Αυτοκινηση

VinFast: Η Βιετναμέζικη εταιρία ηλεκτρικών οχημάτων που ξεπέρασε σε αξία τη Ford και τη GM

Ντεμπούτο με φόρα στο χρηματιστήριο αξιών της Νέας Υόρκης

Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

VinFast: Η Βιετναμέζικη αυτοκινητοβιομηχανία ξεπέρασε σε κεφαλαιοποίηση τη Ford και τη General Motors - Ο σκληρός ανταγωνισμός του κλάδου ηλεκτρικών οχημάτων.

Η χρηματιστηριακή αποτίμηση της βιετναμέζικης  κατασκευάστριας εταιρίας ηλεκτρικών οχημάτων VinFast εκτοξεύτηκε πάνω από τη Ford και τη General Motors.

Οι μετοχές της εταιρείας, που δεν έχει ακόμη πραγματοποιήσει κέρδη, έκλεισαν πάνω από 37 δολάρια η καθεμία, κατά την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσής τους στη Νέα Υόρκη.

Αυτό έδωσε στη VinFast μια χρηματιστηριακή αποτίμηση 85 δισεκατομμυρίων δολαρίων, πολύ υψηλότερη από τα 48 δισεκατομμύρια δολάρια της Ford και τα 46 δισεκατομμύρια της GM.

Η είδηση έρχεται να επιβεβαιώσει μια νέα τάξη πραγμάτων, καθώς οι γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας και οι νεότεροι κατασκευαστές αγωνίζονται για ένα κομμάτι από την ακμάζουσα αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Η επιτυχία προσθέτει περίπου 39 δισεκατομμύρια δολάρια στην περιουσία του προέδρου και ιδρυτή της VinFast, Φαμ Νατ Βουόνγκ, ο οποίος ήταν ήδη ο πλουσιότερος άνθρωπος του Βιετνάμ.

Ο σκληρός ανταγωνισμός για κυριαρχία στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων

«Οι επενδυτές συνεχίζουν να πιστεύουν ότι το μέλλον είναι στον ηλεκτρισμό και ότι μια χώρα χαμηλού κόστους της Ανατολικής Ασίας θα αναδειχθεί ως ανταγωνιστής στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Μπιλ Ρούσο, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Automobility με έδρα τη Σαγκάη.

«Οι αγορές πιστεύουν ότι, δεδομένης της γεωπολιτικής, το Βιετνάμ, και όχι η Κίνα, θα είναι αυτή η χώρα».

Αντί για μια συμβατική πώληση μετοχών, η VinFast εισήχθη στο χρηματιστήριο χρησιμοποιώντας μια εταιρεία κέλυφος ή εταιρεία εξαγοράς ειδικού σκοπού (Spac).

Τα Spac χρησιμοποιούνται συχνά από νεοσύστατες επιχειρήσεις για να επιταχύνουν τη συχνά αργή και δαπανηρή διαδικασία ανάληψης δημόσιας ιδιωτικής εταιρείας. Με απλά λόγια, σημαίνει συγχώνευση μιας εταιρείας που δεν είναι στο χρηματιστήριο με μια που είναι.

Αρκετοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Lordstown Motors και Faraday Future, έχουν δημοσιοποιηθεί χρησιμοποιώντας Spacs τα τελευταία τρία χρόνια.

Οι γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας και οι νεότεροι κατασκευαστές αγωνίζονται για ένα κομμάτι από την ακμάζουσα αγορά ηλεκτρικών οχημάτων © VinFast

Ωστόσο, και οι δύο εταιρείες έχουν χάσει περισσότερο από το 90% της χρηματιστηριακής τους αξίας από τις συγχωνεύσεις τους.

Ο κ. Ρούσο είπε ότι τα δεδομένα για τη VinFast θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, επειδή «υποστηρίζεται κυρίως από τη Vinggroup, η οποία δίνει πρόσβαση σε χρηματοδότηση από μια επιχείρηση που έχει αποδεδειγμένο ιστορικό ανάπτυξης».

«Οι περισσότερες νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αποτυγχάνουν επειδή δεν έχουν κερδοφόρο πυρήνα και η εξωτερική χρηματοδότηση τελικά εξαντλείται καθώς καίνε κεφάλαια πολύ πιο γρήγορα από ό,τι παράγουν μετρητά», είπε.

H Tesla του Έλον Μασκ συνεχίζει να οδηγεί την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων

Αλλά η VinFast αντιμετωπίζει επίσης σκληρό ανταγωνισμό, καθώς οι μεγάλοι παίκτες αγωνίζονται για κυριαρχία στην αγορά.

Οι ηγέτες της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της Tesla του Έλον Μασκ και της BYD, η οποία υποστηρίζεται από τον βετεράνο επενδυτή Γουόρεν Μπάφετ, μειώνουν τις τιμές για να ενισχύσουν τις πωλήσεις.

Το πρώτο εξάμηνο του έτους η VinFast παρέδωσε 11.300 ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με παρουσίαση της εταιρείας. Συγκριτικά, η Tesla παρέδωσε περισσότερα από 889.000 οχήματα την ίδια περίοδο.

«Η Tesla θα συνεχίσει να είναι ο ξεκάθαρος ηγέτης στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά θα υπάρχουν πολλοί νικητές», δήλωσε ο Νταν Άιβς της Wedbush Securities.

«Η VinFast έχει δημιουργήσει μια ισχυρή βάση για την επιτυχία των ηλεκτρικών οχημάτων», κατέληξε.

(Με πληροφορίες του BBC News)