθεί μόνιμα στο European Rally Cup South το 2008. Το 2010, το ράλι εντάχθηκε στο Intercontinental Rally Challenge (ΙRC), αντικαθιστώντας το Ράλι Πρίνσιπε ντε Αστούριας. Παρέμεινε στο ημερολόγιο μέχρι τη διάλυση του IRC το 2012. To 2013 μπήκε ξανά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι, αντικαθιστώντας και πάλι το Ράλι Πρίνσιπε ντε Αστούριας.
Φέτος ο αγώνας αυτός ήταν ο 4ος του πρωταθλήματος, αλλά η πρώτη διοργάνωση στην άσφαλτο, και τόσο τα πληρώματα όσο και οι θεατές που παραβρέθηκαν εκεί απήλαυσαν τον αγώνα, με τα περισσότερα θετικά σχόλια να προέρχονται από τον οδηγό της Toyota Gazoo Racing, Τακαμότο Κατσούτα, ο οποίος είπε ότι ήταν μακράν το καλύτερο ράλι, και λόγω Ειδικών Διαδρομών αλλά και λόγω της γενικότερης τοποθεσίας και του καιρού. Παρότρυνε επίσης τον κόσμο να επισκεφθεί το νησί για να νιώσει καλά και είπε πως σαν μέρος δεν έχει κανένα αρνητικό.
Συνέχισε λέγοντας πως οι διοργανωτές έκαναν εξαιρετική δουλειά και τεράστια προσπάθεια, δεν υπήρχε πολλή κίνηση στους δρόμους καθότι η αστυνομία τους βοήθησε πολύ απομακρύνοντας τα συμβατικά αυτοκίνητα. «Αυτό είναι ένα τόσο εντυπωσιακό [κατόρθωμα] επειδή αυτό είναι το πρώτο τους ράλι σε παγκόσμιο επίπεδo» πρόσθεσε.
Να σημειώσουμε ότι η οργανωτική επιτροπή του αγώνα φρόντισε να υπάρχουν ειδικά λεωφορεία για να μεταφέρουν τους θεατές από και προς τις Ειδικές Διαδρομές με ένα μικρό κόστος, και τους παραλάμβανε από συγκεκριμένα σημεία όπου υπήρχε χώρος στάθμευσης για να αφήνουν οι θεατές τα αυτοκίνητά τους και να παίρνουν τα συγκεκριμένα λεωφορεία.
Ο Κάλε Ροβανπέρα κέρδισε τον αγώνα με μία τεράστια διαφορά σχεδόν ενός λεπτού ―συγκεκριμένα, 53,5 δευτερόλεπτα― και οι ομόσταυλοί του, Σεμπαστιέν Οζιέ και Έλφιν Έβανς, τερμάτισαν στην 2η και 3η θέση αντίστοιχα ―όπως επίσης και ο Κατσούτα στην 4η― δίνοντας στην Toyota πραγματική υπεροχή και το αποτέλεσμα του 1-2-3-4.
Αρκετοί οδηγοί, συμπεριλαμβανομένου του Οτ Τάνακ (Hyundai i20), εκτίμησαν την ευκαιρία να οδηγήσουν σε άσφαλτο, σε έναν καθαρό αγώνα ταχύτητας. Για εκείνον, οι ειδικές διαδρομές ήταν σίγουρα διασκεδαστικές και απαιτητικές στην οδήγηση, και ήταν ένα εξαιρετικό ράλι. «Το να έχουμε κάτι τέτοιο στο ημερολόγιο, κατά μία έννοια είναι μοναδικό, αλλά από την άλλη είναι υπέροχο να οδηγείς όταν μπορείς απλώς να επικεντρωθείς αποκλειστικά στην οδήγηση και είναι ξεκάθαρα ένας αγώνας επιδόσεων».
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Τιερί Νεβίλ (Hyundai i20) συμφώνησε με τον ομόσταυλό του όσον αφορά τις συνθήκες του δρόμου και δήλωσε πως μπόρεσε πραγματικά να απολαύσει την οδήγηση.
Η διοργάνωση του επόμενου έτους θα σηματοδοτήσει την 50ή διοργάνωση του Ράλι Islas Canarias, με τους διοργανωτές να σχεδιάζουν ένα πρόγραμμα που θα διεξαχθεί και σε άλλα νησιά πέρα από την τυπική βάση του στο Γκραν Κανάρια.