Αυτοκινηση

Ράλλυ Μόντε Κάρλο: O Τιερί Νιουβίλ μπροστά μετά τις βραδινές Ε.Δ. της Πέμπτης

Αφετηρία στην εμβληματική πλατεία Καζίνο του Μονακό

Ελένη Χελιώτη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Η σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ FIA 2025 ξεκίνησε στο λαμπερό Μονακό

Η σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ FIA 2025 ξεκίνησε με θεαματικό τρόπο, ξεκινώντας όπως πάντα στην εμβληματική πλατεία Καζίνο του Μονακό στο Μόντε Κάρλο. Από εκεί, τα πληρώματα – μαζί με δεκάδες χιλιάδες θαυμαστές – ανέβηκαν στις γαλλικές Άλπεις για τις τρεις πρώτες νυχτερινές Ειδικές Διαδρομές, μια μεγάλη παράδοση του συγκεκριμένου αγώνα.

© RBCP

Ράλλυ Μόντε-Κάρλο: Οι πρώτες ειδικές διαδρομές

Στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει μια 10η νίκη στο Μόντε Κάρλο, ο Σεμπαστιάν Οζιέ (Toyota Yaris) σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις 2 πρώτες Ε.Δ. Ωστόσο, οι ελπίδες του Γάλλου δέχθηκαν ένα πλήγμα στην τελευταία Ε.Δ., Avançon στη Notre-Dame-du-Laus. Έχασε τον έλεγχο του Yaris του, γλίστρησε και έπεσε σε έναν στύλο, κάτι το οποίο του κόστισε πάνω από 20 δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα να πέσει στην τρίτη θέση.

Ο Τιερί Νιουβίλ, οδηγώντας ένα Hyundai i20 N Rally1, εκμεταλλεύτηκε το λάθος του Σεμπαστιάν Οζιέ για να διεκδικήσει το προβάδισμα με ένα μικρό πλεονέκτημα 2,0 δευτερολέπτων έναντι Elfyn Evans (Toyota Yaris).

Ο Βέλγος βασίστηκε στα ολοκαίνουργια σούπερ μαλακά ελαστικά Ventus Z215 της Hankook, τα οποία ήταν ιδανικά για τον συνδυασμό ξηρής και υγρής ασφάλτου, με σημεία όπου μπορεί να υπήρχε πάγος.

© RBCP

Ο Τιερί Νιουβίλ είπε ότι ήταν πολύ δύσκολο να κρατήσει το αυτοκίνητο στο δρόμο. «Είμαι ευχαριστημένος με την πρώτη μέρα. Γενικά, στόχος μας ήταν να τελειώσουμε σήμερα».

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ θεώρησε τον εαυτό του τυχερό που γλίτωσε χωρίς μεγάλες ζημιές, λέγοντας: «[Ήταν] δύσκολο φυσικά. Πολλή λάσπη στο δρόμο και χτυπήσαμε πλάγια σε έναν στύλο. Είμασταν τυχεροί που τη γλιτώσαμε».

Ο Οτ Τάνακ της Hyundai διατήρησε τα πράγματα σταθερά για να εξασφαλίσει την τέταρτη θέση, 27,0 δευτερόλεπτα μακριά από το προβάδισμα του Τιερί Νιουβίλ. Ο Εσθονός πέρασε τον ομόσταυλό του Αντριέν Φουρμό ― ο οποίος έφυγε από την MSport και οδηγεί φέτος με τη Hyundai ― στην 3η Ε.Δ., και ο Γάλλος τελείωσε την ημέρα στην 5η θέση, 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Οτ Τάνακ.

Στην 6η θέση τερμάτισε ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Κάλε Ροβανπέρα (Toyota Yaris), ο οποίος επιστρέφει στην Toyota φέτος σε καθεστώς πλήρης απασχόλησης, για όλους του αγώνες. Ο Κάλε Ροβανπέρα παραδέχτηκε ότι η έλλειψη πρόσφατης εμπειρίας του στο Μόντε Κάρλο ήταν μεγάλο μειονέκτημα και τον κράτησε πίσω.

© RBCP

Στην 7η θέση τελείωσε την ημέρα ο οδηγός του M-Sport Ford Puma Rally1, Γκρεγκουάρ Μάνστε, περνώντας τον Τακαμότο Κατσούτα – ο οποίος έδινε μάχη με τη γρίπη – κατά 4,5 δευτερόλεπτα. Ο Φινλανδος Σάμι Παγιάρι (Toyota Yaris) τελείωσε στην 9η θέση και ο Nikolay Gryazin έκλεισε το top 10 σε ένα Škoda Fabia RS Rally2.