- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Φόρμουλα 1, Τζέντα: Ο Νόρις παλεύει με τον εαυτό του
Ψυχογραφία ενός beautiful loser και η νικηφόρα τριάδα Πιάστρι, Φερστάπεν, Λεκλέρ

Formula 1: Ανάλυση του αγώνα που διεξήχθη την Κυριακή 20 Απριλίου 2025 στην πίστα Jeddah Corniche Circuit, στη Σαουδική Αραβία
Ο πέμπτος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εκατοστός εικοστός ένατος (1.129) σε απόλυτη αρίθμηση της Formula 1, διεξήχθη την Κυριακή 20 Απριλίου 2025 στην πίστα Jeddah Corniche Circuit, στη Σαουδική Αραβία. Ο Όσκαρ Πιάστρι πέτυχε την τρίτη φετινή του νίκη στο πρωτάθλημα στο οποίο προηγείται δέκα βαθμών από τον ομόσταυλό του Λάντο Νόρις. Ο τρίτος διεκδικητής είναι ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος υπολείπεται δύο βαθμών του Βρετανού. Στον χθεσινό αγώνα ο Φερστάπεν τερμάτισε δεύτερος και ο Νόρις τέταρτος. Στην ουσία, τα γεγονότα που διαμόρφωσαν τα αποτελέσματα ήταν η άτσαλη οδήγηση του Νόρις στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών (Qualifying) που τον έβγαλε εκτός πίστας πάνω στις μπαριέρες στην έξοδο της τέταρτης στροφής, και η αποφασιστική κίνηση του Πιάστρι να διεκδικήσει από τον Φερστάπεν την πρωτοπορία στην εκκίνηση του αγώνα αφού του είχε αρπάξει την pole position την προηγουμένη ημέρα για 10/1000 του δευτερολέπτου.
«Κάνω τη ζωή μου αρκετά δύσκολη όπως σήμερα», είπε μετά το τέλος του αγώνα ο Νόρις. Κατάφερε να ανακάμψει από τη δέκατη θέση της εκκίνησης στην τέταρτη θέση του τερματισμού. Το Σάββατο, μετά τη σύγκρουση με τις μπαριέρες και τη μη διεκδίκηση της pole position αφού ήδη ο Πιάστρι είχε κάνει τον ταχύτερο γύρο, ο Βρετανός είπε: «Πρέπει να το δεχτώ με το κεφάλι ψηλά». Κάτω από την πίεση προκειμένου να σταθεί αντάξιος των συνθηκών που διαμορφώνει ο ομόσταυλός του, παραλύει και καταλήγει με σφοδρότητα στα προστατευτικά της πίστας. Απαλλάσσει τον εαυτό του από την ένταση του υπόλοιπου λεπτού την ώρας και το μαρτύριο της αγωνίας που φέρνει μαζί του. Αυτή η ελάχιστη ποσότητα χρόνου που μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια χιλιοστών του δευτερολέπτου από τα ρολόγια μας, στον ενεργούντα υπό δύσκολο και βαρύ έργο φαίνεται αιώνας. Ένας βιωμένος χρόνος που αξιολογείται με βάση τα προσωπικά του δεδομένα. Τα οποία, μάλιστα, δεν είναι ακριβώς δεδομένα αφού δεν μπορεί ούτε να τα κατηγοριοποιήσει ούτε να τα μοιραστεί μαζί μας. Ο Νόρις ξέρει ότι πρέπει να δεχτεί με «ψηλά το κεφάλι» (I’ve got to take it on the chin) την ύπαρξή του και τις αδυναμίες της. Δεν εκφράζεται κατά τον συνήθη τυπικό τρόπο παρόλο που η φράση παραπέμπει σε κάτι τέτοιο. Το σχόλιο του μετά το πέρας του αγώνα συνηγορεί σε μία τέτοια υπόθεση. Ακόμα και εάν δεν το ξέρει απολύτως, δηλαδή, δεν έχει τη συνείδηση που απαιτείται σε αυτές τις έντονες ψυχολογικές καταστάσεις οι οποίες δεν έχουν προφανή καταγωγή, μπορεί να αισθανθεί τη δυσκολία στην οποία βάζει τη ζωή του (“I make my life pretty tough like today”). Γιατί δεν είναι η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που θα συμβεί κάτι τέτοιο. Κάθε φορά που έρχεται αντιμέτωπος με την αποτυχία, δηλαδή κάθε φορά που βγαίνει για να ανταγωνιστεί τους αντιζήλους στέκει αντιμέτωπος με τη γενεσιουργή αιτία της ατυχούς καταλήξεως, που δεν είναι άλλη από την ενοχή. Το βάρος του χρέους της επιτυχίας. Η επιβαλλόμενη από τον πατέρα υποχρέωση της συνέχειας που μας ακολουθεί καθόλη τη ζωή. Ο Μαξ Φερστάπεν, ο Λιούις Χάμιλτον, ο Μίκαελ Σουμάχερ, πιθανώς και ο Όσκαρ Πιάστρι έχουν αποδεχθεί το ρόλο. Ο Λάντο Νόρις αμφισβητεί μέσα του την ορθότητα ενός τέτοιου ρόλου - εαυτού και ταλαντεύεται από αγώνα σε αγώνα. Έχει πάντα την οδηγική ικανότητα αλλά δεν έχει πολλές φορές την ψυχική σταθερότητα που χρειάζεται για να φτάσει μέχρι τον τερματισμό. Ακριβώς γιατί δεν είναι βέβαιος ότι επιτελεί έναν σκοπό που είναι δικός του. Φέροντας το βάρος των ενοχών μιας επιτυχίας βουλιάζει και αναδύεται, μάλλον τυχαίως, από τον βάλτο των αμφιβολιών του. Μοιάζει ασταθής, αλλά και ποιος ευαίσθητος άνθρωπος δεν είναι; Το πιθανότερο είναι ότι ο Λάντο Νόρις δεν θα είναι ο τελικός νικητής αλλά χωρίς αυτούς τους σπουδαίους «χαμένους» δεν υπάρχουν οι αγώνες. Αντίστοιχες περιπτώσεις είναι ο Νίκο Ρόσμπεργκ, ο οποίος αποχώρησε από το άθλημα αμέσως μετά την κατάκτηση του παγκοσμίου πρωταθλήματος με την Mercedes και ο Βάλτερι Μπότας, ο οποίος διατελεί εφεδρικός οδηγός της Mercedes μετά από πολυετή καριέρα στις πίστες. Και οι δύο ήταν ομόσταυλοι του Λιούις Χάμιλτον. Μία ειδική περίπτωση ψυχισμού είναι ο Σαρλ «Πάρσιφαλ» Λεκλέρ της Ferrari. Έχω αναφερθεί σχετικά στο παρελθόν και θα δοθούν ανάλογες ευκαιρίες στο μέλλον.
Formula 1: Ο αγώνας στην πίστα Jeddah Corniche Circuit, την Κυριακή 20 Απριλίου 2025
Ο Πιάστρι ξεκίνησε αποφασιστικά από τη δεύτερη θέση και μπήκε κατά τι μπροστά από τον Φερστάπεν στο μισό της πρώτης στροφής. Ο Ολλανδός, φυσικά, δεν έκανε πίσω, βγήκε από τα όρια της πίστας και διατήρησε την πρωτιά. Αμέσως μετά ο Γιούκι Σουνόντα της Red Bull καβάλησε την πίσω ρόδα του Πιέρ Γκαζλί της Alpine, φέρνοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας εντός της πίστας μέχρι να μαζέψουν οι επιστάτες τα κομμάτια των δύο μονοθεσίων. Ο Ολλανδός θα ετιμωρείτο, αυτό ήταν σίγουρο, αλλά με ποιά ποινή; Η απόφαση θα έβγαινε μετά την εν κινήσει επανέναρξη του αγώνα. Η πιο δίκαιη τιμωρία θα ήταν να επιστρέψει την πρώτη θέση. Η πιο συνηθισμένη θα ήταν μία ποινή δέκα δευτερολέπτων. Αυτή που δόθηκε, μάλλον λογικά, ήταν η ποινή των πέντε δευτερολέπτων αφού οι κριτές τείνουν να είναι επιεικείς στον πρώτο γύρο των αγώνων και ειδικά στην πρώτη στροφή, όπου ο συνωστισμός πολλές φορές δεν επιτρέπει νηφάλιες αποφάσεις από τους οδηγούς. Φυσικά, αυτή δεν είναι η περίπτωση του Φερστάπεν, ο οποίος έχει αλάνθαστο έλεγχο του αυτοκινήτου και πολύ στέρεο προσανατολισμό. Πρέπει να βγει πρώτος και μόνον πρώτος. Ο μπαμπάς του έχει κάνει καλή δουλειά σε αυτόν τον τομέα. Όμως στο τέλος του αγώνα όταν τα πράγματα δεν έχουν πάει όπως τα θέλει είναι απότομος και μουτρωμένος σαν κακομαθημένο παιδάκι. Ίσως ζητά επιείκεια από τον μπαμπά για την αποτυχία του. Αυτή ήταν η απόφαση που έκρινε τον νικητή και κατά μεγάλο ποσοστό τον ίδιο τον αγώνα.
Μετά από δεκαέξι γύρους, όταν τα λάστιχα είχαν αρχίσει να ζεσταίνονται τόσο όσο για να φθείρονται, άνοιξε το «παράθυρο» για την αλλαγή από τα «μεσαία» στα «σκληρά» ελαστικά. Ο Πιάστρι μπαίνει στα pits στον 20ο γύρο ενώ στην πίστα ο Φερστάπεν επιδίδεται, ήδη, σε αγώνα δρόμου για να καλύψει τα πέντε δευτερόλεπτα της ποινής. Μετά από δύο γύρους όταν βγαίνει με τα καινούργια ελαστικά βρίσκεται τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω από τον πρωτοπόρο. Στον εναπομείναντα χρόνο μέχρι τον τερματισμό μειώνει στα δύο δευτερόλεπτα αλλά ποτέ δεν απειλεί πραγματικά τον Πιάστρι. Η εμφάνιση του Ολλανδού, όπως επισήμανε ο νικητής του αγώνα, ήταν άξια συγχαρητηρίων γιατί κατάφερε να διεκδικήσει έναν αγώνα με σαφώς πιο αργό μονοθέσιο από της McLaren.
Αξιοσημείωτη ήταν η παρουσία του Σαρλ Λεκλέρ με την τρίτη θέση που κατέκτησε και το πρώτο φετινό βάθρο της Ferrari. Μετά από πέντε αγώνες μία τρίτη θέση και αυτή μάλλον απρόσμενα, όπως είπε ο Μονεγάσκος: «Το αυτοκίνητο έχει καλή ισορροπία για την διαχείριση των ελαστικών αλλά υπολείπεται των άλλων τριών ανταγωνιστών σε downforce (καθοδικής δυνάμεως)». Προς το τέλος του αγώνα, αφού είχε περάσει με άνεση τον Τζoρτζ Ράσελ και δεν πιέστηκε καθόλου από τον έτερο οδηγό της Mercedes Κίμι Αντονέλλι, ένιωσε την παρουσία του Νόρις πίσω του αλλά όχι την ανάσα του.
Ο Νόρις ευνοήθηκε από το ατύχημα των δύο μπροστινών του και κέρδισε ακούραστα δύο θέσεις. Τελικώς έφτασε από την δέκατη στην τέταρτη θέση, μάλλον εύκολα. Εξάλλου σε συνθήκες ήπιου ανταγωνισμού αποδίδει καλά.
Ο Χάμιλτον στην έβδομη θέση ήταν μισό λεπτό πίσω από τον team-mate Λεκλέρ, χωρίς σε κανένα σημείο να νιώθει άνετα με τη Ferrari και χωρίς να μπορεί να καταλάβει τον αγώνα του με ένα μονοθέσιο ικανό για την τρίτη θέση.
Η Williams πραγματοποίησε μια προσεγμένη ομαδική προσπάθεια χρησιμοποιώντας τον Κάρλος Σάινθ, στην όγδοη θέση, για να τραβήξει μαζί του τον team-mate Άλεξ Άλμπον στην ρυμούλκηση του DRS, κρατώντας τον μακριά από την απειλητική Racing Bull του Ιζάκ Χατζάρ.
Στις αρχές του Μαΐου το Grand Prix θα φιλοξενηθεί στην πίστα Miami International Autodrome. Ο πρώτος αγώνας διεξήχθη το 2022, και μαζί με τον αντίστοιχο στο Όστιν του Τέξας έγινε ο δεύτερος αγώνας των ΗΠΑ στο ημερολόγιο - και ο 11ος διαφορετικός αμερικανικός τόπος που φιλοξενεί έναν γύρο του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1.